قابلیت تازه اینستاگرام؛ اشتراک گذاری پست ها، ریلز ها و لوکیش با QR کد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، در ماه جولای نیز گوگل گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد مکان یابی به وسیله دو پلتفرم تیک تاک و اینستاگرام افزایش چشمگیری در میان کاربران جوان آمریکایی یافته است.

قابلیت تازه اینستاگرام؛ اشتراک گذاری پست ها، ریلز ها و لوکیش با QR کد

مصطفی جرفی| اینستاگرام اکنون به کاربران اجازه می دهد تا پست ها یا ریلز ها را به وسیله یک کد QR به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، کاربران بعلاوه می توانند یک لوکیشن با کد QR را به وسیله نقشه قابل جستجو آن به اشتراک بگذارند.

اگرچه کاربران معمولاً به اشتراک گذاری پست ها به وسیله پیغام های مستقیم یا URL در اینستاگرام عادت نموده اند، اما مسئولان این پیغام رسان می گویند کد های QR می توانند در فعالیت های بازاریابی و معرفی مشاغل بسیار موثرتر باشند.

به گزاش راهنماتو، برای استفاده از این قابلیت، کاربر می تواند به هنگام اشتراک گذاری یک پست، ریل یا لوکیشن، علامت سه نقطه در قست بالا و سمت راست پست موردنظر را انتخاب نموده و سپس بر روی QR Code ضربه بزند. از طرف دیگر، در وب، کاربران می توانند /qr را به URL پست اضافه نمایند تا یک کد QR ایجاد نمایند.

شایان ذکر است که اینستاگرام چند سالی است که قابلیت اشتراک گذاری پروفایل ها به وسیله کد های QR را دارد. اما این اولین بار است که این شرکت چنین گزینه ای را برای پست های فردی منتشر می نماید.

یکی از سخنگویان متا در این خصوص به وبسایت فناوری TechCrunch گفت: برای سهولت در اشتراک گذاری محتوای خاص برای افراد و مشاغل، ما اخیراً توانایی ایجاد کد های QR برای پروفایل ها، برچسب ها، مکان ها، ریلز ها و موارد دیگر را راه اندازی کردیم. با این همه، هنوز معین نیست که آیا ویژگی اشتراک گذاری کد QR برای همه کاربران در سراسر دنیا در حال اجراست یا خیر.

متا معتقد است که این قابلیت نو در اینستاگرام می تواند برای مثال به هنرمندان یاری کند تا آثار بعدی یا فعلی خود را به مخاطبان و علاقمندان معرفی نمایند یا اینکه رستوران ها با چاپ چنین کدهایی، محیط و غذا های نو خود را به کاربران نشان دهند.

فروشندگان نیز می توانند به وسیله کد های QR خریداران را به سمت پست های مربوط به محصولات مختلف خود سوق دهند. جالب توجه است که بدانید اخیراً استارت آپ به نام Batch توانسته به وسیله همین کد های QR سرعت فروش را بالاتر ببرد.

در ماه جولای نیز گوگل گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد مکان یابی به وسیله دو پلتفرم تیک تاک و اینستاگرام افزایش چشمگیری در میان کاربران جوان آمریکایی یافته است.

بر همین اساس کد های QR قابل اشتراک گذاری می تواند نقش قابل توجه تری در مکان یابی اینستاگرام، به ویژه در مورد جستجوی رستوران ها و مکان های دیدنی ایفا نماید.

منبع: راهنماتو

منبع: فرادید

به "قابلیت تازه اینستاگرام؛ اشتراک گذاری پست ها، ریلز ها و لوکیش با QR کد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت تازه اینستاگرام؛ اشتراک گذاری پست ها، ریلز ها و لوکیش با QR کد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید