قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، گروه بهمن که چندی پیش از عرضه محصولی نو با نام دیگنیتی خبر داده بود، به طور رسمی تصاویر و مشخصات فنی آن را منتشر کرد. همچنین در همان روزها، گروه بهمن هرگونه فروش یا پیش فروش این کراس اوور مونتاژی را تکذیب کرده بود. با این حال، اکنون می بینیم که با انتشار گسترده آگهی های فروش دیگنیتی، شاهد عرضه و قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم ، این کراس اوور تک دیفرانسیل، در بازار آزاد هستیم.

قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار

هنوز به صورت رسمی پیش فروش و یا شرایط فروش فوری برای محصول تازه گروه بهمن اعلام نشده است. این خودروسازِ بخش خصوصی به رسم گذشته و مانند شرکت هایی چون کرمان موتور، خودروسازان بم، ریگان خودرو و … پیش از آغاز فروش رسمی، تعدادی از تولیدات اولیه دیگنیتی را به سهمیه کنندگی های خود اختصاص داده است.

با وجود نوسان های قیمتی و مسائل اقتصادی پیش آمده، کنندگی های این شرکت ها بر خلاف گذشته به جای نگه داشتن سهمیه خود، اقدام به واگذاری آن به مصرف کنندگان نهایی می کنند و نمی خواهند تا سرمایه های چند میلیاردتومانی خود را به خرید چند دستگاه خودروی تازه اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: جزئیات تازه ای از قیمت و شرایط فروش بهمن دیگنیتی پرایم تعیین شد

در شرایطی فروش دیگنیتی پرایم تکذیب می شود که کنندگی های این شرکت در فضای مجازی آگهی های فروش مختلفی را منتشر می کنند. بدون درنظرگرفتن این مسائل حاشیه ای، شاهد باز خورد قابل قبول فعالان فضای مجازی نسبت به این خودروبوده ایم. همچنین می توان پیش بینی کرد که در سال 1400 با آغاز فروش رسمی دیگنیتی پرایم، موفقیت تازهی برای گروه بهمن و شرکت بهمن موتور ثبت می شود.

دیگنیتی با پیشرانه SFG15T در خط تولید بهمن موتور مونتاژ خواهد شد. این پیشرانه از نوع 1.5لیتری مجهز به توربوشارژ است و 148 اسب بخار را با گشتاور 220 نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در 1800 تا 4000 دور در دقیقه قابل بهره برداری است. این توان به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. پیشرانه خودروی دیگنیتی دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است و ظرفیت مخزن سوخت 58 لیتر است.

طراحان این کراس اوور تازه وارد سعی به طراحی سبکی شبیه کوپه کرده اند. قسمت عقب شیب دار طراحی شده است و دیگنیتی پرایم با وجود این حالت قسمت عقب، جلوپنجره بزرگ، چراغ های به هم پیوسته عقب و رینگ های 8اینچی ترکیب جالبی را به نمایش می گذارد.

ازجمله امکانات جالب توجه دیگنیتی پرایم می توان به ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، دوربین ثبت رانندگی، ایربگ های جلو و جانبی (4 ایربگ)، سقف پانوراما 2تکه، درب صندوق بار برقی، دوربین عقب، سنسورهای فاصله سنج جلو و عقب، دوربین 360درجه، جایگاه برقی 6حالته راننده، صفحه نمایش 10.25اینچی، استارت دکمه ای و قابلیت ورود بدون کلید، اتولایت، برف پاک کن اتوماتیک، تهویه اتوماتیک و دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و فرمان برقی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تکذیب همکاری ایران خودرو با خودروسازان ترکیه

پیش از آغاز سال تازه مدیران ارشد بهمن موتور گفته بودند که دیگنیتی پرایم با قیمت 760 میلیون تومان به فروش خواهد رسید؛ اما کنندگی های این شرکت سهمیه خود را با قیمتی حدود 830 تا 850 میلیون تومان به مشتریان فروختند. بنابراین امروز شاهد هستیم که برخی دلالان قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار آزاد را در محدوده 880 تا 910 میلیون تومان تعیین کرده اند. البته در این میان، برخی افراد برای جوسازی کاذب، قیمت این کراس اوور تازه را فراتر از 950 میلیون تومان اعلام کرده اند. در واقعیت می بینیم که مشتریان واکنش مثبتی نسبت به این قیمت ها نشان نداده اند.

از نگاه فعالان بازار خودرو اگر گروه بهمن در هفته های آینده فروش رسمی دیگنیتی پرایم را با قیمتی کمتر از 800 میلیون تومان آغاز کند، قطعاً قیمت بازار آزاد این کراس اوور کمتر از 860 میلیون تومان خواهد شد. همچنین باتوجه به آغاز عرضه برخی رقبای تازه دیگنیتی در روزهای آینده، به احتمال زیاد قیمت کراس اوور مونتاژی گروه بهمن بیشتر از سطح توقع در بازار آزاد شکسته می شود.

***

شما می توانید تازهترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ تیم مسلم بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید