10 نکته درباره آنتی همورویید

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، امروزه با توسعه زندگی صنعتی و تغییر شیوه زندگی، احتمال بروز یبوست افزایش یافته و در نتیجه آن، ابتلا به همورویید یا بواسیر هم زیاد دیده می شود و افراد بسیاری وجود دارند که از فرآورده های آنتی همورویید استفاده می کنند. یکی از نکات مهم در درمان بیماران مبتلا به بواسیر، اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب به صورت مصرف مواد غذایی سرشار از

10 نکته درباره آنتی همورویید

10 نکته درباره آنتی همورویید

امروزه با توسعه زندگی صنعتی و تغییر شیوه زندگی، احتمال بروز یبوست افزایش یافته و در نتیجه آن، ابتلا به همورویید یا بواسیر هم زیاد دیده می شود و افراد بسکمک وجود دارند که از فرآورده های آنتی همورویید استفاده می کنند. یکی از نکات مهم در درمان بیماران مبتلا به بواسیر، اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب به صورت مصرف مواد غذایی سرشار از فیبرهای گیاهی و مایعات فراوان است. همچنین تحرک جسمی تاثیر به سزایی در پیشگیری و درمان عارضه همورویید یا بواسیر دارد. در این مقاله نکاتی در این باره ضمن معرفی داروی آن، می نویسیم.

فرآورده آنتی همورویید یا ضد بواسیر به صورت پماد و شیاف است و ترکیبات آن شامل لیدوکایین، هیدروکورتیزون، آلومینیوم و اکسید روی است که در مجموع برای رفع خارش، التهاب و تورم به کار می رود و خاصیت قابض دارد.

1. روش مصرف: 3 تا 4 بار روزانه، هر بار یک اپلیکاتور از پماد و روزانه 2 بار و هر بار یک شیاف

2. موارد منع مصرف: حساسیت نسبت به دارو و وجود عفونت در موضع

3. موارد احتیاط: آسیب دیدگی شدید مخاط، افرادی که داروهای کورتون مانند پردهمولون مصرف می کنند.

4. عوارض جانبی و عوارض مصرف بیش از حد دارو: سرگیجه، تاری دید، تغییرات خلق و خو، کاهش فشارخون، ضعف دستگاه تنفسی و قلب و عروق

5. در صورتی که همورویید با تورم دردناک همراه شود، حالت چرکی پیدا کند، خونریزی یا عود کند و یا اینکه به صورت توده حجیم درآید، باید به مصرف دارو اکتفا نکرده و خوددرمانی را کنار گذاشته و به پزشک مراجعه کنید.

6. در صورت بروز هر گونه تحریک موضعی پس از مصرف دارو، مصرف آن را قطع کنید.

7. در صورتی که یک هفته پس از درمان با فرآورده های ضد همورویید، علایم بیماری همچنان ادامه یافت، با پزشک تان مشورت کنید.

8. تمیز بودن موضع، از نکات بسیار مهم پیش از استعمال داروست. ناحیه مبتلا را با محلول آب و صابون رقیق بشویید، آبکشی و سپس با حوله لطیف یا دستمال کاغذی، خشک کنید و سپس از دارو استفاده کنید.

9. در صورت ابتلا به همورویید داخلی از شیاف، پماد، کرم، لوسیون یا ژل و در صورت ابتلا به نوع خارجی، به جز شیاف، از بقیه اشکال دارویی می توان استفاده کرد.

10. برای کمک به درمان بواسیر می توان از ملین ها هم استفاده کرد اما مبتلایان به دیابت باید مراقب باشند.

منبع: :www.salamat.com

منبع: راسخون

به "10 نکته درباره آنتی همورویید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته درباره آنتی همورویید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید