هرگز این چیزها را از فرودگاه نخرید!

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، چیزهایی که نباید از فرودگاه خرید

معمولا فرودگاه پر از فروشگاه، مغازه و رستوران است که شما را وسوسه می نماید تا در مدتی که زودتر به فرودگاه رسیده و در انتظار پرواز هستید به این مغازه ها سر بزنید، آنجاست که اگر چیز مناسبی پیدا کردید فکر خرید به سرتان می زنید، و یا شاید بخواهید در رستوران ها و غذاخوری های مختلف غذا میل کنید اما بهتر است که دست نگه دارید چون با قیمت هایی بالا روبرو می شوید، اگر می خواهید بدانید که چه چیزهایی را بهتر است که از فرودگاه نخرید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

هرگز این چیزها را از فرودگاه نخرید!

ارز خارجی

کسانی که در فرودگاه مبادله ارز انجام می دهند معمولا هزینه بالایی برای این کار می گیرند برای همین فرودگاه برترین محل برای چنج کردن پول شما نیست. اما انجام این کاردر فرودگاه خیلی راحت است پس اگر از پس هزینه هایش بر می آیید درهمان فرودگاه کار خود را انجام دهید. برترین کار این است که ارز را از عابر بانک کشور مقصد دریافت کنید در این صورت هزینه های بین بانکی شما به حداقل می رسد. اگر احتیاج به اطلاعات بیشتری درباره هزینه های انتقال پول دارید قبل از سفر با بانک تماس بگیرید.

غذاهای رستوران

حتما تا حالا توجه نموده اید که رستوران های فرودگاه معمولا قیمت غذاهای منوی خود نسبت به جاهای دیگر بالاتر می گذارند. علت آن این است که هزینه کار رستوران ها در فرودگاه به طور کلی نسبت به رستوران هایی که در گوشه و کنار خیابان ها هستند بیشتر است، اما قیمت ها حتی در ترمینال های مختلف هم فرق می نماید که این باعث تشدید سردرگمی در مسافرانی می گردد که می خواهند قیمت غذاها را با هم مقایسه نمایند. ممکن است قیمت نوشیدنی در ترمینالی نسبت به ترمینال دیگر 100 دلار تفاوت داشته باشد. برای اینکه پول اضافه ندهید ناهارخود را از خانه ببرید یا در فرودگاه فقط اسنک های حاضری بخورید.

بالش گردن

با رفتن به ترمینال فرودگاه ها، مسافران در مقابل توطئه های افزایش قیمت قرار می گیرند مخصوصا وقتی پای محصولات راحتی مثل بالش گردن وسط باشد. قبل از سفر می توانید این بالش را به صورت آنلاین با قیمت مناسب بخرید، سایت های خوبی هستند که حتی تخفیفاتی هم برای این قبیل محصولات می دهند.

آب آشامیدنی بطری شده

برترین راهکار برای خلاص شدن از دست آب های آشامیدنی گران فرودگاه داشتن یک قمقمه است. از فرودگاه آب نخرید و به جای آن یک قمقمه همراه خود داشته باشید و همین که از گیت فرودگاه رد شدید آن را پر از آب کنید.

وای فای

با اینکه بیشتر فرودگاه ها وای فای رایگان دارند اما برخی از ترمینال ها همچنان مطابق قبل عمل نموده و در آنجا خبری از اینترنت رایگان نیست، آن ها از مسافرانی که در انتظار پرواز هستند برای اینترنت هزینه دریافت می گردد. مثلا در فرودگاه بین المللی JFK مسافران فقط به وسیله سرویس بوینگو می توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند که هزینه آن برای هر ساعت 4.95 دلار است. قبل از اینکه رمز کارت اعتباری خود را برای پرداخت هزینه اینترنت وارد کنید به این فکر کنید که آیا راهی وجود دارد که بتوانید به طور رایگان از آن بهره ببرید یا نه، راه هایی مثل نشستن در کنار لانج یا لابی هتل فرودگاه می توان بدون درخواست پسوورد شما را به اینترنت متصل کند، یا می توانید به کافه های زنجیره ای استار باکس بروید اگر در فرودگاهی که رفته اید یک شعبه از این کافه دیدید در آنجا هم اینترنت رایگان قابل دسترسی است.

جا پارک

خب جای پارک خریدنی نیست ولی چیزی است که باید در قبال داشتن آن پول پرداخت کرد، به همین علت فکر کردیم شاید بهتر باشد در این فهرست آورده گردد. معمولا اگر اتومبیل خود را در جایی غیر از فرودگاه پارک کنید نسبت به فرودگاه پول کمتری پرداخت می کنید. مثلا در فرودگاه بین المللی JFK، اگر بخواهید برای چند روز اتومبیل خود را در پارکینگ بگذارید هزوینه آن برای 24 ساعت اول 18 دلار و بعد از آن هر 8 ساعت، 6 دلار به آن اضافه می گردد؛ بنابراین، اگر بخواهید اتومبیل خود به مدت 7 روز در فرودگاه قرار دهید باید 126 دلار پول بدهید.

منبع: smartertravel.com

منبع: الی گشت

به "هرگز این چیزها را از فرودگاه نخرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز این چیزها را از فرودگاه نخرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید