خبرنگاران ارتش چین در بحبوحه تنش با آمریکا قدرت خود را به نمایش گذاشت

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، پکن- خبرنگاران- ارتش چین که به ارتش آزادیبخش خلق شهرت دارد بزرگترین ارتش جهان از لحاظ تعداد نیروهای مسلح و یکی از مجهزترین آنها محسوب می گردد که واحدهای مختلفی را در خود جای داده است.

خبرنگاران ارتش چین در بحبوحه تنش با آمریکا قدرت خود را به نمایش گذاشت

به گزارش وبلاگ تیم مسلم اول اوت /10 مرداد/ هر سال مصادف با روز ارتش در چین است اما آنچه بیشتر در این روزها اهمیت پیدا می نماید، شرایط ساختاری و ترکیبی نیروهای مسلح چین است که حالا در بسیاری از جبهه ها از جمله در دریاهای شرقی، جنوبی و تنگه تایوان با آمریکا دچار منازعات فزاینده شده است.

از این موضوع که گذر کنیم بودجه ارتش چین هم جای توجه دارد برای پنج سال متوالی است ارتش این کشور که کوشش می نماید بودجه خود را به شکلی متعادل و به نسبت با تهدیدها و ساختارها و مدرن سازی افزایش دهد، رشد تک رقمی داشته است در سال 2020 میلادی نیز رشد 6.6 درصدی داشت و رقم آن به 179 میلیارد دلار رسید.

یکی از اصلی ترین برنامه های ارتش چین پیشبرد وحدت بین نیروهای مسلح و مردم و غیرنظامیان است برای همین یکی از مهمترین سالگردها در چین روز ارتش و نیروهای مسلح است مردم چین توجه زیادی به این روز دارند رهبران چین هم در این روز بر نوسازی و قوی تر شدن ارتش در میدان های عملیاتی تاکید می نمایند سال جاری نیز شی جین پینگ رییس جمهوری و فرمانده کل قوای چین بر همین موضوع و پیشبرد نوسازی ارتش و تقویت آن در زمینه های عملیاتی تاکید نمود.

از سال 2017 میلادی تحت دستور فرمانده کل قوا چین، برنامه وحدت نیروهای مسلح و غیرنظامیان در دستور کار قرار گرفته و موضوعاتی چون نوآوری، علوم و فنون بیشتر برای ارتش چین اهمیت پیدا نموده است و ابداع، بکارگیری روش های نوین نظامی، عملیاتی و فنی از زمره دستور کارهای مهم ارتش چین است.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین سال جاری بار دیگر بر نوسازی دفاع ملی و نیروهای مسلح تاکید نمود و گفت: توسعه، امنیت، تضمین پیشرفت و کوشش برای ایجاد یک ارتش قوی همگی مسایل مرتبط با یکدیگر و زنجیره ای ناگسستنی هستند و تجدید ساختارها برای قویتر شدن و نوتر شدن ارتش باید در دستور کار باشد.

او اضافه کرد : چین به یک نیروی دفاعی ملی و مسلح بسیار قوی احتیاج دارد و همیشه به همین دلیل به جلو حرکت نموده است ماموریت امروز ما نیز همین است تا اینکه روزی فرا برسد که ارتش چین در زمره یک نیروی مسلح با کلاس جهانی قرار گیرد.

ارتش آزادیبخش خلق چین همچنین بارها اعلام نموده است که نیروهای مسلح این کشور برای نبرد با شیاطین و نیروهای خصم آماده هستند و اضافه کرده است که نیروهای نظامی این کشور از هیچ قدرتی هراس ندارند و با پشتوانه قوی تسلیحاتی آماده هر نبردی هستند.

ارتش چین که پیشتر گفته بود جنگ با آمریکا واقعی تر از هر زمانی به نظر می رسد، امروز تاکید می نماید هیچ قدرتی نمی تواند چین را مرعوب کند ارتش اضافه کرده است که نظامیان چین جنگ طلب نیستد و این کشور نمی خواهد وارد نبرد گردد اما اگر کسی بر طبل جنگ بکوبد آن موقع نیروهای مسلح تودهنی جدی به آن قدرت خواهند زد.

روزنامه ارتش چین هم در گزارشی آورده است ارتش چین از شیاطین و آنها که می خواهند چین را مرعوب نمایند نمی هراسد و برای حراست از حق حاکمیت و امنیت ملی آماده است و ابایی ندارد که شمشیر را روی غلاف ببندد.

این گزارش به حضور چین در جنگ کره به عنوان یک نیروی پیروز و هشدارهای دولت چین به آمریکا در جریان جنگ ویتنام اشاره نموده و آورده است: ما حتی زمانی که در بخش های تسلیحاتی و از لحاظ شمار نیرو از دشمنان ضعیف تر بودیم به شکلی معجزه آسیا پیروز شدیم.

در این گزارش آمده است که امروز ارتش چین قوی تر از هر زمانی ایستاده و با داشتن موشک های بالستیک دونگ فانگ آماده پذیرایی از خطر پذیران است و از جنگ نمی ترسد.

سونگ پینگ تحلیلگر مسایل نظامی در چین توان ارتش را فزاینده توصیف نموده و آورده است ارتش چین امروز راهبردهای مبتنی بر نوآوری و بر اساس علوم و فنون را دنبال می نماید و می کوشد تا در عرصه منطقه ای نیز در صورتی که ایجاب کند، خود را تقویت نماید.

او تاکید نمود با نظرداشت تنش های موجود به نظر می رسد که ارتش چین نیز نیروهای خود را آماده تر از هر زمانی نگه خواهد داشت و اگر لازم باشد از تغییرات و جابجایی های تسلیحاتی برای حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود ابایی نخواهد داشت.

ارتش چین از سال های 1970 میلادی برای چندین بار شمار نیروهای خود را از 6 میلیون نفر کاهش داده و از آن موقع تا به امروز نزدیک به 4 میلیون نفر از نیروهای مسلح چین کاسته شده است به طوری که اکنون اعضای فعال ارتش چین 2 میلیون نفر هستند.

نیروهای مسلح چین چندین ساختار و واحد از جمله پیاده نظام، نیروی دریایی، نیروی هوایی، واحدهای موشکی و راکت انداز، واحد حمایتی راهبردی، واحد پشتیبانی لجستیک مشترک و واحد پلیس مسلح را شامل می شوند.

سال جاری مصادف با نود و سومین سالگرد تاسیس ارتش چین است و پنجمین سالگرد اجرای برنامه اصلاحات در نیروهای مسلح محسوب می گردد اصلاحاتی که به دستور رییس جمهوری و فرمانده کل قوا اجرا می گردد در سال 2013 میلادی فرماندهی کل قوا بر تعمیق اصلاحات در دفاع ملی تاکید نمود در سال 2015 میلادی به دستور فرمانده کل قوا شمار نیروهای مسلح چین از 2 میلیون و 300 هزار نفر به 2 میلیون نفر کاهش یافت.

در سال 2015 میلادی همچنین نظام فرماندهی پیاده نظام و واحدهای موشکی و حمایت راهبردی ارتش راه اندازی شد یک سال بعد ادارات مرکزی ارتش در 15 ساختار سازمانی تشکیل شدند و در همین سال 7 مرکز فرماندهی ارتش در نقاط مختلف کشور به 5 مرکز کاهش یافت.

سپتامبر سال 2017 بود که چین 8 هزار نیروی آماده ارتش را برای ماموریت حافظ صلح به سازمان ملل معرفی و برای آن سازمان ثبت کرد. پس از آن شمار اعضای کمیسیون مرکزی نظامی (فرماندهی کل قوا) در چین از 11 نفر به 7 نفر کاهش یافت.

این کشور یکی از اهداف خود را تقویت نظام سوسیالیستی در چارچوب نیروهای مسلح با ویژگی های چین تا سال 2022 میلادی مشخص نموده است. چین ماه جولای 2019 دهمین کتاب سفید دفاع ملی را از سال 1998 میلادی به این طرف با توضیحاتی در مورد پیشبرد اصلاحات و مدرن سازی ارتش و شرایط دفاع ملی و بودجه نظامی منتشر کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ارتش چین در بحبوحه تنش با آمریکا قدرت خود را به نمایش گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارتش چین در بحبوحه تنش با آمریکا قدرت خود را به نمایش گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید