پاپ فرانسیس خواهان آتش بس جهانی شد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، رهبر کاتولیک های دنیا از ایده دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش بس دنیای برای مقابله بهتر با شیوع کرونا حمایت کرد.

پاپ فرانسیس خواهان آتش بس جهانی شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تیم مسلم به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، پاپ فرانسیس، رهبر 83 ساله کاتولیک های جهان هم از ایده دبیر کل سازمان ملل برای برقراری اتش بس جهانی در دوران کرونا حمایت نموده و با توجه به شیوع گسترده کرونا خواهان آتش بس جهانی سریع شد.

دبیر کل سازمان ملل هم روز دوشنبه سرانجام همه درگیری های مسلحانه در جهان و برقراری آتش بس جهانی را درخواست نموده بود.

پاپ امروز برای چهارمین بار مراسم مذهبی روز یکشنبه را بدون حضور افراد و به صورت ویدئویی برگزار کرد. وی قبل از شیوع کرونا این مراسم را از بالکن معروف واتیکان برگزار می کرد.

پاپ این تصمیم را برای جلوگیری از تجمع مردم که می تواند به گسترش بیشتر ویروس کرونا و ابتلای بیشتر مردم منجر گردد، اتخاذ کرد.

در مراسم امروز هم تصویر پاپ که در کتابخانه واتیکان مشغول برگزاری مراسم عبادی هفتگی بود بر پرده ای عظیم در میدان سنت پیتر واتیکان به نمایش درآمد.

پاپ فرانسیس در سخنان امروز خود همچنین بر لزوم عملیات مشترک علیه شیوع ویروس کرونا تاکید نموده و گفت: این عملیات مشترک باید در تقویت روابط برادرانه نقش داشته باشد. وی اضافه کرد: ما همه اعضای یک خانواده هستیم.

پاپ همچنین گفت که مناقشات با جنگ حل نمی گردد بلکه به وسیله مصاحبه و جستجوی سازنده به دنبال صلح قابل حل است. وی همچنین با تمام کسانی که در سایه شیوع بحران کرونا درد می کشند ابراز همدردی کرد.

ایتالیا همچنان کانون شیوع بیماری کرونا در اتحادیه اروپاست و تا به حال در این کشور حدود 92472 نفر به کرونا مبتلا شده و 1023 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دولت ایتالیا برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور اقدامات سختگیرانه محدود کننده و قرنطینه خانگی را در دستور کار قرار داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پاپ فرانسیس خواهان آتش بس جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ فرانسیس خواهان آتش بس جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید