زهر عقرب لیتری 10 میلیون دلار!

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، هزاران عقرب که در جعبه های پلاستیکی شفاف قرار گرفته اند، در کنار دیوار های یک آزمایشگاه را استان شانلی اورفه در جنوب شرقی ترکیه چیده شده و منتظرند تا پرسنل سم گران قیمت آنان را که برای فراوری دارو استفاده می گردد، خارج نمایند.

زهر عقرب لیتری 10 میلیون دلار!

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، کارمندان آزمایشگاه با استفاده از یک موچین و انبر، عقرب ها را از جعبه ها بیرون می آورند و قطره کوچکی از سم را از آن ها استخراج می نمایند. سپس زهر منجمد شده و قبل از فروش به پودر تبدیل می گردد.

متین اورنلر، صاحب مزرعه عقرب گفت که یک عقرب تنها حدود دو میلی گرم زهر فراوری می نماید و آزمایشگاه می تواند روزانه حدود دو گرم زهر به دست آورد.

مزرعه اورنلر که در سال 2020 افتتاح شد، اکنون دارای حدود 20000 عقرب از گونه Androctonus Turkiyensis است که در مقاله ای که در سال 2021 در یک مجله عقرب شناسی منتشر شد، به عنوان یک نوع متمایز شناخته شد.

اورنلر گفت: ما هم عقرب ها را پرورش می دهیم و هم زهر آن ها را می گیریم. سمی به دست آمده را منجمد می کنیم، سپس به پودر تبدیل می کنیم و به اروپا می فروشیم.

وی گفت: این زهر که به فرانسه، انگلیس، آلمان و سوئیس صادر می گردد برای فراوری لوازم آرایشی، مسکن و آنتی بیوتیک استفاده می گردد و ارزش یک لیتر از این زهر 10 میلیون دلار است.

منبع: فرارو

به "زهر عقرب لیتری 10 میلیون دلار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زهر عقرب لیتری 10 میلیون دلار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید