چرا نباید از محتوای تکراری (کپی شده) استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، فراوری محتوا یکی از راه های افزایش بازدید وبسایت و رونق هر کسب و کاری است؛ اما این محتوا تا زمانی می تواند موثر باشد که کپی نباشد. محتوای تکراری، محتوایی است که شخصی آن را از شخص دیگری کپی می نماید و بر روی وب سایت خود قرار می دهد. طبیعتا افراد برای انتشار چنین محتوایی اجازه نمی گیرند! این محتوا که خالی از هر ایده جدیدی است در بخش های مختلف سایت ممکن است که دیده گردد. از آنجایی که محتوای تکراری، کپی شده و سرقت ادبی است، بر روی رتبه سایت نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. بدیهی است که هیچ کدام از ما از کپی کورکورانه و بی علت خوشمان نمی آید و فرقی ندارد که این کپی کیفیت فراوری محتوا در اینستاگرام را زیر سوال می برد، در سئو و یا در هر پلتفرم دیگری که به صورت روزانه از آنها استفاده می کنیم. با ما همراه باشید تا با دلایل کپی کردن محتوا در سئو آشنا شوید.

چرا نباید از محتوای تکراری (کپی شده) استفاده کنیم؟

رابطه موتور های جست و جو و سئو با محتوای تکراری

اصلی ترین وظیفه موتور های جست و جو این است که وبسایت ها، صفحات وب و محتوا ها را اسکن نمایند و بر اساس مرتبط بودنشان با احتیاج کاربران، آن ها را رتبه بندی نمایند. سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جو است. هنگامی که در فراوری محتوا، بهینه سازی را مد نظر قرار می دهید، صفحه فراوری محتوای سایت شما در نتیجه جست و جوی کاربران در رتبه بالا و خوبی قرار می گیرد. در حقیقت موتور ها بر محتوای سایت شما نظارت دارند؛ پس قطعا محتوای تکراری را نیز تشخیص می دهند.

محتوای تکراری نه تنها برای نتیجه موتور های جست و جو مهم است؛ بلکه برای کسب عایدی وب سایت نیز لازم است. محتوای تکراری باعث سقوط سایت و کاهش ترافیک آن می گردد.

چه زمانی محتوای تکراری مضر نیست؟

بسیاری از مردم فکر می نمایند که فراوری محتوای تکراری وحشتناک است؛ اما بعضی افراد نیز این اتفاق را پدیده خطرناکی نمی دانند! اعتبار دادن به سرقت ادبی در هر صورتی صحیح نیست و تکراری بودن محتوای سایت ها را هم در دسته سرقت ادبی می توان قرار داد. اما محتوای تکراری همواره به دامنه سایت شما آسیب نمی رساند. اغلب اطلاعات موجود در اینترنت درباره یک موضوع، مشابه هستند؛ پس تا زمانی که تکراری بودن محتوا دقیقا کپی شده نباشد آسیبی به رتبه سایت شما نمی زند.

چه زمانی محتوای تکراری مضر است؟

هنگامی که یک موتور جست و جو در حال نمایه سازی است، در گام نخست، انطباق اطلاعات با پرسش های کاربران را انجام می دهد. وقتی اطلاعات در چندین URL یکسان باشد، موتور جست و جو قادر به تشخیص نسخه اصلی نخواهد بود.

علاوه بر این موضوع، اوضاع زمانی بسیار وحشتناک می گردد که مردم عمدا محتوای تکراری فراوری می نمایند. این کار منجر به محتوای اسپم می گردد.

تشخیص ندادن نسخه اصلی محتوا و یا اسپم بودن آن در نهایت منجر به کاهش رتبه سایت در نتایج جست و جو می گردد. وجود چندین صفحه با اطلاعات یکسان باعث کاهش رتبه همه آن صفحات خواهد شد.

عواقب استفاده از محتوای تکراری

همانطور که گفته شد، محتوای تکراری به رتبه سایت شما در نتایج جست و جوی گوگل آسیب می رساند؛ اما این تنها صدمه وارده از این نوع محتوا نیست. در بسیاری از مواقع، گوگل مطالبی که حقوق فراورینماینده را زیر پا گذاشته و کپی شده باشند حذف می نماید. حذف چنین مطالبی یعنی شما انرژی و وقت خود را برای فراوری این محتوا هدر داده اید.

یکی از دلایل مهمی که شما را از فراوری محتوای تکراری منع می نماید، سود آوری در بلند مدت است! قطعا شما در پی جذب مخاطب هستید و این مخاطبان باید به مشتریان همیشگی شما تبدیل شوند تا شما در درازمدت، سود زیادی به دست آورید. اگر به فراوری محتوای اصلی و منحصر به فرد نمی پردازید و به جای آن از وب سایت های دیگر، محتوا را کپی می کنید، شما خوانندگان موقتی را به دست خواهید آورد. دیر یا زود کاربران وبسایت شما متوجه کپی بودن مطالب می شوند و در پی سایت هایی با محتوای منحصر به فرد می روند.

حق نسخه برداری دیجیتال (DMCA) چیزی است که فراورینمایندگان محتوای اصلی می توانند به وسیله آن، تکراری بودن و کپی بودن محتوای شما را پیگیری نمایند. این پیگیری می تواند نتایج بسیار وحشتناکی مانند حذف بلاگ شما را به همراه داشته باشد.

راه های جلوگیری از فراوری محتوای تکراری

استراتژی های مختلفی وجود دارد که برای جلوگیری از تکراری شدن محتوا می توانید از آن ها بهره ببرید. در حال حاضر، بسیاری برنامه ها وجود دارد که به کاربران این امکان را می دهند تا تکراری بودن و کپی بودن محتوای سایت خود را آنالیز نمایند. راه دیگری که برای جلوگیری از کپی بودن می توانید بهره ببرید این است که در صورت استفاده از محتوای شخص دیگری، رفرنس را ذکر کنید. به این ترتیب کار شما سرقت ادبی محسوب نمی گردد و محتوایتان تکراری نخواهد بود.

آنچه کارشناسان برتر سئو در خصوص محتوای تکراری توصیه می نمایند.

همانطور که اشاره شد، بعضی افراد محتوای تکراری را خیلی هم وحشتناک نمی دانند! با این حال نظر بیشتر کارشناسان سئو درباره فراوری محتوای تکراری یکسان است و آن را پدیده ای مضر برای رتبه سایت می دانند. پدیده ای که هیچ ترافیکی را برای وب سایت شما جذب نخواهد کرد. آنها فکر می نمایند که رعایت نکات سئو در نویسندگی می تواند نقطه قوت مهمی برای رشد سایت شما در گوگل و دیگر موتورهای جسب و جو گر خواهد بود.

در حقیقت، کارشناسان سئو یکی از مهم ترین عواملی که سبب افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه سایت در موتور های جست و جو و در نهایت بهبود و رونق کسب و کار می گردد را محتوای منحصر به فرد می دانند.

نتیجه گیری

هدف شما از راه اندازی یک وبسایت، جلب مشتری و فروش بیشتر است. برای جلب مشتری بیشتر احتیاج به بازدید بیشتر دارید و برای افزایش بازدید و ترافیک حتما باید سایت شما در رتبه بندی موتور های جست جو در رتبه خوبی قرار بگیرد. فراوری محتوای تکراری یا کپی شده یکی از اقدامات اشتباهی است که نه تنها رتبه سایت شما را بهبود نمی بخشد، بلکه به طرز چشمگیری سبب افت رتبه و کیفیت آن می گردد. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با عواقب و آسیب هایی که محتوای تکراری به همراه دارد، بیشتر آشنا کنیم. اگر با مقاله فعلی توانسته اید ارتباط خوبی برقرار کنید، پیشنهاد می کنیم مطالب منتشر شده در بلاگ تخصصی سایت https://bizzone.ir را از دست ندهید.

منبع: فوت و فن

به "چرا نباید از محتوای تکراری (کپی شده) استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید از محتوای تکراری (کپی شده) استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید