معرفی انواع اتصالات جوشی و کاربرد آن ها

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، رپرتاژ آگهی - لوله ها در واقع استوانه هایی توخالی هستند که بر حسب ضخامت و ضریب مقاومتی در برابر فشار و حرارت دسته بندی می شوند، و و با توجه به نحوه همبندی و اتصال در دو گروه لوله و اتصالات جوشی و دنده ای قرار می گیرند، که با توجه به نوع سیستم می توان نمونه هایی از آن ها را انتخاب کرد. مشخص اهداف پروژه و نوع احتیاج سازمان از طراحی سیستم پایپینگ این محصولات را از یکدیگر متمایز می نماید، و می توان انواع اتصالات جوشی و کاربرد آن ها را در سیستم های فشار قوی و ضعیف از یکدیگر تفکیک کرد تا علاوه بر رسیدن به اهداف پروژه در هزینه های پیاده سازی و اجرا هم بتوان صرفه جویی کرد. اتصالات جوشی در زمره اتصالات دائمی قرار گرفته اند که به روش های مختلف جوشکاری مانند اسپیرال، ساکت ولد، پخ زدن لبه ها و جوش مستقیم انواع لوله و اتصالات را به یکدیگر متصل می نماید، و از مهمترین تفاوت های آن ها با اتصالات رزوه ای می توان به آب بندی دائمی و پیوند قوی بین لوله و اتصالات اشاره نمود، که این مسئله سبب شده در پروژه های عظیم صنعتی مانند پالایشگاه ها، خطوط انتقال مواد سمی و خطرناک، خطوط انتقال گاز و دیگر سیالات پر خطر که نشتی آن ها ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، از انواع اتصالات جوشی استفاده کرد.

معرفی انواع اتصالات جوشی و کاربرد آن ها

انواع لوله و اتصالات فلزی

لوله و اتصالات فلزی که خود در دسته بندی های بسیار متفاوتی قرار می گیرند از باکیفیت ترین و با دوام ترین متریالی هستند که در طراحی سیستم های پایپینگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، و به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر فشار سیالات و حرارت در صدر جدول معرفی انواع لوله و اتصالات صنعتی قرار دارند، این نوع لوله ها از متریالی همچون استیل، استیل استنلس، آهن، فولاد، ترکیبات روی و غیره استفاده می گردد، که به روش های مختلفی همچون جوش مستقیم، اسپیرال و ساکت ولد به دیگر اتصالات لوله کشی مرتبط می شوند. اتصالات جوشی بدون درز مانیسمان از باکیفیت ترین و قدرتمند ترین نوع اتصالات فلزی هستند که ساختاری یکپارچه دارند و بالاترین مقاومت را در برابر خوردگی، فشار و دما دارند و با توجه به ضخامت و وزن در رده های متنوع قرار می گیرد، بعد از آن اتصالات سیاه درزدار قرار دارند که حاصل شکل دهی انواع ورق های فولادی و استیل هستند که بر روی بدنه آن ها می توان خط جوش را مشاهده کرد این نوع از اتصالات جوشی درزدار به دلیل آب بندی دائمی و کیفیت بسیار بالا برای سیستم های فشار قوی، پالایشگاه ها، خطوط انتقال مواد سمی، صنایع پتروشیمی و غیره ایده آل هستند. اتصالات گالوانیزه که در دو نوع رزوه ای و جوشی طراحی می شوند نیز دارای کیفیت قابل قبولی هستند و از آن ها می توان در تمامی سیستم های پایپینگ خانگی و صنعتی استفاده کرد، این نوع از اتصالات جوشی دارای رنگ روشن و درخشانی هستند و در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند، و در خاتمه نوبت به اتصالات فشار قوی که در دو نوع ساکت ولد و دنده ای طراحی و فراوری می شوند می رسد، اتصالات جوشی ساکت ولد نیز مناسب برای شبکه آبرسانی خانگی، سیستم های زهکشی و آبیاری کشاورزی می باشد، به این ترتیب انواع اتصالات جوشی و کاربرد آن ها در سیستم های مختلف لوله کشی این امکان را به مشتریان می دهد، تا با توجه به احتیاج پروژه خود یک انتخاب مناسب و شایسته داشته باشند.

انواع اتصالات جوشی

صنعت لوله کشی و تاسیسات بر پایه دو مفهوم بسیار مهم از قبیل لوله و اتصالات پای برجا می باشد، و بدون اتصالات مختلف نمی توان یک سیستم منسجم و اصولی را طراحی و پیاده سازی کرد، بعضی از اتصالات جوشی در تمامی سیستم های خانگی و صنعتی کاربرد بیشتری دارند و می توان آن ها را از پر مصرف ترین اتصالات جوشی در صنایع مختلف دانست . از پرکاربرد ترین اتصالات جوشی پلی اتیلن و فلزی می توان به انواع فلنج جوشی اشاره نمود که به منظور ثابت نگه داشتن و مهار لرزش های احتمالی مورد استفاده قرار می گیرد این نوع از اتصالات جوشی در برند های داخلی و خارجی فراوری و عرضه می شوند و از محبوبترین آن ها می توان به فلنج مشهد اشاره نمود، که هواداران بسیار زیادی در صنعت پایپینگ دارد. انواع شیلنگ شیلان که در واقع رابط بین شیرآلات پیسوار و وسایل مختلف خانگی مانند آبگرمکن، ماشین لباسشویی و غیره هستند را نیز می توان در شمار اتصالات جوشی پرکاربرد در سیستم های خانگی دانست، بعد از آن ها نوبت به انواع زانو 45 و 90 ، سه راهی مساوی، تبدیلی، بوشن، کپ، مهره و ماسوره و در پروژه های صنعتی عظیم و حساس می توان به انواع اتصالات جوشی از قبیل لرزه گیر آکاردئونی، ساده، لرزه گیر لاستیکی ، لرزه گیر ارتعاشات صنعتی، شیرآلات کنترلی و غیره اشاره نمود، که با استفاده از آن ها می توان به راحتی سیستم های تاسیساتی صنعتی را کنترل، مدیریت و سازماندهی کرد.

مناسب ترین اتصالات جوشی

متقاضیان خرید انواع اتصالات جوشی در هنگام تهیه این محصولات در ابتدا باید به نوع سیستم پایپینگ، اهداف پروژه، میزان بوجه در دسترس، حساسیت کار و ابعاد و ضخامت لوله ها توجه نمایند، و متناسب با پیش احتیاج های خود مناسب ترین اتصالات جوشی را انتخاب و خریداری نمایند. کمپانی های عظیمی همچون اتصالات ملسی، بنکن، توپی برزیل، فلنج مشهد ، ایران اتصال، ساخت ایران، وگ ایران بی همتا در زمینه فراوری انواع اتصالات جوشی در کلاس های مختلف رده بندی، سایز ها و ضخامت های مختلف در حال فعالیت هستند، و محصولات خود را متناسب با برترین استانداردهای جهانی مصوب فراوری و به سراسر جهان عرضه می نمایند، و فعالان صنعت پایپ با توجه به داده های در اختیار در زمینه انواع پروژه های تاسیساتی، مناسب ترین اتصالات جوشی را تهیه نموده و مورد استفاده قرار می دهند.

قیمت اتصالات جوشی

قیمت اتصالات جوشی مانند تمامی محصولات فراوریی و خدماتی موجود در بازار به تناسب افزایش کیفیت ساخت، افزایش پیدا می نماید. اتصالات جوشی دارای بدنه ای فلزی یا پلیمری از جنس استیل، فولاد، آهن و ترکیبات روی و کربن می باشند، که با توجه به برند سازنده، ضخامت، نوع آلیاژ به کار رفته، سایز و ابعاد آن ها قیمت اتصالات جوشی مشخص می گردد. با توجه به نوع آلیاژهای به کار رفته در فراوری اتصالات جوشی و انواع فلنج جوشی و تکنولوژی و فناوری ساخت آن ها می توان انواع اتصالات جوشی مانیسمان را در شمار بادوام ترین و البته گران ترین اتصالات جوشی قرار داد، که قیمت این اتصالات با توجه به موارد فوق و کمپانی سازنده نسبت به محصولات مشابه خود متغییر است، بعد از آن نوبت به انواع اتصالات جوشی درزدار، گالوانیزه و فشاز قویی می رسد، که هر کدام از آن ها دارای نرخ های متفاوتی می باشد.

فروش اتصالات جوشی

فروشگاه لوله و اتصالات صنعت پایپ از معتبرترین مراکز و نمایندگی های واردات و فروش اتصالات جوشی در برندهای معتبر داخلی و خارجی در تهران می باشد، که تمامی محصولات خود را متناسب با لیست قیمت اتصالات جوشی مختلف که در سایت خود درج نموده است، همراه با گارانتی اصالت کالا به در سراسر کشور ارسال می نماید. متقاضیان خرید انواع اتصالات جوشی با مراجعه به سایت فروشگاه لوله و اتصالات صنعت پایپ می توانند محصولات مورد نظر خود را در تعداد دلخواه سفارش دهند و با ارزان ترین قیمت درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فروشگاه صنعت پایپ مراجعه نمایید.

www.sanatpipe.com

منبع: شفقنا اقتصادی

به "معرفی انواع اتصالات جوشی و کاربرد آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع اتصالات جوشی و کاربرد آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید