پمپئو از ادامه کوشش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اطلاع داد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: از شرکای خود در 3 کشور اروپایی می خواهیم تا با همکاری در شورای امنیت سازمان ملل ممنوعیت تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید نمایند.

پمپئو از ادامه کوشش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اطلاع داد

وزیر خارجه آمریکا در کوشش برای انحراف افکار عمومی کشورش از هجمه نقدها در موضوع واکنش دیرهنگام کاخ سفید به ویروس کرونا و نیز در راستای داغ کردن تنور انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور ادامه داد: می خواهیم مطمئن شویم که در اکتبر امسال، ایران نمی تواند تسلیحات معمول را خریداری کند.

وی سپس در ادعایی مضحک مدعی شد: اگر نتوانیم دیگران را برای انجام این کار همراه کنیم، ایالات متحده احتمالات مختلف برای چگونگی انجام این کار را مورد آنالیز قرار خواهد داد!

شایان ذکر است، ترامپ در 8 ماه می سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت ماه سال 97) با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه تأئید برجام)، از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد.

در مورد کوشش های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، آسوشیتدپرس پیشتر در گزارشی اظهار داشت: واشنگتن میخواهد پیش نویس قطعنامه ای را که برای تمدید این تحریم ها علیه ایران تهیه نموده، در ماه می (اردیبهشت-خرداد) که استونی به عنوان متحد ناتویی آمریکا ریاست دوره ای شورای امنیت را به عهده می گیرند، به رأی بگذارند.

این پیش نویس که تا دیروز سه شنبه بین شماری از اعضای شورای امنیت توزیع شده است خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران تا مدت نامشخص است.

بر اساس این گزارش، مقامات دولت آمریکا مدعی شده اند با توجه به اینکه ایران دیگر به مفاد برجام پایبند نیست واشنگتن می تواند اعضای شورای امنیت را برای تمدید این تحریم ها علیه ایران مجاب نماید؛ این در حالی ا ست که با خروج واشنگتن از برجام، این کشور دیگر قانونا عضوی از توافق هسته ای سال 2015 میان کشورهای 1+5 با ایران نبوده و لذا نمی تواند از مکانیسم ماشه سوءاستفاده کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پمپئو از ادامه کوشش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو از ادامه کوشش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید