فرهنگ و هنر

رویدادهای فرهنگی در گرامیداشت امام رضا در ترکمنستان برگزار می شوند

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات منتشر شده، رویدادهای فرهنگی در گرامیداشت امام رضا در ترکمنستان برگزار می شوند.

3 اسفند 1402

شاخ و شانه کشیدن برای مشهورترین شاسی بلند جهان، عکس

Stone 01 یک شاسی بلند کاملاً تازه EREV از شرکت Rox Motor و BAW (Beijing Automobile Works) است. طراحی خودرو شباهت بسیاری با لندروور دیفندر دارد.

30 مرداد 1402

رونمایی از کتاب های سرگذشت ایران در 100 محوطه باستانی و 100 اثر ایران در موزه های دنیا

به گزارش خبرنگاران، آیین رونمایی از کتاب های سرگذشت ایران در 100 محوطه باستانی و 100 اثر ایران در موزه های دنیا روز دوشنبه 16 مردادماه در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می گردد.

16 مرداد 1402

هوش مصنوعی خانه های آیندگان را به تصویر کشید، عکس

تصاویر فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی از سری AI x Future Cities Manas Bhatia، قابلیت دوام زیرساخت های پایدار را در پی گستردگی شهرنشینی در دنیا آنالیز می نماید.

1 مرداد 1402

اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار برای کتابخانه مدرس خرمدره

فیاض محبی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: کتابخانه مدرس خرمدره قدیمی ترین کتابخانه شهرستان است.

12 تیر 1402

تصاویر وحشی ترین آبشار ایران ، 2 رنگین کمان حیرت انگیز!

آبشار کِرِدیت، معروف به وحشی ترین آبشار ایران در شهر جونقان (آبشار کنار جاده ای) واقع در شهرستان فارسان و استان چهارمحال و بختیاری است.

6 اردیبهشت 1402

سود 500 میلیون دلاری آواتار 2 جیمز کامرون

آواتار: راه آب یا آواتار 2 ساخته جیمز کامرون که با تمرکز بر خانواده و محیط زیست ساخته شد بیش از 500 میلیون دلار برای کمپانی دیزنی عایدی حاصل کرد.

2 اردیبهشت 1402

روایت بازیگر نون خ از کل کل با عمو کاووس

موسوی گفت: نقش من در فیلم، شخصیت پرچالشی نبود چراکه بنظرم تا فصل سوم کاملا خنثی بود، ولی در فصل چهارم بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

27 فروردین 1402

جلد سوم قصه های حاج بابا در زنجان منتشر شد

امیر نعمتی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: حوزه هنری استان زنجان در بخش نشر و کتاب اقدامات متعددی انجام داده است که از جمله آن حمایت از کتاب های مختلف است.

14 فروردین 1402

بازدید از موزه طبیعی یک پیشنهاد مجذوب کننده برای گردشگران در سفر به گلستان است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بازدید از موزه طبیعی یک پیشنهاد مجذوب کننده برای گردشگران در سفر به گلستان است.

7 فروردین 1402

سینماها در نوروز تا سحر باز است ، جزئیات فیلم هایی که اکران می گردد

برخلاف آنچه تصور می شود، اکران نوروز 1402 به علت تلاقی با ماه مبارک رمضان، نه تنها با رخوت روبرو نمی شود بلکه ظرفیت هایی از این تلاقی پدیدار می شود که رونق این فرصت طلایی را بیشتر هم می نماید.

10 اسفند 1401

تفال به حافظ امروز دوشنبه 8 اسفند 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

8 اسفند 1401

افتتاح میدان پیشرفته و مجهز میوه و تره بار راه ابریشم

در سال 1395 نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی از ساخت میدان میوه و تره بار پیشرفته راه ابریشم در پاکدشت خبرداد.

4 اسفند 1401

چرا در عید نوروز باید به خارج از ایران سفر کنیم؟

تعطیلات نوروز و فصل تنفس دوباره زمین یکی از بهترین فرصت ها برای گشت و گذار و سفر به خارج ایران است. تور نوروزی خارجی با خبرنگاران امکان سفر نوروزی خارجی به بهترین مقاصد گردشگری جهان را نوروز امسال برای شما فراهم می کند. با ما در این راهنما همراه باشید...

2 اسفند 1401

فیلم EO؛ عاشقانۀ غمگین یک خر!

ای او فیلم غمگین و کشداری است که گاهی حوصلۀ مخاطب را سر می برد؛ اما نکتۀ درخشان فیلم توانایی آمیختن احساسات انسانی با زندگی یک حیوان زبان بسته است. حیوان این فیلم را می توان نمادی از یک عاشق ساده دل دانست که زبان جامعه را بلد نیست.

25 بهمن 1401

برترین بازی هری پاتر تاریخ؛ نقدها و نمرات میراث هاگوارتز منتشر شد

بازی به شدت مورد انتظار هاگوارتز لگسی (Hogwarts Legacy) به عنوان جدیدترین اثر استودیوی آوالانچ سافتور (Avalanche Software)، بالاخره عرضه شده است. به همین ترتیب، نقدهای بازی نیز به تازگی منتشر شده اند که تصویری را از کیفیت این بازی اکشن و نقش آفرینی ارائه می دهند.

24 بهمن 1401

چرا نباید از محتوای تکراری (کپی شده) استفاده کنیم؟

فراوری محتوا یکی از راه های افزایش بازدید وبسایت و رونق هر کسب و کاری است؛ اما این محتوا تا زمانی می تواند موثر باشد که کپی نباشد. محتوای تکراری، محتوایی است که شخصی آن را از شخص دیگری کپی می نماید و بر روی وب سایت خود قرار می دهد. طبیعتا افراد برای انتشار...

12 بهمن 1401

رسم و رسوم جالب شب یلدا ، برای یک دقیقه باید سنگ تمام گذاشت

ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب یلدا آخرین شب پاییز را که درازترین و تاریکترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار می مانند و در کنار یکدیگر خود را سرگرم می دارند تا اندوه غیبت خورشید و تاریکی و سردی روحیهٔ آنان را تضعیف نکند و با به روشنایی گراییدن...

3 بهمن 1401

5 فیلم سینمایی که صنعت بازی های ویدیویی را برای همواره تغییر دادند

هواداران بازی های ویدیویی از ساخت اقتباس های سینمایی مثل سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) و سریال هایی مثل آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) حسابی هیجان زده هستند. در هر صورت این یک واقعیت غیرقابل کتمان است که بازی های پرفروش در طول همه این سال ها الهام بخش اقتباس...

21 دی 1401

گذرنامه های خارجی ها بدون مهر ورود به ایران؟

بنابر گفته علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، درخواستی با امضای وی، وزیر صنعت با موافقت ناجا و وزارت امور خارجه به دولت ارائه شده که برای مقابله با تحریم های آمریکا و دغدغه بعضی از گردشگران خارجی گذرنامه...

17 دی 1401
تعداد: (155)