افزایش شدید جرایم ناشی از تنفر ضد آسیای شرقی تبار ها در کانادا

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، خبرگزاری خبرنگاران- افزایش هشت برابری جرائم ناشی از تنفر در شهر ونکوور کانادا ضد آسیای شرقی تبار ها در سال 2020 در مقایسه با سال قبل از آن گزارش شده است.

افزایش شدید جرایم ناشی از تنفر ضد آسیای شرقی تبار ها در کانادا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تیم مسلم، پایگاه اینترنتی آمریکایی بلومبرگ بیان نمود: موارد گزارش شده مربوط به جرائم ناشی از تنفر در شهر 700 هزار نفری ونکوور بیشتر از مجموع ده شهر پرجمعیت آمریکاست.

از هر دو شهروند آسیای شرقی تبار در ایالت بریتیش کلمبیا تقریباً یک نفر سال گذشته یک حادثه ناشی از تنفر را تجربه کرده است.

جرائم ناشی از تنفر ضد جامعه آسیای شرقی تبار ها تقریباً از زمانی شروع شد که ویروس کرونا اوایل سال 2020 شروع به گسترش یافتن فراتر از چین کرد و ونکوور ظاهراً کانون مبتلا شدن مردم کانادا به کرونا بود.

ونکوور بیش از هر شهری در قاره آمریکا یا اروپا پرواز های مستقیم از چین داشت. یک بازرگان محلی که از شهر ووهان چین به کانادا پرواز کرد، نخستین فردی در ایالت بریتیش کلمبیا بود که در 26 ژانویه به کرونا مبتلا شد. وی یکی از نخستین افرادی بود که در آن زمان خارج از آسیا ابتلای او به کرونا اعلام شد.

چند ماه بعد مشخص شد که این راستا علت اصلی گسترش ویروس کرونا در ونکوور نبوده است.

مطالعات همه گیری شناسی نشان داد منبع اصلی ابتلای افراد به ویروس کرونا از اروپا، شرق کانادا و ایالت واشنگتن در آمریکا بوده است.

پلیس ونکوور در سال 2020، 98 مورد جرائم ناشی از تنفر را ثبت کرد که این رقم نسبت به سال پیش از آن افزایش هشت برابری را نشان می دهد. این رقم، سه برابر تعداد ثبت شده در نیویورک است که بیشترین موارد جرائم ناشی از تنفر در آمریکا را ثبت کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش شدید جرایم ناشی از تنفر ضد آسیای شرقی تبار ها در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شدید جرایم ناشی از تنفر ضد آسیای شرقی تبار ها در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید