رشد 60 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی نسبت به سال قبل در کنار ذخایر مناسب، مسئله ای در تامین گندم و نان مردم نداریم.

رشد 60 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل

آقای علیقلی ایمانی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا به امروز 7 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد داشته است.

به گفته او، از مجموع گندم خریداری شده 7 میلیون و 300 هزار تن از طریق دولت خرید تضمینی و 200 هزار تن خرید توافقی شده است.

ایمانی می گوید: با توجه به تولید 11 میلیون تن گندم و استمرار خرید تا اواسط آبان، مقدار واردات نسبت به سال قبل 2 تا 3 میلیون تن کاهش می یابد که با این وجود مشکل خاصی در تامین گندم و نان کشور نداریم.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: هم اکنون کشت گندم در استان های آذربایجان شرقی و غربی، همدان و منطقه ها سرد کردستان آغاز شده است. برآورد می شود که امسال در سطح 2 میلیون هکتار گندم آبی و بیش از 4 میلیون هکتار گندم دیم کشت شود.

بنابر گفته ایمانی، با ابلاغ کشت قراردادی قرار است در سال زراعی نو 2 میلیون هکتار گندم به زیرکشت قراردادی رود.

بنیاد ملی گندمکاران برآورد کرده است که با اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی در صورت مساعد بودن شرایط جوی به خودکفایی برسیم.

وبلاگ تیم مسلم اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رشد 60 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 60 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید