خشک شدن سرمنشا های رودخانه قره سو

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، معاون امور انسانی حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از خشک شدن سرمنشأ های رودخانه قره سو اطلاع داد.

خشک شدن سرمنشا های رودخانه قره سو

فرحناز اقبالی کلهر اظهار کرد: دلایل خشکی رودخانه قره سو چند مورد است، سراب روانسر که سر منشأ رودخانه قره سو است تا حدود 95 درصد خشک شده و تعدادی از رودخانه های زاینده که در جهت رودخانه قره سو وجود دارند نیز دچار خشکی صد درصدی شدند سراب یاوری، سراب جابری و یکی از سرشاخه های مهم رودخانه قره سو که رودخانه رازآور است نیز دچار خشکی 85 درصد شده است.

وی اضافه کرد: به علت کاهش بارندگی در طول سال آبی گذشته ورودی رودخانه قره سو کم شده و در پی آن دبی رودخانه نیز کاهش زیادی داشته است در حال حاضر یکی از مهمترین آلاینده های رودخانه قره سو فاضلاب شهر روانسر، کرمانشاه و برخی از روستا های جهت رودخانه قره سو است که به داخل آن می ریزند.

معاون امور انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه توضیح داد: راه چاره های کوتاه مدت و بلندمدتی برای برطرف مسائل رودخانه قره سو وجود دارد از راه چاره های بلند مدت می توان به احداث سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه اشاره نمود مدول اول سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه تنها 35 درصد فاضلاب شهر را مدیریت می نماید و خروجی آن مطابق با استاندارد های مورد عمل سازمان حفاظت محیط زیست است.

اقبالی کلهر با اشاره به 65 درصد فاضلاب تصفیه نشده شهر کرمانشاه، بیان نمود: احداث سیستم تصفیه فاضلاب دوم شهر کرمانشاه که عملیات اجرایی آن در سال 1400 انجام شد و تأمین اعتبار آن نیز به وسیله اصلاح قانون بودجه بوده، تنها مقداری از آن اجرا شده و اعتبار اختصاص داده شده برای این پروژه کافی نیست و نیازمند پیگیری مسئولین برای تأمین اعتبار به اندازه کافی است.

وبلاگ تیم مسلم کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خشک شدن سرمنشا های رودخانه قره سو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشک شدن سرمنشا های رودخانه قره سو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید