اجازه نمی دهیم تونس تبدیل به پایگاه نظامیان آمریکایی شود

به گزارش وبلاگ تیم مسلم به نقل از القدس العربی، احزاب سیاسی در تونس نسبت به انتشار اخباری مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد به این کشور نیرو اعزام کند واکنش نشان دادند.

اجازه نمی دهیم تونس تبدیل به پایگاه نظامیان آمریکایی شود

احزاب سیاسی تونس با صدور بیانیه های جداگانه بیان کردند که با هرگونه حضور نظامی آمریکا در خاک این کشور مخالف هستند.

آنها خاطر نشان کردند که این اقدام نقض آشکار حاکمیت تونس و کشاندن این کشور به درگیری ها در لیبی به شمار می رود.

احزاب تونس بیان کردند که باید در برابر چنین اقداماتی ایستاد و اجازه نداد تا تونس به پایگاه نظامی آمریکایی ها برای مداخله در لیبی و تبدیل آن به سوریه جدید شود.

پیش از این مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا (AFRICOM) بیان کرده بود که احتمال آن وجود دارد تا ارتش آمریکا به بهانه ادعای حضور نظامی روسیه در لیبی و جهت رفع نگرانی های امنیتی در منطقه اقدام به اعزام و استقرار نیروهای نظامی در تونس کند.

ژنرال استفان تاونسند فرمانده (آفریکم) در گفتگو با وزیر دفاع تونس اظهار کرد که ایالات متحده ممکن است برای مقابله با تهدید روسیه در منطقه اقدام به آموزش نیروهای ارتش در تونس کند.

بعد از آن بود که سفارت آمریکا در تونس با صدور بیانیه ای بیان کرد که نیروهایی که قرار است از سوی آمریکا در این کشور عربی مستقر شوند نظامی و رزمی نبوده بلکه نیروهای امنیتی آموزشی هستند.

این بیانیه در واقع برای توضیح بیانیه اخیر مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا صادر شده است.

سفارت آمریکا بیان کرد که یک یگان آموزشی کوچک به تونس اعزام می شود و قرار نیست نیروهای رزمی و نظامی به این کشور اعزام شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجازه نمی دهیم تونس تبدیل به پایگاه نظامیان آمریکایی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه نمی دهیم تونس تبدیل به پایگاه نظامیان آمریکایی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید