همه چیز درباره کوییک GR محصول جدید سایپا

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، گرچه کوییک GR هنوز توسط شرکت سایپا به شکل رسمی رونمایی نشده تا اطلاعات کامل آن نیز منتشر گردد، اما براساس تصاویری که از این خودرو به دست خبرنگار خبرنگاران رسیده، تغییرات اساسی این خودرو نسبت به نسخه S. تنها تغییراتی جزئی در اتاق خودرو (داشبورد) و جلوپنجره آن است. براساس شنیده ها این خودرو در صورت ورود به بازار و حضور در گالری ها، برچسب قیمتی بالایی در محدوده 145 میلیون تومان خواهد خورد.

همه چیز درباره کوییک GR محصول جدید سایپا

وبلاگ تیم مسلم| شرکت سایپا برای نخستین بار در اسفند 1395 از خودروی کوییک رونمایی کرد. خودرویی که بر روی پلتفرم تیبا 2 اجرا و ویژگی ها و اجزای جدیدی بر آن افزوده شد. به فاصله چند ما از رونمایی نسخه اولیه کوییک، این شرکت خاطرنشان کرد که بخشی از پیش فروش خودروی کوییک را به مشتریان خود تحویل داده است. 3 سال بعد و در آبان ماه 1398 شرکت سایپا از نسخه جدید کوییک با پسوند R رونمایی کرد، چند ماه بعد هم کوییک S را به مشتریان معرفی کرد. حالا نیز قرار است شرکت سایپا زودی نسخه فیس لیفت کوییک S با نام کوییک GR را به مشتریات عرضه کند.

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، براساس اعلام شرکت سایپا نسخه کوییک S از تجهیزاتی همچون کیسه هوا راننده و سرنشین، فرمان دی کات، کامپیوتر سفری، چراغ روشنایی در روز (day light)، سنسور دنده عقب و شیشه و آینه های برقی برخوردار خواهد بود. اما قرار است در نسخه GR نمایشگر و سیستم مولتی مدیای 7 اینچی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، تنظیم باد لاستیک ها، روکش جایگاه چرم، دوربین دنده عقب، رینگ های آلومینیومی و رهیاب ماهواره ای نیز علاوه بر امکانات کوییک S به مدل GR اضافه گردد.

روزهای گذشته شرکت سایپا چند هزار دستگاه از مدل کوییک S را پیش فروش نموده و قرار است به زودی این خودرو ها به مشتریان تحویل دهد، اما هنوز تعیین نیست که مدل GR چه زمانی به بازار عرضه می گردد.

گرچه کوییک GR هنوز توسط شرکت سایپا به شکل رسمی رونمایی نشده تا اطلاعات کامل آن نیز منتشر گردد، اما براساس تصاویری که از این خودرو به دست خبرنگار وبلاگ تیم مسلم رسیده، تغییرات اساسی این خودرو نسبت به نسخه S تنها تغییراتی جزئی در اتاق خودرو (داشبورد) و جلوپنجره آن است.

براساس شنیده ها این خودرو در صورت ورود به بازار و حضور در گالری ها، برچسب قیمتی بالایی در محدوده 145 میلیون تومان خواهد خورد.

با این حال شرکت سایپا میخواهد تا با بهسازی محصولات خود درهر مدل برای طیف بسیار وسیعی از خریداران امکانات و تریم و آپشن مهیا کند. البته نقدها وایراد های وارد شده به مدل های کوییک را هم نباید نادیده گرفت، که این نقدها و ایرادات در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد

کوییک سومین خودروی ملی شرکت سایپا است.

شرکت سایپا از همان ابتدا خط فراوری کوییک را به شرکت زیرمجموعه خود یعنی پارس خودرو منتقل کرد تا بتواند سهم عمده بازار را در اختیار بگیرد. حالا نیز قرار است کوییک S و کوییک GR سهم بازار گسترده پژو 206 را به خود اختصاص دهند.

البته از روز نخست فراوری کوییک تعیین بود که هدف گذاری سایپا فراوری محصولی در کلاس پژو 206 تیپ 2 است که با امکانات بیشتر، قدرت بالاتر و ابعاد عظیمتر، در دامنه ای وسیع از امکانات و تجهیزات به خریداران عرضه گردد. محصولی که در نسخه معمولی از قیمت کمتری نسبت به این 206 تیپ 2 برخوردار بوده و در نسخه فول آپشن و اتومات به زودی با کد GR به بازار می آید.

شرکت سایپا در نسخه GR با تغییر فرم جلوپنجره و نصب یک داشبورد جدید سعی نموده محصولی بهتر از قبل را به مشتریان پیشنهاد کند. کاری که موفقیت آمیز بوده و احتمالا در بازار با بازخورد مناسبی روبرو خواهد شد.

متاسفانه کماکان طرح کناری خودرو که با تیبا 2 اشتراک ظاهری دارد حفظ شده و موتور نیز به سیاق گذشته همان نسخه 1.5 لیتری 8 سوپاپ است که بهتر بود با مدل 16 سوپاپ عوض گردد تا راندمان و مصرف بهتری عاید خریداران کند. با این حال کلیت طراحی بهتر از گذشته است و روندی امیدوارکننده دارد.

کوییک GR که طولی معادل 3.99 متر دارد، با همان موتور 87 اسبی قبلی و یک گیربکس اتوماتیک عرضه می گردد ضمن اینکه قطعات تزئینی کابین به روزرسانی شده اند. برای نمونه غربیلک فرمان با یک نمونه بهتر تعویض شده و به کلید های فرماندهی ادوات مجهز است. با اینکه پوسته داشبورد همان نمونه قبلی است، ولی کنسول میانی به کل عوض شده و با یک آرایش جدید به محصولات روز دنیا نزدیک تر شده است. اصلاح فرم قرارگیری صفحه نمایش خودرو در کنار طرح دسته دنده و نیز کلید های گردان باعث شده تا احساس کنید در کابین یک خودرو جدید قرار دارید.

در طرح بیرونی با اینکه رینگ و لاستیک نسخه اتومات کوییک حفظ شده، ولی جلوپنجره با یک نمونه بهتر و سپری بهبودیافته تعویض گشته که این کار زمینه بهبود فرم چهره خودرو کوچک سایپا را فراهم نموده است. این کاری است درست شبیه آنچه ایران خودرو با دنا انجام داد و با صبر بسیار، مرحله به مرحله دست به تغییر محصول زد. کاری که امروزه گرچه در صنعت خودرو دنیا باب نیست، اما حداقلی از حیات را در صنعت خودرو کشور نشان می دهد.

از نظر کارشناسان خودرو و منتقدان، کوییک در نمای ظاهری به 2 بخش معمولی و ضعیف تقسیم می گردد، البته نسبت به خودرو های فراوری داخل مانند تیبا، چهره بهتری دارد، اما در کل چنگی به دل نمی زند. در نمای جلویی، چراغ ها همانند ساینا طراحی شده اند که سایپا باید محصول جدید خود را با شکلی جدید عرضه می کرد. جلوپنجره نیز بسیار کوچک طراحی شده و همین در چهره کوییک تاثیر منفی گذاشته است. ورودی هوا در قسمت سپر، بسیار غیر معمولی عظیم طراحی شده و با نمای جلویی هم خوانی ندارد و باید هماهنگ با جلوپنجره طراحی می شد.

متریال داخلی از پلاستیک سخت و ارزان قیمت تهیه شده و از تصاویر هم می توان بوی پلاستیک این کابین را حس کرد. طراحی دریچه های هوا و داشبورد بسیار ساده و از مد افتاده است و فقط می توان از غربیلک فرمان به عنوان بخشی جدید در این کابین یاد کرد که آن هم با نمای کلی سازگاری ندارد.

تمام تیپ های کوییک که ST، SE، SE-A، SE-A LUX، R، S و GR نام دارند از یک نوع موتور بهره می برند. این موتور همان پیشرانه ای است که در تیبا، تیبا 2، ساینا و … استفاده شده است؛ بنابراین تبحر و خلاقیت را اینجا هم می توان مشاهده کرد. پیشرانه 1503 سی سی، قدرت 87 اسب بخاری را در اختیار کوییک قرار می دهد. این پیشرانه زمانی که گیربکس اتوماتیک CVT متصل گردد، عملکرد بسیار ضعیفی خواهد داشت.

کیفیت مونتاژ در بیشتر خودرو های داخلی مشکل دارد و کوییک نیز بدون شک از این غافله دور نخواهد بود. عدم توازن در فواصل بخش های مختلف کوییک کاملا تعیین و قابل مشاهده است. وضع فواصل بین بخش های مختلف کوییک حتی از ساینا هم ضعیف تر است و بجای پیشرفت، پس رفت را می توان اینجا دید.

کوییک پایه 1063 کیلیوگرم وزن دارد و همین وزن نشان می دهد که کیفیت سواری این خودرو تا چه حدی می تواند شبیه به ساینا باشد. این وزن کم باعث می گردد، کوییک چسبندگی خوبی به آسفالت نداشته باشد و در زمان بارندگی، این مشکل ساز خواهد شد. تکان های شدیدی که در تیبا و ساینا وجود دارد، احتمالا به کوییک نیز راه پیدا نموده باشد.

منبع: فرادید

به "همه چیز درباره کوییک GR محصول جدید سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کوییک GR محصول جدید سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید