چرا در عید نوروز باید به خارج از ایران سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، تعطیلات نوروز و فصل تنفس دوباره زمین یکی از بهترین فرصت ها برای گشت و گذار و سفر به خارج ایران است. تور نوروزی خارجی با خبرنگاران امکان سفر نوروزی خارجی به بهترین مقاصد گردشگری جهان را نوروز امسال برای شما فراهم می کند. با ما در این راهنما همراه باشید تا با محبوب ترین این مقاصد آشنا شوید.

چرا در عید نوروز باید به خارج از ایران سفر کنیم؟

سفر نوروزی به استانبول

به طور کلی یکی از بزرگ ترین مزایای سفر نوروزی خارجی به استانبول، طولانی بودن و آفتابی بودن روزها در این زمان است. زمانی که مردم محلی و جهانگردان استانبول می توانند به طور میانه تقریباً 9 ساعت نور خورشید را انتظار داشته باشند، در مقایسه با 4 یا 5 ساعت نور خورشید در ماه های گذشته، این مزیت بسیار برجسته تر خواهد بود.

طلوع خورشید تقریبا حول و حوش ساعت 7:30 صبح رخ می دهد و در ساعت 19:00 عصر هم آفتاب غروب می کند. با سفر نوروزی به استانبول از ایاصوفیه دیدن کنید، به کاخ توپکاپی سفر کنید، به عمق آب انبار بازیلیکا بروید، مسحور مسجد آبی شوید، از محله کانلیکا دیدن کنید، مسجد چاملیجا را ببینید، از بازار بزرگ و بازار ادویه دیدن کنید، در تورهای غذایی شرکت کنید و البته جشنواره پایکوبی استانبول را از قلم نیاندازید

هر ساله 4000 پایکوبینده در جشنواره پایکوبی استانبول شرکت کرده و این جشنواره را به یکی از بزرگ ترین جشنواره های پایکوبی در جهان تبدیل می کنند. این جشنواره هنوز کاملا جوان است و دهمین سال خود را در سال 2022 جشن گرفت. جشنواره پایکوبی استانبول از سه شنبه 21 مارس 2023 تا یکشنبه 26 مارس 2023 برگزار خواهد شد.

سفر نوروزی به آنتالیا

یک گزینه مسافرت خارجی نوروزی عالی دیگر می تواند سفر به آنتالیا باشد. آنتالیا که در سواحل جنوبی ترکیه قرار گرفته است، هم یک تفرجگاه محبوب مدیترانه ای و هم دروازه ای به ریوریای ترکیه است. دارای آب و هوای معمولی مدیترانه ای با تابستان های طولانی و گرم با زمستان های معتدل و مرطوب است. این بدان معناست که در نوروز با فرا رسیدن فصل بهار، دمای هوا افزایش می یابد، در حالی که اندازه بارندگی کاهش می یابد. به این معنی که این زمان عالی برای بازدید و تجربه سفر به خارج ایران در آنتالیا است.

میانگین دمای آنتالیا در ماه مارس 18 درجه سانتیگراد است که برای استراحت در ساحل به اندازه کافی گرم است، بنابراین حتما در ساحل آنتالیا در نوروز کمی کرم ضد آفتاب مصرف کنید. اما ممکن است عصرها هوا سرد شود و تا 7 درجه سانتیگراد هم پایین بیاید. دمای دریا 17 درجه سانتیگراد و رطوبت پایین است.

در ماه مارس فرصت شرکت در ماراتن Runatolia را خواهید داشت که یک تجربه فوق العاده است. تور آنتالیا که در تقویم دوچرخه سواری جاده UCI قرار گرفته است، هم هر ساله در ماه مارس در آنتالیا برگزار می شود.

سفر نوروزی به ازمیر

اگر قصد سفر نوروزی خارجی به ازمیر را دارید خوب است بدانید که آب و هوای ازمیر در نوروز شروع به بهبود می کند و می توانید دمای گرم تر با بارش میانه را انتظار داشته باشید. شهر هنوز در ماه مارس بسیار ساکت و آرام است، که اگر می خواهید از شلوغی که در تابستان شهر ازمیر معمولا دچار آن می شد دوری کنید، عالی است.

ازمیر دارای آب و هوای سنتی مدیترانه ای است. ایم شهر در سواحل غربی ترکیه قرار گرفته است و برخی از بهترین سواحل این کشور را در خود جای داده است. بیشتر آنها تفرجگاه های مخصوص به خود را دارند که مملو از کافه ها، بارها و مراکز موج سواری است. می توانید از خرید در مرکز شهر لذت ببرید یا برای خرید سوغاتی به بازار بروید.

میانگین دمای روزانه ازمیر در نوروز حدود 16 درجه سانتی گراد است که بسیار ملایم و لذت بخش است. البته در شب، دمای هوا تا 6 درجه سانتیگراد سرد می شود. 12 ساعت آفتاب درخشان در روز وجود دارد، که زمان کافی برای استراحت در ساحل، گشت و گذار در شهر و رفتن به افسوس را در اختیار مسافران جهانگردی نوروزی خارج از ایران قرار خواهد داد.

سفر نوروزی به وان

سفر به خارج را در ایام نوروز با سفر به وان هم می توانید تجربه کنید. البته باید دقت داشته باشید که رطوبت و دما با هم ترکیب می شوند تا این فصل را در وان نسبتاً سرد کنند. بیشینه دما در نوروز در وان به 21 درجه سانتیگراد و 41.4 رسیده و کمینه آن تا 5 درجه سانتیگراد هم پایین می رود و در واقع ماه دماهای گرم تر را در ماه های پس از نوروز می توان در وان تجربه کردو

بارش باران در وان در طول نوروز رایج است و در واقع ماه مارس معمولا بارانی ترین ماه وان است. بهار دومین فصل شلوغ جهانگردی در وان است که این شهر را برای کسانی که در پی سرگرمیات متنوع هستند تبدیل به یک مسافرت خارجی نوروزی مناسب و دلچسب می کند. به طور معمول در ماه مارس هر روز 7 ساعت آفتاب در وان وجود دارد - این یعنی 56٪ از ساعات شبانه روز روشنایی وجود خواهد داشت.

سفر نوروزی به دبی

اگر تصویر مورد نظر شما از یک سفر نوروزی خارجی اتومبیل های مجلل، سواحل ماسه ای طلایی و ساختمان های آسمان خراش است، بهتر است سرزمین رویاها، دبی را برای سفر به خارج ایران انتخاب کنید.

زیبایی طبیعی این شهر پوشیده از درختان نخل همراه با معماری مثال زدنی آن از جمله دلایلی است که دبی هجوم جهانگردان را از سراسر جهان تجربه می کند. با شروع فصل بهار، آب و هوای مطبوع دبی در ماه مارس، آن را به یک موقعیت طلایی برای سفر تبدیل می کند.

دبی معمولاً گرم و خشک است اما دمای هوا در نوروز بسیار قابل تحمل تر است. با مسافرت خارجی نوروزی به دبی می توانید تمام سرگرمیات آبی دبی را تجربه کرده و از طبیعت بهاری لذت ببرید.

سفر نوروزی به ارمنستان

آیا در نظر دارید جهانگردی نوروزی خارج از ایران به ارمنستان را تجربه کنید؟ انتخاب بسیار خوبی است! بهار در ارمنستان زمان عالی برای بازدید از این کشور است.

ماه مارس کم کم فصل بهار را به کشور می آورد. این زمانی است که طبیعت بیدار می شود و شهرها شروع به پوشیدن اولین فرش سبز مردد خود می کنند. دما هنوز پایین است، بنابراین جاذبه های اصلی ارمنستان هنوز پر از جهانگرد نشده اند.

ارمنستان معمولاً بهار بسیار کوتاهی دارد. اگرچه چشم انداز ها آن انکارناپذیر است، آب و هوا می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. میانگین دمای معمولی بهار در ایروان حدود 17 درجه سانتیگراد است، اما در ارتفاعات خنک تر خواهد بود.

با ادامه بهار، رفته رفته گل ها در سراسر کشور شکوفا می شوند. این باعث می شود اواخر بهار زمان خوبی برای پیاده روی در کوه ها و بازدید از صومعه های این کشور باشد. ایروان هم در بهار واقعا جان تازه ای به خود می گیرد. کافه ها شروع به گذاشتن میز و صندلی های خود در پیاده روها برای فصل می کنند و جشنواره های بی نظیری هم برگزار می شوند.

سفر نوروزی به سنت پترزبورگ

اگر سنت پترزبورگ را به عنوان مقصد سفر به خارج ایران در تعطیلات نوروز انتخاب کرده اید خوب است بدانید که شنا در سواحل سنت پترزبورگ در طول نوروز امکان پذیر است اما آب دریا ممکن است کمی خنک باشد. بنابراین حتی اگر دمای دریا گاهی به 22.1 درجه سانتیگراد می رسد، می تواند به 16.7 درجه سانتیگراد نیز پایین برود.

همچنین توجه داشته باشید که در ماه مارس، آب و هوا با میانگین دمای 20.31 درجه سانتی گراد، 60.85 میلی متر بارندگی و رطوبت 81.64 درصد برای جهانگردی عالی است.

توصیه می شود در طول سفر نوروزی خارجی در سنت پترزبورگ لباس گرم بپوشید. همچنین هنگام بازدید از سنت پترزبورگ، اگر تصمیم دارید در شهر قدم بزنید، باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در این فصل برف و یخ زمستانی شهر در میانه آب شدن است، بنابراین حتما باید کفش مناسب بپوشید.

با توجه به اینکه هنوز یخ هنوز در سطح شهر وجود دارد، عبور از خیابان گاهی اوقات به معنای عبور از گل و لای کثیف است. یک جفت چکمه خوب در این شرایط کمک می کند که از خیس شدن پاهای تان جلوگیری کنید و هنگام راه رفتن روی سطح لغزنده، زمین نخورید. همچنین می خواهید مطمئن شوید که در کنار پیاده رو نزدیک ترین به خیابان راه می روید.

سفر نوروزی به مسکو

سفر نوروزی خارجی به مسکو، زمان خوبی برای برنامه ریزی تعطیلات در سرزمین هنر و معماری معاصر است. مسکو به خاطر موزه های هنری و معماری متنوع و معاصر به همراه تاریخچه فرهنگی طولانی معروفیت دارد. مرکز روسیه دارای بسکمک از نقاط جهانگردی معروف مانند آوانگارد روسی، گالری دولتی ترتیاکوف و موزه هنرهای زیبای دولتی پوشکین است.

جهانگردان همچنین این شانس را دارند که طعم غذاهای خاص روسی را بچشند. مسکو به خاطر زندگی شبانه اش معروف است، بارها و کلوب های زیادی دارد که جهانگردان نوروزی می توانند شب های خوبی را در آن ها سپری کنند. از رستوران های عالی و کلیسای های شگفت انگیز گرفته تا مجتمع های خرید مجلل و شگفتی های معماری، این شهر چیزی برای همه دارد. مسکو یکی از شهرهایی است که در آن هیچ لحظه کسل کننده ای وجود ندارد!

اگر قصد مسافرت خارجی نوروزی به مسکو را دارید باید چمدان تان را با توجه به آب و هوای این شهر ببندید. این در حالیست که آب و هوای مسکو کاملا غیرقابل پیش بینی است، می توانید از طلوع گرم خورشید لذت ببرید و آسمان را در همان روز خاکستری ببینید. اگر می خواهید در تعطیلات نوروز به مسکو سفر کنید، باید برای استقبال از زمستان هایی که اغلب کمی طولانی تر در مسکو جا خوش می کنند، آماده باشید.

سفر نوروزی به پوکت

پوکت در تعطیلات نوروز گرم است و با پایان فصل خشک، اندازه بارندگی و رطوبت کمی افزایش می یابد. میانگین دما بین 23-34 درجه سانتیگراد و روزها عموما آفتابی با آسمان آبی است. دمای دریا برای غواصی در حدود 29 درجه سانتیگراد خوب و گرم است.

پوکت بزرگترین جزیره تایلند و یکی از معروف ترین جاذبه های جهانگردی این کشور است. جهانگردان از سراسر جهان در پوکت گرد هم می آیند تا یک ماجراجویی شگفت انگیز را تجربه کنند. در طول مسافرت خارجی نوروزی در پوکت، می توانید از تورهای قایق در دریای آزاد، غروب های زیبا، نمایش های زنده، ورزش های آبی ماجراجویانه و غیره لذت ببرید.

پوکت در سراسر جهان به خاطر سرگرمیات شبانه اش شناخته شده است. برخی از بهترین کارهایی که می توانید شب هنگام اینجا انجام دهید، لذت بردن از نمایش فانتزی پوکت، برگزاری مهمانی در ساحل پاتونگ یا صرف شام در پالازو است.

پوکت همچنین به خاطر جنگل های سرسبز و سواحل زیبای پراکنده اش در سراسر جزیره مشهور است. پوکت که به خاطر غذاهای خیابانی نیز شناخته می شود، طیف گسترده ای از فست فودهای معتبر تایلندی و غذاهای سبک را به جهانگردان نوروزی ارائه می دهد.

سفر نوروزی به مالدیو

اگر قصد جهانگردی نوروزی خارج از ایران در جزایر مالدیو را دارید، خوب است بدانید که دمای هوا در مالدیو در ماه مارس به حداکثر 31 درجه سانتیگراد افزایش می یابد که برای گذراندن روزهای طولانی در ساحل عالی است. بارش های کوتاه احتمالی باران هم باعث کاهش گهگاه دمای هوا می شوند. دید برای غواصی بسیار عالی است و سفر نوروزی خارجی به این شاهد شروع فصل موج سواری در مالدیو هم خواهید بود.

وقتی برای اولین بار کلمه مالدیو را می شنوید چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ آب های آبی بکر، سواحل شنی سفید، ورزش های آبی هیجان انگیز و جهانی هیجان انگیز زیر آب. مالدیو کشوری مجمع الجزایری است که در میان اقیانوس هند واقع شده است. حدود 26 جزیره مرجانی طبیعی را شامل می شود که از زنجیره های جزیره ای دوگانه تشکیل شده است.

هر یک از این جزایر از طریق یک تالاب احاطه شده اند. همچنین، این جزیره از طریق یک ساختار صخره ای محافظت می شود که خانه برخی از منحصر به فرد ترین انواع زندگی زیر آب است. مالدیو چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان خود دارد، زیرا هم مقصدی رمانتیک و هم مکانی پر از ماجراجویی و سرگرمی است.

دیدن و تجربه جشن ها در ایام نوروز در سفرهای خارج از ایران

تور نوروزی خارجی با وبلاگ تیم مسلم یکی از بهترین فرصت ها برای شرکت در فستیوال ها و جشن های مختلفی است که با گرم تر شدن هوا و عبور از زمستان در بسکمک از مقاصد جهانگردی جهانی راه اندازی و برگزار می شوند. توصیه می کنیم سفر به خارج در بهترین ایام سال و تجربه این جشن های با شکوه را از دست ندهید.

چرا باید مسافرت و گشت و گذار با تور نوروزی برای خارج از کشور داشته باشیم؟

جهانگردی نوروزی خارج از ایران با یک تور، برنامه ریزی های لازم را برای شما انجام می دهد. بنابراین لازم نیست نگران باشید که چه جاذبه هایی را در مقصد باید ببینید یا اینکه بهتری است چه اندازه زمان را در یک مکان صرف کنید.

رزرو تور، به ویژه برای سفرهای ماجراجویانه، می تواند استرس برنامه ریزی را از بین ببرد و به شما امکان دسترسی فوری به مکان های مختلف را بدهد. اگر زمان مسافرت خارجی نوروزی محدودی دارید، دیدن همه جاذبه های جهانگردی مقصد می توانید یک تجربه پر استرس باشد.

یکی از مزایای تور جهانگردی با تور نوروزی خارجی با وبلاگ تیم مسلم این است که برنامه ریزی سفر به بهترین شکل برای شما انجام خواهد شد. همچنین اگر زمان محدودی برای آماده شدن برای سفر خود دارید، تور نوروزی خارجی با وبلاگ تیم مسلم می تواند به شما کمک کند تا به جای اینکه مجبور باشید ساعت ها برای برنامه ریزی وقت صرف کنید، قیمت ها و زمان های بازگشایی را بررسی کنید، و به این فکر کنید که چقدر طول می کشد تا از یک نقطه به نقطه دیگر برسید، یک نفس راحت بکشید و از تعطیلات تان لذت ببرید.

منابع: theturkeytraveler / thomascook /thingstodoantalya

منبع: الی گشت

به "چرا در عید نوروز باید به خارج از ایران سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در عید نوروز باید به خارج از ایران سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید