برترین بازی هری پاتر تاریخ؛ نقدها و نمرات میراث هاگوارتز منتشر شد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، بازی به شدت مورد انتظار هاگوارتز لگسی (Hogwarts Legacy) به عنوان جدیدترین اثر استودیوی آوالانچ سافتور (Avalanche Software)، بالاخره عرضه شده است. به همین ترتیب، نقدهای بازی نیز به تازگی منتشر شده اند که تصویری را از کیفیت این بازی اکشن و نقش آفرینی ارائه می دهند.

برترین بازی هری پاتر تاریخ؛ نقدها و نمرات میراث هاگوارتز منتشر شد

این بازی سال هاست که در آوالانچ در حال توسعه بوده است و آن را می توان بزرگترین کوشش کمپانی برادران وارنر برای ایجاد یک بازی پیروز از رمان های محبوب هری پاتر دانست. هواداران قبلا بازی های ساخته شده از روی فیلم ها را تجربه نموده اند اما این بازی دنیا باز، یک اثر متمایز است که در دهه 1890 اتفاق می افتد و در واقع اثری از هری پاتر و دوستانش در بازی نخواهد بود و بازیکنان کنترل یک دانش آموز نو را در مدرسه هاگوارتز برعهده می گیرند. میراث هاگوارتز به طور کلی با واکنش مثبت هواداران و منتقدان روبرو شده است و بخش های مختلف آن مورد ستایش قرار گرفته اند.

آی جی ان (IGN) / امتیاز 9 از 10

تقریبا از هر جنبه، هاگوارتز لگسی همان نقش آفرینی ساخته شده با الهام از دنیای هری پاتر است که همواره دوست داشتم آن را تجربه کنم. المان های ماجراجویی دنیا باز آن با شخصیت های نو و به یاد ماندنی در کنار مبارزات چالش برانگیز و ظریف، تمام هیجانات و شگفتی های دنیای جادوگران را به تصویر می کشد و پیاده سازی شگفت انگیز این فانتزی من را برای ده ها ساعت سرگرم کرد. هرچند مسائلی مانند مسائل فنی، داستان اصلی نه چندان عمیق و تنوع ضعیف دشمنان در بازی وجود دارند اما حتی آن ها هم نمی توانند به مسحورنماینده بودن بازی لطمه ای وارد نمایند.

Evening Standard / امتیاز 4 از 5

بازی پر از تفریح های مختلفی است که می توانید به آن ها بپردازید. آیا به معجون ها علاقه دارید؟ ساعت ها را صرف رشد و جمع آوری مواد اولیه از سراسر نقشه بزرگ بازی کنید تا بتوانید به ساخت نمونه های نو دست پیدا کنید. اگر حیوانات بیشتر مورد توجه شما هستند، چرا یک Thestral یا هیپوگریف یا موجودات عجیب تر مانند Mooncalf را رام نکنید؟ و برای افرادی که تمایل به جنگیدن دارند، اردوگاه های متعدد راهزن ها نیز وجود دارد که می توان آن ها را پیدا نموده و از بین برد که اگرچه دشواری خاصی ندارد اما انجام آن سرگرم نماینده است.

مترو (Metro) / امتیاز 4 از 5

ترکیبی از منظره ها سرسبز و فعالیت های ظاهرا نامحدود برای انجام دادن، مزیتی را به این اثر بخشیده که برای مدت ها در سری بازی های هری پاتر گم شده بود. با آزاد شدن از داستان اصلی و سری فیلم ها، شما همچنان با ویزلی ها و پیشینیان مختلف هاگوارتز عصر مدرن برخورد خواهید کرد، اما داستان هرگز به آن ها تعلق ندارد. این یک تغییر مناسب و چیزی است که مجموعه جنگ ستارگان باید به آن توجه زیادی داشته باشد.

گیم رنت (GameRant) / امتیاز 4 از 5

توسعه دهندگان در این باز کار فوق العاده ای انجام داده و در کنار زنده کردن قلعه هاگوارتز، زیبایی شناسی مجموعه هری پاتر را کاملا مناسب به تصویر کشیده اند. همراه با موسیقی متن مجذوب کننده با حال و هوای هری پاتر، آوالانچ اتمسفر خاصی را ایجاد نموده که هواداران این سری را کاملا مجذوب می نماید. می توان ساعت ها را صرف قدم زدن در مدرسه و تماشای منظره ها کرد.

Toms Hardware / امتیاز 4 از 5

اگر شما برای سری هری پاتر احترام زیادی قائل هستید، هاگوارتز لگسی یک پیشنهاد مناسب است. این اثر به وضوح حاصل عشق تیم توسعه در استودیوی آوالانچ است و احترام آن ها به منبع به خوبی قابل مشاهده است. فرصت کاوش در بازآفرینی فوق العاده قلعه هاگوارتز، به تنهایی برای هواداران هری پاتر کافی است تا برای آن هزینه بپردازند.

گیمزرادار (+GamesRadar) / امتیاز 3.5 از 5

مانند بسیاری از بازی های اکشن نقش آفرینی مدرن، هاگوارتز لگسی خارج از مجموعه ماموریت های اصلی خود از مسائلی رنج می برد. هرچه بیشتر وارد ماجراجویی شوید، ماموریت های جانبی کم اهمیت تر شده و فعالیت ها یکنواخت تر می شوند. از طرفی از تنوع محیط ها نیز کاسته می گردد. هاگوارتز لگسی یک منطقه کاملا نو به نام ساحل Poidsear را معرفی می نماید که به همان مقدار که زیبا محسوب می گردد، بی حاصل است.

وی جی سی (VGC) / امتیاز 4 از 5

بازی ساخته شده به وسیله آوالانچ برای هری پاتر مشابه همان چیزی است که Shadow of Mordor برای ارباب حلقه ها بود. در حالی که هر دو مجموعه باید چند دهه صبر می کردند، اما هر کدام یک اقتباس ویدیو گیمی بزرگ و عالی ارائه می دهند که دقیقا همان چیزی است که هواداران از اوایل دهه 2000 منتظر آن بودند. این بازی ها بدون این که نوستالژیک باشند اما حال و هوای اثری مشابه را دارند. از طرفی بدون بازی کردن با شخصیت ها و داستان اصلی، به آثار سری احترام می گذارند. ه سختی می توان انکار کرد که هاگوارتز لگسی قوی ترین اثر ساخته شده از روی دنیای جادوگری از زمان سرانجام یافتن فیلم ها در بیش از یک دهه پیش است.

گیم ری اکتور (Gamereactor) / امتیاز 8 از 10

این اثری است که همه ما هواداران هری پاتر برای مدت ها آرزویش را داشته و سزاوار آن بوده ایم. شما به راحتی می توانید به جنبه های مختلفی از ماجراجویی پرداخته و بازی را به روش خودتان تجربه کنید. اگر مخفی کاری را به اکشن ترجیح می دهید می توانید سطح خود را ارتقا داده و در آن مهارت بیشتری کسب کنید. از سوی دگر اگر بیشتر در پی اکشن هستید، ابزارهای مناسب برای این کار در بازی وجود دارد.

Gamespew / امتیاز 8 از 10

هاگوارتز لگسی نزدیک ترین تجربه حضور در مدرسه هاگوارتز است که فوق العاده جادویی است. واضح است که بازی با عشق ایجاد شده است و توجه به جزئیات در آن شگفت انگیز است. البته بازی بدون مشکل نیست، اما موارد کمی وجود دارند که مانع از لذت بردن شما به طور کلی می شوند. جلوه های بصری زیبا به نظر می رسند، گیم پلی لذت بخش است و جادوگر بودن همانقدر که به آن امیدوار بودیم، سرگرم نماینده است.

سی بی آر (CBR)

هاگوارتز لگسی فرصتی فوق العاده برای کاوش و گشت و گذار در دنیای جادوگران است. این بازی در برترین لحظات خود، یادآور آثاری مانند الدن رینگ یا Breath of the Wild است و بازیکنان را برای کاوش دنیای بزرگ خود و کشف اینکه چه کسی می خواهند باشند تشویق می نماید. حتی وقتی ریتم و سرعت بازی کاهش می یابد، مانند یک تور سرگرم نماینده در یک دنیای فانتزی به نظر می رسد. از طرفی گیم پلی روان و گرافیک چشم نواز در غوطه ور ساختن بازیکنان در دنیا بازی معجزه می نماید.

GodisaGeek / امتیاز 9 از 10

هاگوارتز لگسی کاری را انجام می دهد که این روزها تعداد کمی از بازی ها قادر به انجام آن هستند و با من کاری نموده که حتی در لحظاتی که آن را تجربه نمی کنم نیز به آن فکر کنم. حتی اکنون که این نقد را می نویسم، می خواهم به هاگوارتز برگشته، معماها را حل نموده و در آن کاوش کنم و در نهایت به این فکر کنم که آیا هنوز جایی وجود دارد که ممکن است آن را از دست داده باشم یا خیر. کاوش در بازی مانند مبارزه و آزادی عمل بسیار راضی نماینده است و شخصیت ها چیزی کمتر از عالی نیستند. آوالانچ همه بخش های بازی را فوق العاده ساخته و فکر می کنم مدتی طول بکشد تا بتوانم آن را از ذهنم بیرون کنم.

PushSquare / امتیاز 8 از 10

بازی هاگوارتز لگسی امیدها و رویاهای هواداران هری پاتر را به واقعیت تبدیل نموده است. این اثر یک شبیه ساز مناسب از مدرسه جادوگری است که به شما امکان می دهد تا شخصیت خود را ایجاد کنید، در کلاس ها شرکت نموده و منظره ها وسیع دنیا بیرون را کشف کنید. هرچند این بازی خالی از اشکال نیست. ماموریت های جانبی بسیار ابتدایی و ساده هستند، منوها و رابط کاربری ضعیف کار شده و تایمرهای آزاردهنده به تجربه بازیکن آسیب می زنند. با این حال این مسائل مانع از لذتی نمی شوند که به طور آشکار از عشق گسترده به منبع الهام سرچشمه می گیرد. تقریبا 26 سال پس از عرضه اولین کتاب هری پاتر، هواداران بازی های ویدیویی بالاخره یک اثر جادویی دارند که باید به آن افتخار نمایند. این همه آن چیزی است که ما آرزویش را داشته ایم.

PureXbox / امتیاز 9 از 10

از همان ابتدا تا حدود زیادی به نظر می رسید که هاگوارتز لگسی با مسائل زیادی برای برآورده کردن انتظارات هواداران سروکله خواهد زد اما خوشبختانه استودیوی آوالانچ توانسته است که یک ماجراجویی دنیا باز فوق العاده را ارائه دهد که بدون شک برترین بازی ساخته شده بر اساس مجموعه هری پاتر در تاریخ است.

بازی هاگوارتز لگسی در حال حاضر برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری و رایانه های شخصی در دسترس است. این اثر بعلاوه در تاریخ 4 آپریل 2023 (15 فروردین 1402) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و در تاریخ 25 جولای (3 مرداد 1402) برای نینتندو سوییچ عرضه می گردد. در نهایت لازم به ذکر است که این بازی پیروز شده تا از مجموع 56 نقد منتشر شده، نمره ی متای 86 را روی پلتفرم پلی استیشن 5 در وبسایت متاکریتیک بدست آورد.

می توانید در ادامه تمام نمرات داده شده به بازی را ببینید.

  • Gaming Trend: نمره 95 از 100
  • PlayStation Universe: نمره 9.5 از 10
  • Atomix: نمره 93 از 100
  • IGN Italy: نمره 9.2 از 10
  • IGN: نمره 9 از 10
  • Game Informer: نمره 9 از 10
  • IGN Spain: نمره 9 از 10
  • Attack of the Fanboy: نمره 4.5 از 5
  • God is a Geek: نمره 9 از 10
  • Game Rant: نمره 9 از 10
  • PlayStation LifeStyle: نمره 9 از 10
  • GameBlog: نمره 9 از 10
  • Press Start: نمره 9 از 10
  • LevelUp: نمره 9 از 10
  • XboxEra: نمره 9 از 10
  • PC Gamer: نمره 83 از 100
  • Metro Game Central: نمره 8 از 10
  • VGC: نمره 4 از 5
  • Destructoid: نمره 7 از 10
  • PCGamesN: نمره 7 از 10

منبع: PCGamer

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت

28,197,000 تومان

مشاهده و خرید

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

13,197,000 تومان

مشاهده و خرید

لگو مدل Hogwarts Express کد 75955

7 %

8,900,000

8,270,000 تومان

مشاهده و خرید

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

2,295,000

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

1,958,170

تومان

خرید بازی کنسول

مشاهده همهمنبع: دیجیکالا مگ

به "برترین بازی هری پاتر تاریخ؛ نقدها و نمرات میراث هاگوارتز منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی هری پاتر تاریخ؛ نقدها و نمرات میراث هاگوارتز منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید