توسعه پایدار این است که برای نسل آینده تهدید نباشیم

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، خبرگزاری خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استانداری خوزستان گفت: بخشی مهمی از مفهوم توسعه پایدار بدین معناست که برای نسل های آینده تهدید نباشیم و بدانیم منابعی در اختیار ما امانت هستند، لذا در کنار بهره برداری درست از این منابع وظیفه داریم آن ها برای آیندگان نیز حفظ کنیم.

توسعه پایدار این است که برای نسل آینده تهدید نباشیم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تیم مسلم از اهواز ،آقارضا فتوحی در همایش تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که امروز (15 اسفندماه) در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: همه ما باید کوشش کنیم که اثرگذاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم. وقت بسیار محدود است اما کاش سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، جلسه مشترکی در این خصوص می گرفتند زیرا باید هم افزایی داشته باشیم تا اثرگذاری بیشتری داشته باشیم. می توانیم کارهای مناسبی انجام دهیم و در استانی با این پتانسیل بزرگ، باید پتانسیل ها را شکوفا کنیم.

وی اضافه نمود: سازمان حفاظت محط زیست باید آنچنان روی اشاعه بحث های محیط زیستی کار کند و فرهنگ سازی کند که هیچ کس به خود اجازه ندهد برای تخریب محیط زیست اقدام کند. فرهنگ عمومی محیط زیست که در بخشی از کشورهای اروپایی و شرق آسیا وجود دارد، در تمدن ایران نیز بوده است و سابقه دیرینه دارد و باید این فرهنگ محیط زیستی را ترویج کنیم. در بعضی از کشورها به عنوان مثال در سوئیس واقعا در هر نقطه از این کشور، لذت می بریم. در ایران نیز پتانسل های خاصی وجود دارد و ما نیز می توانیم به شرطی که کوشش کنیم.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خوزستان گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست و شهرک های صنعتی استان خوزستان، باید منابع و اعتبارات را با فکر به سمتی که اثرگذار است، سامان دهند. توسعه پایدار به این معنی است که برای نسل های آینده تهدید نباشیم؛ امروز منابع، امانتی در اختیار ما هستند و علاوه بر اینکه باید خود ما زندگی بسیار خوبی داشته باشیم، این منابع برای آیندگان نیز به امانت گذاشته گردد.

وی اعلام کرد: چه اشکالی دارد که محیط زیست با راهداری جلساتی برگزار کند و در کنار جاده هایی که ساخته می گردد، درختکاری گردد؛ این امر منابع هنگفتی نیز احتیاج ندارد. نخل هایی که کاشته شده اند به وسیله گذشتگان کاشته شده اند بدون اینکه منابع دولتی داشته باشند. باید مشارکت مردم را در این خصوص داشته باشیم؛ مدیر آن است که از همه ظرفیت ها استفاده کند.

فتوحی با بیان اینکه از مجموعه عوامل محیط زیست توقع داریم که فنی فکر نمایند و به پایداری عواملی که در تداوم زندگی انسان نقش اساسی دارند، فکر نمایند، اضافه نمود: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و معاونان و مجموعه آن ها چند اولویت را در نظر بگیرند. هنر این است که چگونه همه موارد را با هم تلفیق کنیم؛ یعنی فضای سبز را با شهرک های صنعتی، منابع آب را با مابع نفت و گاز و… تلفیق کنیم. خوزستان غنی است و باید سطح زندگی مردم نیز ارتقا پیدا کند.

خاتمه پیغام./

منبع: خبرگزاری آریا

به "توسعه پایدار این است که برای نسل آینده تهدید نباشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پایدار این است که برای نسل آینده تهدید نباشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید