آب چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، مصرف آب فواید بیشماری برای سلامتی دارد که یاری به کنترل وزن، چربی سوزی، حفظ ساختار سلولی و بهبود سلامت دهان تنها مواردی از آن به حساب می آید.

آب چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

نوشیدن آب به مقدار مناسب دارای فواید زیادی برای سلامتی است و بسیاری آن را اکسیر زندگی لقب داده اند. آب تقریبا 70 درصد از بدن انسان را تشکیل می دهد و روی تک تک سلول ها تاثیر می گذارد تا آب مورد احتیاج بدن تامین گردد، از بدن سم زدایی و دمای بدن حفظ گردد که این اقدامات به نوبه خود به زندگی سالم یاری می نماید.

هندوستان تایمز در مطلبی به بعضی از فوائد مصرف آب کافی برای سلامت اشاره نموده است:

یکپارچگی ساختار سلول: برای حفظ یکپارچگی سلول هایی مانند مو، پوست و ناخن مصرف آب لازم است و تا حدی به فراوری کلاژن که خاصیت ضد پیری دارد یاری می نماید.

حفظ دمای بدن: حفظ تعادل مایعات برای حفظ دمای بدن عامل کلیدی است. برای اینکه آنزیم ها به درستی کار نمایند، مهم است که دمای بدن حفظ گردد. در غیر این صورت بیشتر عملنمودهای بدن ممکن است متوقف بماند.

چربی سوزی: نتایج تعدادی از مطالعات حاکی از آن است مصرف آب با کاهش چربی بدن مرتبط است زیرا مصرف آب آشامیدنی به کاهش وزن یاری می نماید.

حفظ رطوبت بدن: تشنگی آخرین نشانه کمبود آب است بنابراین کاملا لازم است که فرد به مقدار کافی آب بنوشد. کمبود آب بدن باعث افت سطح انرژی و ضعیف شدن سیستم ایمنی می گردد.

یاری به هضم غذا و حفظ سلامت دهان: یکی از رایج ترین سوالاتی که پرسیده می گردد این است که چه زمانی برای نوشیدن آب مناسب است؟ قبل از غذا؟ بعد از غذا؟ در حین غذا؟ نوشیدن آب در تمام این سه مرحله به هضم بهتر غذا یاری می نماید. این ماده فراوری بزاق که حاوی الکترولیتها، مخاط و آنزیم است را تسهیل نموده که به هضم غذا یاری می نماید و باعث حفظ سلامت دهان می گردد. هضم غذا از دهان آغاز می گردد و با افزایش سن فراوری بزاق نیز کاهش می یابد. اگر احساس می کنید دهان شما خشک است، میزان مصرف آب را افزایش دهید.

یاری به سم زدایی: مهمترین عملکرد آب سم زدایی است که به نوبه خود به سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. در طول روز سموم بسیاری چه به وسیله محیط زیست و چه به وسیله مواد غذایی در بدن جمع میشوند. سم زدایی به وسیله ادرار، مدفوع و عرق اتفاق می افتد همچنین تعریق به حفظ دمای بدن یاری می نماید. نوشیدن آب ناکافی ممکن است به یبوست و سنگ کلیه منجر گردد.

منبع: همگردی

به "آب چه فوایدی برای سلامتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب چه فوایدی برای سلامتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید