مردم در خرید وسایل گرمایشی از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، مدیر کل استاندارد استان اردبیل به خریداران هشدار داد هنگام خرید وسایل گرمایشی از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

مردم در خرید وسایل گرمایشی از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند

هاشم علایی گفت: باتوجه به فرا رسیدن فصل سرما و جلوگیری از بروز احتمالی حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی استفاده از وسایل نفت سوز و گازسوز استاندارد الزامی است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل به اجباری بودن استاندارد بخاری های نفت سوز و گاز سوز اشاره کرد و گفت: مجهز بودن بخاری های دودکش دار گازی به وسایل ایمنی مانند سنسورِ حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی ضرورت دارد وباید از نصب اینگونه وسایل ایمنی بر روی بخاری اطمینان حاصل شود.

علایی شرح داد: سنسورحساس به کاهش اکسیژن (ODS)، زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از 18 درصد برسد بخاری را خاموش می کند وسنسور حرارتی نیز وسیله ای است که اگر به هر دلیلی مسیر دودکش مسدود شود و محصولات احتراق به درون اتاق برشود، بخاری را بصورت اتوماتیک خاموش می کند.

او افزود: به منظور جلوگیری از استفاده بخاری های نفت سوز و وسایل گازسوز غیر استاندارد و پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی، مکاتبات متعددی با اداره کل آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس در خصوص لزوم استفاده از بخاری های استاندارد مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس استان انجام گرفته است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: این اداره کل در راستای انجام وظایف ذاتی خود از محل اعتبارات طرح طا ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد های اجباری) نسبت به خرید کالا های مشمول مقررات استاندارد اجباری دارای نشان استاندارد معتبراز مراکز توزیع و فروش اقدام و آن ها را مورد آزمایش قرار می دهد و در صورت مشاهده هرگونه کالای بدون علامت استاندارد از توزیع آن جلوگیری به عمل می آورد.

علایی از عموم همشهریان خواست در راستای حفظ سلامتی و ایمنی مصرف نمایندگان در صورت مشاهده هرگونه بخاری غیراستاندارد با شماره تلفن گویای 1517 یا شماره تلفن های33741156-8 به اداره کل استاندارد استان اردبیل اطلاع رسانی نمایند.

وبلاگ تیم مسلم اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مردم در خرید وسایل گرمایشی از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم در خرید وسایل گرمایشی از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید