تاکسی رباتیک بایدو در منطقه شلوغ شهری آزمایش شد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم به نقل از گیزمودو، این آزمایش که 5 شنبه هفته قبل انجام شد، نخستین عملیات استفاده از خودروی خودران در منطقه ای پر جمعیت در چین به شمار میرود.

تاکسی رباتیک بایدو در منطقه شلوغ شهری آزمایش شد

هرچند طی آزمایش برای احتیاط، رانندگان پشت فرمان خودروی خودران حضور داشتند اما چنین پیشرفتی آینده را تغییر می دهد.

بایدو در شهر شنژن 50 ایستگاه مختلف برای سوار و پیاده کردن مسافران مشخص کرده است. افراد می توانند با استفاده از اپلیکیشنی به نام آپولو گو، یکی از این تاکسی ها را سفارش دهند.

این درحالی است که دولت چین در ماه نوامبر 2021 میلادی اجازه داد نخستین تاکسی های خودران وارد جاده ها شوند و یک منطقه آزمایشی طراحی کرد که شرکت های مختلف پس از دریافت اجازه از قانونگذار، می توانند در آنجا خودروهای خودران شان را تست کنند.

اما بایدو تنها خودروساز خودرانی نیست که سرویس تاکسی در چین ارائه می کند. شرکت های دیپ روت، پونی. آ آی و اتو ایکس نیز آزمایش تاکسی های رباتیک شان را آغاز کرده اند.

چاینا دیلی در گزارشی در این باره می نویسد: شنژن هفتمین شهر در چین است که بایدو سرویس خودروهای خودرانش را در آنجا ارائه می کند. این شرکت تصمیم دارد عملیات خودروهای خودرانش را تا 2025 میلادی در 65 شهر و تا 2030 میلادی در 100 شهر اجرا کند.

طی آزمایش در شهر شنژن، برای نخستین بار خودروی خودران بایدو وارد منطقه مرکز شهر شد. منطقه نانشان (محل انجام آزمایش) یکی از شلوغ ترین منطقه ها در جنوب چین به شمار میرود و در آن تعداد زیادی از شرکت های بزرگ با تقاضای انبوه برای سرویس حمل ونقل فعالیت می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاکسی رباتیک بایدو در منطقه شلوغ شهری آزمایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی رباتیک بایدو در منطقه شلوغ شهری آزمایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید