شروع ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: عملیات سامان دهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، با فاصله یک روز پس از دستور وزیر میراث فرهنگی اجرایی شد.

شروع ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تیم مسلم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند امروز با اعلام این خبر اضافه کرد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خواهان سامان دهی محوطه و اطراف گنبد و برج و باروی ارگ شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: اجرای دستور مهندس ضرغامی برای سامان دهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با انجام پاک سازی، بوته کنی، چمن کاری، سامان دهی فضای اطراف، حصارکشی، رنگ آمیزی، کاشت گل های زینتی، نصب تابلو های معرفی به سه زبان، بازسازی های موضعی کاوش های اجرا شده در داخل برج و بارو و… شروع شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید روز پنجشنبه 27 آبان از جاذبه های شهرستان سلطانیه در میان وبلاگ تیم مسلم و مسئولان استانی و شهرستانی گفته بود: شرایط محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه زیبنده یک اثر جهانی نیست و احتیاج به سامان دهی دارد.

سید عزت الله ضرغامی در بازدید از محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خواهان سامان دهی محوطه این اثر جهانی با مشارکت شهرداری شده و اضافه کرده بود: کوشش می کنیم با اعتباراتی که در سفر های استانی تخصیص داده خواهد شد، به این موضوع یاری کنیم. باید برای برنامه های توسعه ای که در دست اجراست، استان و پایگاه جهانی برنامه ریزی خوبی را انجام خواهند داد تا این محوطه برای گردشگران داخلی و خارجی و مردم جهان جذابیت و گیرایی داشته باشد.

شهر سُلطانیه یکی از شهر های تاریخی شهرستان سلطانیه استان زنجان ایران است که در 37 کیلومتری شهر زنجان واقع است. گنبد سلطانیه تنها اثر جهانی استان در این شهر قرار گرفته است. این شهر دارای بنا های تاریخی زیادی است که همه ساله گردشگران زیادی را جذب می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شروع ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید