اقاقیا؛ قربانی بعدی جنگ یمن

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، به نظر می رسد پس از جنگل خانمان سوز یمن که هزاران کشته و زخمی بر جای گذاشته است جنگل ها قربانی بعدی این جنگ باشند.

اقاقیا؛ قربانی بعدی جنگ یمن

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، علی العمادی چوب بُر یمنی ساعت ها وقت خود را صرف قطع درختان اقاقیا با تبر می کند و در این کار برادرزاده 12 ساله اش هم به او کمک می کند.

عمادی در کشور جنگ زده یمن مجبور شده برای امرار معاش خود به جنگل های منطقه المهویت رفته و درختان را قطع کند. فروپاشی اقتصادی، کشاورزی و ساختمان سازی را که وی به آن مشغول بوده از بین برده است.

به دلیل کمبود سوخت تقاضا برای هیزم افزایش یافته و این نگرانی وجود دارد که شرایط بحرانی یمن که میلیون ها نفر گرسنه دارد نابودی جنگل ها را تشدید کند.

این شهروند یمنی می گوید که نانوایی ها از چوب برای گرم کردن تنور ها استفاده می کنند، در گذشته گاز وجود داشت، اما اکنون فقط چوب وجود دارد.

وی که هفت فرزند دارد گفت اگر مقدار زیادی چوب در دسترس باشد امرار معاش می کنیم، اما امروزه درختان کمیاب هستند.

عبدالله ابوالفتوح از مسئولان محیط زیست یمن هم گفته که سالانه حدود 886 هزار درخت در یمن برای مصرف نانوایی ها و رستوران ها قطع می شود. وی گفت که طی سه سال گذشته حدود پنج میلیون درخت در یمن قطع شده است.

چوب بُرها درختان اقاقیا را از مالکان زمین های کشاورزی 100 دلار خریداری می کنند و پس از قطع چوب درختان را به قیمت گزافی به فروش می رسانند.

منبع: فرارو

به "اقاقیا؛ قربانی بعدی جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقاقیا؛ قربانی بعدی جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید