فیات تیپو؛ خودرو نو بازار ایران

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، فیات تیپو در کلاس های بدنه متنوعی(در سگمنت C) نیز دارد که شامل: 4 درب سدان، 5 درب هاچ بک، 5 درب کراس هاچ بک، 5 درب استیشن واگن و 5 درب کراس استیشن واگن می شود.

فیات تیپو؛ خودرو نو بازار ایران

وبلاگ تیم مسلم - این روزها اخبار مربوط به حضور خودروهای نو در بازار ایران بسیار داغ و پرمخاطب است. آزادی واردات و در پی آن حضور دوباره برخی برندهای چینی و همچنین برندهای معتبر بین المللی، موجب شده تا هر بار محصولی نوی به لیست وارداتی ها اضافه شود.

در این میان، اخباری نیز در رابطه با تصمیم یک شرکت ایرانی برای واردات فیات تیپو شنیده می شود. تیپو از سال 2015 روی خط تولید قرار گرفته است و البته با نام های دیگری نیز شناسایی می شود! برای مثال در بازار ترکیه با نام فیات اژه، در مکزیک و خاورمیانه نیز با نام داج نئون.

فیات تیپو در کلاس های بدنه متنوعی(در سگمنت C) نیز دارد که شامل: 4 درب سدان، 5 درب هاچ بک، 5 درب کراس هاچ بک، 5 درب استیشن واگن و 5 درب کراس استیشن واگن می شود.

فیات تیپو سدان

اما در رابطه با پیشرانه هم یک ویترین کامل مقابل مشتریان قرار می گیرد:

گفتنی است نوع آپشن و امکانات خودرو در تمامی بخش ها بستگی به بازار هدف و شرایط واردات دارد و ممکن است تفاوت هایی با اطلاعات مطروحه داشته باشد.

3 سیلندر توربو 1 لیتری، 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.4 لیتری، 1.4 لیتری توربو(2 نمونه متفاوت)، 1.4 لیتری ال پی جی توربو، 1.5 لیتری هیبرید ملایم توربو، 1.6 لیتری 4 سیلندر، 1.3 لیتری دیزل 4 سیلندر و 1.6 لیتری دیزل.

پیشرانه توربو 3 سیلندر حدود 100 اسب بخار خروجی و 190 نیوتن متر گشتاور دارد و شاخص صفر تا 100 کیلومتر آن(با جعبه دنده 5 سرعته دستی) حدود 11.8 ثانیه در مدل 5 درب با 1342 کیلوگرم وزن، محاسبه شده است.

پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی 110 اسب بخار خروجی و 152 نیوتن متر گشتاور دارد.

افتتاح متفاوت ترین فروشگاه خودرو جهان از طریق فیات! (+عکس)

فیات فست بک؛ شاسی بلند نو در رقابت با فولکس واگن (+عکس)

پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ(دیزل) مولتی جت 16 سوپاپ حدود 120 اسب بخار خروجی و 320 نیوتن متر گشتاور دارد.

نمونه ویژه بازار ایران احتمالا از پیشرانه های 1.4 لیتری 95 اسب بخاری با گشتاور 127 نیوتن متر یا 1.4 لیتری توربو با 120 اسب بخار خروجی و گشتاور 215 نیوتن متر استفاده می کند.

در بخش جعبه دنده نیز نمونه های 5 سیلندر و 6 سیلندر دستی و همچنین 6 سرعته دو کلاچه اتوماتیک و 6 سرعته اتوماتیک قابل اشاره هستند.

رینگ 16 و 17 اینچی آلومینیومی به عنوان آپشن استاندارد روی تریم ها نصب می شود. سیستم ترمز در چرخ های جلو دیسکی و در محور عقب با توجه به تریم کاسه ای یا دیسکی خواهد بود.

فیات تیپو هاچ بک 5 درب

فیات تیپو کراس هاچ بک 5 درب

استیشن واگن 5 درب

از امکانات کابین و ایمنی خودرو می توان به: شارژر بی سیم، نمایشگر 7 اینچی دیجیتال در قسمت اطلاعات کیلومتر، نمایش نقاط کور دید راننده، نوربالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سنسور باران، نمایشگر 5 تا 10 اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی(آپشن)، پشتیبانی بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، دوربین عقب، پورت یو اس بی ردیف عقب، استراحتگاه دست ردیف جلو و عقب، سنسورهای پارک عقب و جلو، آینه های الکتروکرومیک و... اشاره کرد.

فیات تیپو/ کابین تریم های مختلف

منبع: عصر ایران

به "فیات تیپو؛ خودرو نو بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیات تیپو؛ خودرو نو بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید