از جشنواره های دیدنی آلمان بیشتر بدانید

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، از جشنواره های متعدد آلمان می توان به جشنواره موسیقی در بایرویت، جشنواره فرینج رکلینگهاوزن، نمایشگاه کتاب فرانکفورت، کارناوال و جشنواره بین المللی فیلم برلین اشاره نمود.

از جشنواره های دیدنی آلمان بیشتر بدانید

برترین راه برای شناخت فرهنگ مردم آلمان، حضور در جشنواره های متعدد این کشور است. جالب است بدانید حدود 10 هزار جشنواره در طول سال در این کشور برگزار می گردد و در نتیجه هر زمانی با تور آلمان به این کشور سفر کنید، شاهد جشنواره های رنگارنگ و مجذوب نماینده خواهید بود. نه تنها می توانید در این جشن ها خوش بگذرانید، بلکه امکان گپ و گفت با مردم محلی و فرهنگ را نیز پیدا می کنید.

1. جشنواره موسیقی در بایرویت

جشنواره بایرویت، یک جشنواره موسیقی است که برای اجرای اپراهای ریشارد واگنر همه ساله در بایرویت آلمان برگزار می گردد. واگنر، جشنواره بایروت را با حمایت لودویگ دوم راه انداخت و ساخت تالار اپرای آن، که برای اجرای اپراهای سترگ واگنر طراحی شده بود، در سال 1876 به اتمام رسید و نخستین دوره جشنواره نیز در همان سال شروع شد. از آن موقع، این جشنواره، به جز یک توقف هفت ساله پس از جنگ جهانی دوم، به طور مرتب برگزار می گردد.

2. روز سنت مارتین

روز سنت مارتین (St. Martins Day) را همه اروپایی های آلمانی زبان جشن می گیرند. این مراسم شباهت هایی با هالووین دارد و در اصل برای بچه ها است و شامل فعالیت های شبانه می گردد. بچه ها مدرسه ای، فانوس های خود را تزیین می نمایند و در طول شب همراه با خواندن آوازهای سنتی، یک راه پیمایی دسته جمعی راه می اندازند. این مراسم در 11 نوامبر 2018 برگزار می گردد.

مارتین توری، سربازی در ارتش روم بود که روزی به نزدیکی دروازه شهر امیان فرانسه می رسد و گدایی را می بیند که لباسی برای پوشاندن تنش ندارد. مارتین ردایش را درمی آورد و آن را به دو قسمت می نماید، نیمی را به گدا می بخشد و نیم دیگر را به تن خود می نماید. شب هنگام، حضرت عیسی را به خواب می بیند که خطاب به فرشتگان می گوید:

این مارتین، سرباز رومی است که غسل تعمید نشده است و مرا ملبس کرد.

بنا به روایتی صبح که مارتین از خواب برمی خیزد، ردایش را به شکل اول می بیند. این رویا سبب غسل تعمید مارتین در سن 18 سالگی می گردد. مسیحیان در این روز شیرینی می پزند و به کلیسا می فرایند و یه یاد مارتین و به عنوان سمبلی برای تقسیم دارایی ها با افراد مستمند، شیرینی ها را به دو نیم تقسیم می نمایند و نیمی را خود می خورند.

3.نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت (FBF) بر اساس تعداد ناشرانی که در آن شرکت می نمایند و نیز تعداد بازتماشامایندگان، بزرگ ترین نمایشگاه کتاب جهان به شمار می رود. نمایندگانی از نشرها و شرکت های چند رسانه ای از سراسر جهان به نمایشگاه کتاب فرانکفورت می آیند تا علاوه بر بازاریابی کتاب، برای حقوق چاپ و نشر بین المللی و هزینه های صدور مجوز با هم گفتگو نمایند.

این نمایشگاه در طول 5 روز برگزاری خود میزبان 7000 غرفه دار از بیش از 100 کشور جهان است و بیش از 286,000 بازتماشاماینده از آن تماشا می نمایند.

4.کارناوال

جشن کارناوال که به آن فصل پنجم هم گفته می گردد با جشنواره ای از لباس های رنگارنگ سنتی همراه است و نقطه اوج این جشنواره، رژه رز دوشنبه (Rose Monday Parade) است که شامل راه پیمایی گروه های رقصنده و نوازندگان می گردد و ارابه های گلکاری شده نیز در طول خیابان های سراسر آلمان به حرکت درمی آیند. این مراسم در کل کشور آلمان برگزار می گردد، اما در شهرهای کلن، دوسلدورف، ماینتس و مونستر حال و هوای دیگری دارد. این جشن در 11 نوامبر ساعت 11:11 صبح شروع شده و در چهارشنبه خاکستر به انتها می رسد.

کارناوال شهر کلن، یکی از بزرگ ترین کارناوال ها در نوع خود به شمار می رود که در روز سه شنبه چرب شروع می گردد و روز چهارشنبه خاکستر به انتها می رسد. این رویداد یک هفته طول می کشد و شباهت زیادی به کارناوال ریو دو ژانیرو برزیل دارد. اوج این مراسم شامل رژه ای با حضور بیش از 130 گروه موسیقی و صدها اسب است و بیش از یک میلیون بازتماشاماینده خود را به این جشنواره می رسانند. تنوع فعالیت ها و تفریح های این کارناوال در شهر کلن نشان می دهد که مخاطبینی از تمام طبقات اجتماعی و اقشار جامعه دارد و جشنواره ای عامه پسند به شمار میرود. پس به علت نوع برنامه ها، هر کسی می تواند به سبک و شیوه خاص خود از این کارناوال لذت ببرد.

5.جشنواره بین المللی فیلم برلین

جشنواره بین المللی فیلم برلین (Berlin International Film Festival) یکی از معتبرترین و قدیمی ترین جشنواره های سینمایی در جهان و اروپا است که هرسال در ماه فوریه به مدت 10 روز در برلین آلمان برگزار می گردد. این جشنواره نخستین بار در سال 1951 با نمایش فیلم ربکا، ساخته آلفرد هیچکاک افتتاح شد. بیش از 400 فیلم در این جشنواره به نمایش درمی آید و هر سال جایزه خرس طلایی و خرس نقره ای (خرس به عنوان نمادی از شهر برلین شناخته می گردد) به برگزیدگان بخش اصلی اهدا می گردد.

6.جشنواره راین در شعله ها

جشنواره راین در شعله ها (Rhine in Flames Festival)، چهره ای متفاوت از زیبایی راین را پیشکش نگاه بازتماشامایندگان می نماید. آتش بازی های خیره نماینده و قایق های بخار که باعث روشنایی آب شده اند و قصرهایی که با این همه نور، می درخشند قطعا برای هر تماشاگری مجذوب نماینده خواهد بود. این مراسم فوق العاده در آخر هفته های ماه مه و سپتامبر برگزار می گردد.

7. کارناوال فرهنگ ها

کارناوال منحصر به فردی در برلین برگزار می گردد که به کارناوال فرهنگ ها (Carnival of Cultures) معروف است و بیش از 1.5 میلیون بازتماشاماینده در آن شرکت می نمایند. این کارناوال از سال 1996 در برلین برگزار می گردد و فلسفه آن تکریم تنوع قومی در برلین و همزیستی مسالمت آمیز فرهنگ های مختلف است. غذاها و نوشیدنی های عجیب و غریب، کنسرت ها، پایکوبی ها و رژه کارناوال با ارابه های گلکاری شده، خواننده و پایکوب هایی از 70 کشور مختلف جهان، از بخش های تشکیل دهنده این مراسم به شمار میرود.

علاوه براین، نمایندگانی از کشورهای برزیل، ژاپن، کنگو و غیره در آن شرکت می نمایند و یک چشم انداز زیبا و رنگارنگ را به وجود می آورند. در واقع هدف برگزارنمایندگان این کارناوال مبارزه با نژادپرستی و ترغیب مردم به از میان بردن پیش داوری ها و تمرین بردباری در مقابل فرهنگ های دیگر است. تاریخ برگزاری این کارناوال در سال 2019، از 7 تا 10 ژوئن خواهد بود.

8. جشنواره موسیقی باخ در لایپزیگ

جشنواره موسیقی باخ هر سال در ماه ژوئیه در شهر لایپزیگ آلمان برگزار می گردد و یاد و خاطره مشهورترین شهفرایند آن، سباستین باخ را گرامی می دارد. هنرمندان مشهوری از سراسر جهان، شاهکارهای کلاسیک باخ را در مکان های تاریخی نظیر کلیسای سنت توماس (St. Thomas Church) اجرا می نمایند زیرا باخ به مدت 27 سال در این کلیسا یک آوازخوان مذهبی بود.

9. جشنواره کدو تنبل در لودویگسبورگ

لودویگسبورگ یکی از ناحیه های اشتوتگارت است که جشنواره کدو تنبل (Pumpkin Festival) هر سال در پاییز در این محل برگزار می گردد و بزرگ ترین جشنواره کدو تنبل در کل جهان به شمار میرود.

جالب است بدانید بیش از 450 هزار کدو تنبل به نمایش گذاشته می گردد و رویدادهای باورنکردنی با کدو تنبل نظیر مسابقه قایق های کدو تنبل و انواع و اقسام غذاها با کدو تنبل نیز از فعالیت های این مراسم است.

10. جشنواره نور برلین

جشنواره نور برلین (Berlin Festival of Lights) در ماه اکتبر برگزار می گردد و شامل هنر نورپردازی و آثار هنری سه بعدی نوآورانه است. نورپردازی اماکن معروف، جاذبه ها و ساختمان ها مهم شهر نظیر دروازه براندنبورگ، کلیسای جامع برلین و ستون پیروزی برلین به حدی زیبا می گردد که این جشنواره را به یکی از معروف ترین جشنواره های نورپردازی جهان تبدیل نموده است. هنرمندان ملی و بین المللی آثار هنری سه بعدی نورپردازی خود را در این جشنواره به نمایش می گذارند و بدین ترتیب این شهر را به صحنه بزرگ هنری تبدیل می نمایند.

در طول دو هفته برگزاری این جشنواره، بیش از دو میلیون بازتماشاماینده در آن شرکت می نمایند و از تماشای این آثار نورپردازی موضوعی لذت می برند. در سال های اخیر، جشنواره نور برلین تا حد تبدیل شدن به جاذبه گردشگری و عامل مالی مهم ارتقا یافته است. این جشنواره علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار هنری نورپردازی، رویدادهای هنری و موسیقی، کارگاه های آموزشی عکاسی، بازدید رایگان از ساختمان های برگزیده شهر و رویدادهای خیریه را نیز در دستور کار خود دارد.

11. بازارهای کریسمس

بازارهای کریسمس (Christmas Markets) بخشی شگفت انگیز از سنت تعطیلات آلمان به شمار میرود و هر یک از شهرهای آلمان در این فصل حداقل یک بازار کریسمس سنتی برگزار می نماید. در این بازارها می توانید از چرخ و فلک های قدیمی لذت ببرید، وسایل تزیینی دست ساز خریداری کنید، به سرودهای آلمانی کریسمس گوش کنید و از غذاهای خوشمزه و خانگی کریسمس بچشید.

مشهورترین بازار کریسمس آلمانی در شهر نورنبرگ برگزار می گردد. در غرفه های متعدد این بازار، علاوه بر شیرینی ها و هدایای زیبا، گوی های رنگی و شیشه ای زیبا با طرح های مختلف به فروش می رسد. جالب است بدانید فقط شهر برلین، 60 بازار کریسمس مختلف دارد! این بازارها در آخرین هفته نوامبر شروع می گردد و معمولا تا روز کریسمس ادامه می یابد.

12. جشن اکتبر

جشن اکتبر، یکی از بزرگ ترین مهمانی های گردشگری در جهان است که به صورت سالانه در مونیخ برگزار می گردد. این مراسم به مدت 16 تا 18 روز در اواسط یا اواخر ماه سپتامبر تا هفته اول ماه اکتبر، با حضور بیش از 6 میلیون نفر شرکت نماینده از سراسر جهان جشن گرفته می گردد. جشن اکتبر، یکی از بخش های مهم فرهنگی باواریا به شمار می آید و از سال 1810 در حال برگزاری است، هر چند که دیگر شهرهای جهان نیز، با تقلید از جشن اکتبر مونیخ، آن را برگزار می نمایند. بازی های هیجان انگیز و سرگرم نماینده، غذاهای متنوع سنتی و دیگر برنامه های تفریحی از رویدادهای این مراسم است.

13. جشنواره تالوود

جشنواره تالوود (Tollwood Festival) در دو فصل زمستان و تابستان برگزار می گردد به طوری که در فصل تابستان در پارک المپیک و در فصل زمستان (23 نوامبر تا 31 دسامبر) در نمایشگاه تریزینویزه مونیخ اتفاق می افتد. این جشنواره شامل برنامه های موسیقی، تئاترهای مختلف، اجراهای زنده و نمایشگاه های هنر تجسمی است و موضوع آن بر موضوعات محیطی و اجتماعی در حوزه هنر است.

منبع: کجارو / ilikevents.com / tripsavvy / en.wikipedia.org

به "از جشنواره های دیدنی آلمان بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جشنواره های دیدنی آلمان بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید