تسلا از مرسدس بنز تمیزتر است!

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که خودروی تسلا مدل 3 در طول عمر خود 65 درصد کمتر از مرسدس بنز کلاس C آلاینده فراوری می نماید.

تسلا از مرسدس بنز تمیزتر است!

به گزارش وبلاگ تیم مسلم از ایسنا، در یک مطالعه جدید میزان آلایندگی خودروی برقی تسلا مدل 3 و خودروی بنزینی مرسدس بنز کلاس C در تمام طول عمر آنها مقایسه شد و نتیجه این شد که خودروی تسلا مدل 3 حدود 65 درصد کمتر از کلاس مرسدس بنز آلودگی فراوری می نماید.

سال هاست که خودروسازان و صاحبان صنایع سوخت های فسیلی این ایده را مطرح می نمایند که وسایل نقلیه الکتریکی نسبت به وسایل نقلیه دیزلی و بنزینی برای محیط زیست مخرب تر هستند، زیرا از برقی استفاده می نمایند که اصطلاحا کثیف است، بدین معنی که فراوری آن آلاینده است.

یک مطالعه که بر این مسئله دامن می زد، سال گذشته در آلمان انجام شد و در رسانه ها بسیار مورد استناد نهاده شد، اما این مطالعه دارای نقایص قابل توجهی بود.

اکنون یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه صنعتی آیندهوون هلند صورت گرفته است، تکلیف این موضوع را روشن نموده است و نشان داده که چگونه وسایل نقلیه الکتریکی در طول حیات خود آلایندگی کمتری نسبت به خودروهای دیزلی و بنزینی فراوری می نمایند.

مطالعه جدید به طور خاص شش اشتباه در مطالعات صورت گرفته قبلی را که می گقتند خودروهای برقی بیشتر از اتومبیل های بنزینی آلودگی بیشتری فراوری می نمایند، نشان داده است:

1. در اعلام میزان فراوری گازهای گلخانه ای در فراوری باتری های خودروهای برقی اغراق شده است.

2. طول عمر باتری کم در نظر گرفته شده است.

3. فرض بر این گذاشته شده که فراوری برق در طول عمر خودرو تمیزتر نمی گردد.

4. هزینه آزمایش ها توسط خودروسازان پرداخت شده است.

5. آلایندگی فراوری سوخت فسیلی کم انگاشته شده است.

6. سیستم های بزرگتر نادیده گرفته شده است.

وقتی صحبت از فراوری گازهای گلخانه ای توسط فراوری باتری می گردد، محققان دانشگاه صنعتی آیندهوون به اشتباهات ساده ای پی بردند:

مقیاس بندی و مهندسی دقیق تر، به عنوان مثال ذخیره گرما در فرآیند فراوری، انرژی مورد احتیاج کارخانه ها برای فراوری سلول های باتری را به طرز چشمگیری کاهش داده است. در عین حال، از انتشار کربن در فراوری برق مورد استفاده به طور مداوم کاسته می گردد.

همه اینها آلایندگی فراوری و استفاده از خودروهای برقی را کاهش می دهد، اما بسیاری از مطالعات مهم روی این موضوع، این ها را نادیده می گیرند.

به عنوان مثال در مطالعات قبلی فرض شده است که فراوری باتری، 175 کیلوگرم کربن دی اکسید به ازای هر کیلو وات ساعت منتشر می نماید.

محققان این را مبنای یک مطالعه بسیار بحث برانگیز در سال 2017 قرار دادند، اما این مطالعه در سال 2019 به روز و معین شد که اکنون 85 کیلوگرم کربن دی اکسید در هر کیلو وات ساعت فراوری می گردد که آلایندگی خودروهای برقی را به نصف کاهش می دهد.

مطالعه جدید با اصلاح همه اشتباهات گذشته در محاسبه آلایندگی خودروهای برقی نشان داد که آلایندگی خودروهای برقی بسیار کمتر از وسایل نقلیه بنزینی یا دیزلی است.

به عنوان مثال همانطور که گفته شد، آنها دریافتند که خودروی تسلا مدل 3 در طول عمر خود حدود 65 درصد کمتر از مرسدس بنز کلاس C آلاینده فراوری می نماید.

منبع: جام جم آنلاین

به "تسلا از مرسدس بنز تمیزتر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا از مرسدس بنز تمیزتر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید