شیائومی و اوپو به زودی تکنولوژی شارژ 200 واتی را عرضه می نمایند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، شیائومی ماه ها قبل تکنولوژی شارژ 200 واتی را معرفی کرد ولی این تکنولوژی برای استفاده به وسیله کاربران معمولی آماده نیست. حالا یکی از افشاگران مشهور چینی اعلام نموده که کاربران به زودی به این تکنولوژی دست پیدا می نمایند. این افشاگر مدعی شده که شیائومی و اوپو در حال آماده سازی فناوری شارژ 200 واتی برای عرضه به بازار هستند. این یعنی احتمالا در آینده نزدیک پرچم داران اوپو و شیائومی از این سرعت شارژ بهره مند خواهند شد.

شیائومی و اوپو به زودی تکنولوژی شارژ 200 واتی را عرضه می نمایند

برای یادآوری باید بگوییم که طبق اعلام شیائومی، شارژ 200 واتی این شرکت می تواند باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را در کمتر از 8 دقیقه شارژ کند. در حال حاضر هنوز تاریخ مشخصی برای ارائه این تکنولوژی اعلام نشده است. اما مدتی قبل اعلام شد که شیائومی در سه ماهه سوم 2022 این تکنولوژی را به دست کاربران می رساند.

در رابطه با اوپو هم به تازگی گزارشی مبنی بر شروع فراوری انبوه شارژرهای 125 وات منتشر شده است. حالا با توجه به گفته های این افشاگر، ظاهرا به زودی شاهد رونمایی از تکنولوژی شارژ 200 واتی اوپو هم خواهیم بود. باید خاطرنشان کنیم یکی از مهم ترین نگرانی های مربوط به این سرعت شارژ بسیار بالا، بحث کاهش عمر باتری است.

طبق اعلام شیائومی، بعد از 800 مرتبه شارژ کردن و خالی شدن انرژی باتری، ظرفیت باتری به بالای 80 درصد ظرفیت اولیه می رسد. معمولا کمی بیش از دو سال استفاده، 800 مرتبه فرایند شارژ و خالی شدن باتری گوشی صورت می گیرد و این یعنی طی این مدت ظرفیت باتری 4000 میلی آمپر ساعتی به حدود 3200 میلی آمپر ساعت می رسد. از طرف دیگر، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هم بعد از این مدت می تواند از حدود ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده کند.

چنین افت ظرفیتی مشابه فناوری شارژ 125 واتی اوپو است. این شرکت سال گذشته بیان کرد که بعد از 800 مرتبه چرخه شارژ، ظرفیت این باتری به 80 درصد ظرفیت اولیه می رسد. این شرکت پیش از این گفته بود که شارژ 65 واتی بعد از این مدت استفاده ظرفیت باتری را به 91 درصد می رساند. برای بسیاری از کاربران این افت ظرفیت باتری نکته منفی بسیار مهمی محسوب نمی گردد زیرا در عوض می توانند از سرعت شارژ بسیار بالا بهره ببرند.

در نهایت با توجه به اینکه این فناوری ها هنوز ارائه نشده اند، با قاطعیت نمی توانیم در خصوص عوارض آن ها صحبت کنیم. به نظر شما آسیب این فناوری ها مطابق وعده شرکت ها به طور محدود خواهد بود یا اینکه ظرفیت باتری گوشی های هوشمند را به طور قابل توجهی کاهش می دهند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی و اوپو به زودی تکنولوژی شارژ 200 واتی را عرضه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی و اوپو به زودی تکنولوژی شارژ 200 واتی را عرضه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید