چند مقصد برای سفر پاییزی به ترکیه

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، روزهای بلند تابستان که به پایانش نزدیک و رنگ درختان به زرد و نارنجی تغییر می نماید، افراد زیادی تازه به فکر سفر و مسافرت می افتند. آب و هوای معتدل و خنک، کم شدن تعداد جهانگرد ها، و ارزان بودن هزینه های هتل و اقامت، همگی باعث شده اند تا سفرهای پاییزی رونق بگیرند. علاوه بر این ها، پاییز پادشاه فصل هاست و تماشا زیبایی های این دوره از سال، در هرجای جهان خالی از لطف نیست. اگر تصمیم به سفر ترکیه در پاییز گرفته اید، اما از شهر و مکانش مطمئن نیستید، این فهرست کمکتان می نماید تا برترین را انتخاب کنید.

چند مقصد برای سفر پاییزی به ترکیه

فتحیه - Fethiye

این شهر کمتر شناخته شده و بندری، در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته. فتحیه بیشتر به طبیعت بکر و زیبا، ساحل تمیز و آبی، و مقبره های سنگی قدیمی اش معروف است. جاده لیکیان یا Lycian Way، یکی از طولانی ترین مسیرهای پیاده روی در دنیا را با طول 500 کیلومتر دارد. اگر سفر به فتحیه در پاییز را انتخاب کردید، در این مسیر چشم انداز ها زیبایی از کوهستان، سواحل مدیترانه، و ویرانه های باستانی را خواهید دید. هوای خوب و خنک پاییزی، لذت راه رفتن در مسیر را برایتان دوچندان می نماید. اگر تصمیم داشتید کل مسیر را راه بروید، پیشنهاد می کنیم تا از شرایط جوی آگاه باشید و وسایل لازم را همراهتان داشته باشید.

استانبول - Istanbul

استانبول شهر رنگارنگی ست و پالت رنگ های پاییزی، این شهر را چشم نوازتر می نماید. در فصل های مهر، آبان، و آذر، زندگی تابستانه تمام شده. اما با چندین فستیوال و مرنام که در این سه ماه برپا هستند، جنب و جوش شهر را همچنان می توان احساس کرد. اگر پاییز را در استانبول می گذرانید، قدم زدن در کوچه ها و خیابان ها را نباید فراموش کنید. علاوه بر آن، پاییز فصل ماهی و ماهی گیری در ترکیه است، برای همین می توانید به رستوران های استانبول سر بزنید و غذایی تازه و خوشمزه میل کنید. اگر هم از زود تاریک شدن هوا حوصله تان سر رفت، گشتن در مراکز خرید استانبول می تواند گزینه خوبی باشد.

راهنمای گشت و گذار در استانبول

کاپادوکیا - Cappadocia

کاپادوکیا که به چشم انداز ها خیره نماینده و بالن های رنگی اش معروف است، در آناتولی و مرکز ترکیه قرار گرفته. طبیعت شگفت انگیز در کاپادوکیا، نتیجه فوران آتشفشان، باد، باران، و سرما در طول میلیون ها سال است. پاییز هم که می گردد، تماشا کاپادوکیا از بالا و یکی از آن بالن ها، تصویری فراموش نشدنی را در فکر ثبت می نماید. اینجا یکی از شهرهای توریستی در ترکیه با تاریخی طولانی ست که می تواند رویای بالن سواری با چشم انداز های افسانه ای را برای بسیاری برآورده کند.

آنتالیا - Antalya

سفر به آنتالیا در پاییز، برای بسیاری شاید انتخاب عجیبی به نظر برسد. از آنجا که خیلی از افراد بخاطر سواحل آفتابی و گرم راهی این شهر می شوند، بعضی هم پاییز را انتخاب می نمایند. تا هم هزینه سفر به آنتالیا کمتر گردد، و هم آب و هوا خنک و مطبوع تر. اگر همچنان دوست دارید تفریحات آبی را در پاییز هم تجربه کنید، پارک آبی سرپوشیده گزینه ای مناسب خواهد بود. پروازهای تهران آنتالیا هم به راهند و هواداران خاص خودش را برای سفر پاییزی به ترکیه دارد.

قونیه - Konya

قونیه در جنوب آنکارا، مرکز ترکیه، قرار گرفته است و نامش برای فارسی زبانان، با مولوی گره خورده. مسجدهای قدیمی و بناهای تاریخی در قونیه تعدادشان کم نیست. هرساله هم مرنام پایکوبی سماع درویشان در این شهر برگزار می گردد. اگر پاییز سال جاری بین 16 تا 26 آذر 1400 (7 تا 17 دسامبر) در ترکیه و نزدیک قونیه بودید، رفتن به این مرنام می تواند تجربه ای متفاوت و تکرار نشدنی برایتان رقم بزند.

گوکسیدا - Gokceada

در غربی ترین نقطه ترکیه، جزیره گوکسیدا یا ایمبروس (Imbros) واقع شده. شاید نام این مکان هم کمتر به گوشتان خورده باشد، برای همین اگر در پی مقصدی تازه و سفری متفاوت هستید، پاییز اینجا بسیار تماشای ست. مخصوصا برای کسانی که در پی دوری از شلوغی و جمعیت زیاد هستند، گوکسیدا ایده آل است. در روستاهای قدیمی می توانید قدم بزنید، و اگر هوا خیلی سرد نشده در یکی از ساحل ها شنا کنید.

برای رفتن به این جزیره هواپیما نمی توان سوار شد، و تنها راه گذر از آب است. از هرجای ترکیه که باشید باید خودتان را به اسکله Kabatepe Ferry Pier برسانید و بعد با قایق به جزیره بروید.

یدی گولر - Yedigoller

اینجا در حقیقت یکی از پارک های ملی ترکیه محسوب می گردد که در 40 کیلومتری شهر بولو و 200 کیلومتری آنکارا قرار گرفته است. این پارک به هفت دریاچه هم معروف است و 7 دریاچه با نام های مختلف را می توان دید. درختانی که در پاییز به رنگ زرد و نارنجی و قرمز در می آیند، با رنگ آبی دریاچه ها، چشم انداز ای بی نظیر را شکل می دهد. امکان ماهی گیری و پیاده روی گرفته تا کمپینگ و کوهنوردی در یدی گولر وجود دارد. اگر به استانبول و آنکارا در پاییز سفر می کنید، گردشی یک روزه را به این پارک زیبا می توانید برنامه ریزی کنید.

آیا شما در پاییز به ترکیه سفر نموده اید؟ چه شهر و جاهای تماشای را به افرادی که بلیط هواپیما تهران استانبول خریداری نموده اند پیشنهاد می کنید؟

منبع: اسنپ تریپ

به "چند مقصد برای سفر پاییزی به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند مقصد برای سفر پاییزی به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید