اعلام لغو ممنوعیت ورود به سوباتان برای گردشگران

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، ایسنا/ براساس مصوبه شورای تامین شهرستان تالش، لغو ممنوعیت ورود به سوباتان صورت گرفت.

اعلام لغو ممنوعیت ورود به سوباتان برای گردشگران

داستان چیست؟

سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نیمه خردادماه و شروع سفرهای توریستی به مناطق کوهستانی تالش و منطقه سوباتان، در نامه ای به تاریخ 12 خردادماه با استناد به تصمیم مسئولان شهرستان تالش، از انسداد راه های دسترسی به منطقه سوباتان و ممنوعیت اجرای تورهای گردشگری در این منطقه، به بهانه ایام ارتحال امام خمینی (ره) خبر داده بود که پس از پیگیری ها، این دستور با مصوبه شورای تامین شهرستان تالش ملغی شد.

بیشتر بخوانیدراهنمای کامل سفر به سوباتان | ییلاقی بی نظیر در سفر به گیلان

منطقه توریستی سوباتان که هر سال در نیمه خردادماه با گردشگران انبوه روبرو می گردد، در ارتفاعات تالش از استان گیلان واقع شده که سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تالش در نامه ای به تاریخ 12 خردادماه، به اطلاع خانه مسافرها، آژانس های مسافرتی و راهنماهای تور رسانده بود: ممانعت از ورود گردشگران و تورها به این منطقه به انگیزه پیش گیری از هرگونه اعمال هنجارشکن افراد غیربومی است که به صورت تورهای گردشگری و غیره 14 و 15 خردادماه هر سال در منطقه ییلاقی سوباتان حضور می یابند.

اما حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری استان گیلان خبر داد که این دستور با مصوبه شورای تامین شهرستان تالش ملغی شد و ممنوعیتی برای سفر به منطقه ییلاقی سوباتان وجود ندارد.

او همچنین از مسافران درخواست کرد علاوه بر احترام به اعتقادات مردم محلی این منطقه، پروتکل های بهداشتی را به ویژه در محیط های بسته رعایت نمایند.

وی درباره اعمال محدودیت برای سفر به دیگر نقاط استان گیلان در شرایط کرونا اظهار کرد: به عنوان متولی گردشگری نمی توانیم محدودیتی را اعمال کنیم، ما وظیفه اطلاع رسانی داریم که در چند مبدأ ورودی به استان گیلان؛ از سمت قزوین به رشت، از سمت مازندران به چابکسر و از سمت آستارا، مراکز اطلاع رسانی مستقر شده اند و اطلاعات مورد احتیاج مسافران را در اختیارشان قرار می دهند.

او با اشاره به اینکه استان گیلان به لحاظ شیوع کرونا شرایط زرد و رو به بهبودی دارد، اظهار کرد: خوشبختانه، بیشتر اماکن توریستی این استان روباز هستند، مثل قلعه رودخان، روستای ماسوله، اکوموزه روستایی، تالاب انزلی که احتمال بروز اتفاقات ناگوار را کمتر می نماید.

معاون گردشگری استان گیلان اضافه کرد: اکیپ های نظارتی استان گیلان از پیش از انتها ماه رمضان، روزانه سرکشی هایی را در محورها و تاسیسات گردشگری استان دارند و ملزم به ارتباط با کارشناسان بهداشت در استان شده اند تا پروتکل ها با نظر آن ها اجرا گردد. همچنین، درخواست نموده ایم مدیران تاسیسات گردشگری استان تحت آموزش کارشناسان اداره بهداشت قرار گیرند تا در ارتباط با موضوع ویروس کرونا، بروز و مطلع باشند.

آذرپور اعلام کرد: تمام کوشش ما است که مسافران استان گیلان سفری سلامت داشته باشند و آسیبی هم متوجه شهروندان استان نگردد.

منبع: همگردی

به "اعلام لغو ممنوعیت ورود به سوباتان برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام لغو ممنوعیت ورود به سوباتان برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید