دانستنی هایی از شهر میزبان المپیک 2016 ریودوژانیرو

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، مسابقات المپیک 2016 ریو بهانه خوبی است تا با دانستنی های ریودوژانیرو بیشتر آشنا شوید.

در این روزها که توجه سراسر دنیا به المپیک معطوف شده است، این شهر پر جنب و جوش را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخته است.

دانستنی هایی از شهر میزبان المپیک 2016 ریودوژانیرو

شاید همه نظرات به نفع ریو و کشور برزیل نباشد، اما با شناخت جاذبه های دیدنی آن ، هیچ جای تردیدی برای سفر به این کشور دیدنی و زیبا باقی نمی گذارد. در ادامه همراه وبلاگ تیم مسلم باشید تا با دانستنی های ریو آشنا شوید.

از شهر ریو بیش تر بدانید

شهر زیبای ریو دوژانیرو در سرزمین پهناور برزیل (به پرتغالی: Rio de Janeiro) قرار گرفته است و نام آن به معنای رودخانه ژانویه است. این شهر که به اختصار ریو نامیده می گردد ، یکی از بزرگ ترین شهرهای ساحلی در دنیاست که به سبب ساحل های متنوعش، مجسمه فوق العاده مسیحش و البته جشنواره هاش معروفیت بسیاری دارد. شهر ریو در واقع نوعی شبه جزیره است که از سه طرف با آب اقیانوس اطلس احاطه می گردد.

جالب است بدانید که ریو دومین شهر بزرگ برزیل، مرکز استان ریو در این کشور و بعلاوه ششمین شهر بزرگ در امریکاست. ریو و کشور برزیل در نیمه جنوبی کره زمین و در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، در نتیجه دارای آب و هوایی گرم سیری و استوایی است و به همین جهت پوشش گیاهی متنوعی و نمایی سرسبز دارد.

تاریخچه شهر ریو

اولین ساکنان ده هزار سال قبل از میلاد مسیح وارد منطقه برزیل شدند که به وسیله شکار به گذران زندگی می پرداخته و پس از مدت ها به علت شرایط مناسب، در سبک زندگی خود تغییر رویه داده و به کشاورزی روی می آورند. در قرن 16 پرتغالی ها تصادفی با این منطقه آشنا شده و پس از اندک مدتی دیگر پرتغالی ها به این سرزمین وارد شدند و تجارت با بومیان را آغاز کردند، پس از چندی فرانسوی ها نیز به تجارت با بومیان اضافه شده و پرتغالی ها برای جلوگیری از به خطر افتادن منافع خود، اقدام به تأسیس یک حکومت استعماری در این منطقه نمودند. در قرن 17 پس از رخداد چندین جنگ بر سر منطقه برزیل، پرتغالی ها شهر ریو را برای تحکیم مواضع خود انتخاب کردند. در اواخر قرن 17 پس از کشف طلا مرکز برزیل به ریو منتقل شد.

در قرن 19 اتفاقات مهمی رخ داد، پس از حمله ناپلئون به پرتغال، دربار پرتغال به برزیل گریخت و در ریو به حکومت پرداخت. پس از چندین سال پسر پادشاه حکومت پرتغالی را کنار گذاشت و استقلال برزیل را رسما خاطرنشان کرد. و در اواخر همین قرن موج مهاجرت اروپایان به برزیل آغاز شد. در اواسط قرن بیستم رئیس جمهور تازه برزیل با هزینه ای گزاف شهر تازه برزیلیا را ساخت و در نهایت ناباوری بسیاری، مرکز را از ریو به بریزیلیا منتقل کرد. در سال 2011 برزیل به عنوان ششمین قدرت اقتصاد برتر دنیا از بریتانیا پیشی گرفت. در همین حال در اواخر قرن بیست، جمعیت مردم به سرعت رشد کرد و امروزه جمعیت برزیل 198 میلیون است.

فرهنگ غذایی شهر ریو

به طور کلی فرهنگ غذایی برزیل بسیار غنی است، به گونه ای که در هر منطقه از برزیل غذای خاص آن قسمت را خواهید دید. عمده غذاهای سنتی برزیلی از سه فرهنگ تأثیر پذیرفته که به طعم و شکل کنونی خود رسیده است. غذاهای بزیلی عمدتا از فرهنگ بومیان هندی، برده های آفریقایی و بعلاوه شهروندان پرتغالی تأثیر پذیرفته است.

از جمله غذاهای معروف ریو می توان به:

Churrasco Rodízio: گوشت کبابی

Feijoada: غذایی ملی است که شامل لوبیا سیاه و برنج با گوشت گاو و گوشت خوک

Arroz e Feijão: برنج و لوبیا (به همراه گوشت قرمز، مرغ یا ماهی به همراه سالاد و سیب زمینی سرخ شده) سنتی ترین غذایی ست که به راحتی و آسانی در ریو گیر خواهید آورد.

و … اشاره نمود.

حمل و نقل عمومی در شهر ریو

گزینه های حمل نقل در ریو شامل تاکسی، مترو، اتوبوس های درون شهری، ون، فرسکو و حتی سرویس قایق/کشتی می گردد. خوشبختانه حمل و نقل در ریو بسیار آسان و امن است. اگر کمی زبان پرتغالی بلد باشید بسیار در هنگام حمل و نقل به کارتان خواهد آمد. امنیت حمل و نقل عمومی در ریو نیز بالاست چرا که : جیب بری و دزدی در مترو بی سابقه است و تاکسی ها و اتوبوس های فرسکو بسیار امن هستند. هرچند استفاده از اتوبوس های عادی در شب برای گردشگران توصیه نمی گردد.

جالب است بدانید با وجود آن که ریو شهری بسیار معروف و گردشپذیر است، هزینه حمل و نقل در شهر ریو پایین است.

آب و هوای شهر ریو

به طور کلی شرایط آب و هوایی در بخش جنوبی برزیل معتدل است و در تمام فصول سال میانگین دمای روزانه تنها در بین فاصله ای از 21.5 درجه سانتیگراد تا 26.6 درجه سانتیگراد جابه جا می گردد. این درست یعنی در برزیل هوای بسیار سرد یا گرم را تجربه نخواهید کرد.

دقت کنید که فصول سرد و گرم در نیم کره جنوبی زمین برعکس نیم کره شمالی است. پس اگر در تابستان پیش رو و به قصد شرکت در بازی های المپیک 2016 راهی ریو می شوید، بدانید که با آب و هوای خنک پاییزی و زمستانه رو به رو می شوید. اگر در پاییز و زمستان به ریو سفر کنید نیز تجربه گرمابخشی از آب و هوای تابستانی ملایم خواهید داشت.

توجه به میانگین بارش باران نیز جالب است، چرا که بارش باران در طی فصول گرم سال ریو (زمستان و پاییز برای ما) بسیار بیشتر از فصول سرد است. ولی در هر حال بدانید در تمام سال اندازه بارش باران قابل توجه است.

و در آخر توجه کنید که حتما پیش از سفر نیز شرایط ریز آب و هوای مقصد را به دقت آنالیز کنید و با توجه به آن لباس و پوشاک مناسب را انتخاب کنید.

منبع: الی گشت

به "دانستنی هایی از شهر میزبان المپیک 2016 ریودوژانیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی هایی از شهر میزبان المپیک 2016 ریودوژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید