اهمیت ایجاد زیر ساخت های لازم برای آموزش و توسعه در زمینه آتش نشانی

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، نماینده شورای اسلامی شهر یزد در سازمان آتش نشانی گفت: ایجاد زیر ساخت های لازم برای آموزش و توسعه در زمینه آتش نشانی در شهر یزد احتیاج است.

اهمیت ایجاد زیر ساخت های لازم برای آموزش و توسعه در زمینه آتش نشانی

فاطمه زارع کننده شورای اسلامی شهر یزد گفت: هفتم مهر به نام آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است. این روز بهانه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم که بار ها از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و امنیت هم نوعان خویش حماسه آفرینی و از خود گذشتگی های بسیاری خلق نموده اند که شایسته تقدیر است.

او اضافه نمود: در روز هفت مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان، حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیما های دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می گردد. به همین مناسبت هفتم مهرماه به نام آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

به گفته او آتش نشانان در تصمیم گیری بین حفظ جان خود یا نجات دیگری، نجات دیگری را انتخاب می کنند و در نهایت امانتداری است چرا که در صحنه حریق، حادثه دیدگان و اموال آن ها امانتی در دست آتش نشانان هستند و همیشه این نیرو های فداکار بدون هیچ چشم داشتی به خدمت رسانی پرداخته اند.

کننده شورای اسلامی شهر یزد گفت: باید کوشش ها و ایثار پرسنل آتش نشانی را ارج نهاد و در اقداماتی زیر ساخت های لازم برای آموزش و توسعه در زمینه آتش نشانی، اطلاع رسانی و آموزش شهروندان فراهم گردد تا بتوان بهره وری خدمات ارائه شده را بالا برد و به طور بهینه ای حجم فعالیت های زائد و حوادث احتمالی را کاهش داد.

وبلاگ تیم مسلم یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اهمیت ایجاد زیر ساخت های لازم برای آموزش و توسعه در زمینه آتش نشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت ایجاد زیر ساخت های لازم برای آموزش و توسعه در زمینه آتش نشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید