اکستنشن مو و نکاتی که باید بدانید

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، خبرنگاران: داشتن موهای پرپشت و بلند، آرزوی خیلی ها، به ویژه خیلی از آنهایی است که ظاهر چهره شان برایشان اهمیت فوق العاده ای دارد؛ مثلا بازیگران هالیوود. اما شاید ندانید که در میان هنرپیشه های هالیوودی که به نظر می رسد موهای زیبا و پرپشتی دارند، کم نیستند آنهایی که برای رسیدن به هدف دلخواهشان از اکستنشن مو استفاده می نمایند.

اکستنشن مو و نکاتی که باید بدانید

اکستنشن های مو، موهای اضافه کردنی خاصی هستند که با هدف افزایش حجم و عمق موهای طبیعی به آنها اضافه می شوند و انواع مختلفی دارند. شما می توانید بعد از انجام دادن مشاوره های لازم و با در نظر دریافت عواملی مانند احتیاج فردی، بودجه اقتصادی، نوع موها و میزان بلندی موها از اکستنشن های مو بهره ببرید. اکستنشن های مو بی خطر هستند و امروزه بسیاری از زنان در سرتاسر دنیا به این محصولات اعتماد دارند.

انواع اکستنشن مو

استفاده از موی طبیعی

استفاده ازموی طبیعی قابلیت رنگ، دکلره، هایلایت کردن و... را دارد.

استفاده از موی مصنوعی

دراین روش طول موی اضافه شده را باید حداکثر 30 سانتی متر بلند کنید، مقدار بیشتر از این وزن مو را زیاد و به پوست سر فشار وارد می نماید و باعث ریزش مو های طبیعی و کم پشتی می گردد. بهترین طول متوسط برای موی اضافه شده مصنوعی 22 سانتی متر است. مدت زمان این نوع اکستنشن حدود سه تا چهار ماه است.

برخی از روش های نصب اکستنشن

چسب کراتین

نوعی چسب بی ضرر است که برای ناحیه جلوی سر و در افرادی که مو های نازک و کم پشتی دارند روش خوبی است، بالاتر از ریشه مو این چسب اقتصادیده می گردد و موی اکستنشن روی آن قرار می گیرد و بوسیله گیره با حرارت به هم فشرده و چسبیده می گردد.

رینگ

این روش برای افراد با مو های نازک و کم پشت زیبایی ندارد و موقع جمع کردن مو، رینگ تعیین می گردد، در این روش رینگ واشرداری را داخل یک شاخه از موی مصنوعی می گذارند و با قلاب های مخصوص مو های طبیعی را به داخل رینگ می کشند.

روش لاینی

سریع ترین روش اکستنشن لاینی است که از بلند شدن و پرپشت شدن موهایتان لذت می برید، زیرا در این روش از چسب یا رینگ استفاده نمی گردد.

نکات مراقبتی

  • بهتر است مو های خود را در پنج روز اول بعداز نصب اکستنشن شست و شو ندهید تا چسب ها سرجای خود کاملا ثابت گردد در هفته اول ممکن است در پوست سرتان احساس خارش کنید.
  • قبل از این که موهایتان را شست وشو دهید آن ها را شانه بزنید تا اگر گره دارد باز گردد و سپس آرام زیر دوش، مقداری شامپو بزنید و مو ها را از بالا به پایین فشار دهید تا تمیز گردد. هیچ وقت مو ها را محکم مالش ندهید.
  • قبل از خواب، مو های خود را با یک کش سر نرم بالای سرتان جمع کنید، تا به هم گره نخورد. هیچ وقت با موی خیس و مرطوب نخوابید.
  • از حالت دهنده ها استفاده نکنید، زیرا باعث جدایی مو ها از محل اتصال می گردد.
  • بیش از حد در معرض تماس با نور خورشید و آلودگی هوا قرارنگیرید.
  • برای افزایش عمراکستنشن مو، رطوبت روی آن ها را سریع پاک کنید.

اکستنشن برای مو ضرر دارد؟

  • اکستنشن موقتی را نباید هر روز بهره ببرید.
  • اگر برای مدت کوتاه از آن بهره ببرید، آسیب های بلند مدت برای مو های شما ایجاد نمی نماید.
  • اکستنشن های دایمی را می توانید برای مدت های طولانی بهره ببرید.
  • اگر از محصولات استاندارد و باکیفیت بهره ببرید و این کار توسط یک متخصص صورت گرفته باشد، همچنین، نکاتی برای نگهداری از آن را همواره مد نظر قرار داده باشید، مسئله ای برای شما ایجاد نمی نماید.
  • هر زمانی که اکستنشن ها از پوست سر فاصله گرفت، آن ها را مجدد در جای اولیه خود نصب کنید. به این ترتیب از وارد شدن فشار اضافی به مو ها و آسیب دیدن آن ها جلوگیری می گردد.
  • افرادی که دچارریزش موی شدید هستند نباید مو های خود را اکستنشن نمایند. زیرا ممکن ریزش موی آن ها شدت پیدا کند.

    مو های خود را دم اسبی و بالای سرتان نبندید، چون ممکن است باعث جدا شدن اکستنشن ها یا کشیدگی مو های شما گردد.

چه زمانی باید اکستنشن مو را برداریم؟

اکستنشن مو نباید بیش از چهار ماه و بعد از این که 2 اینچ از پوست سر فاصله گرفت، روی مو ها باقی بماند.

معایب دیگر

  • مو های اضافه شده به دلیل این که به مو های خود فرد وصل می گردد، فشار هایی را وارد می نماید که می تواند باعث آسیب زدن به موی اصلی گردد.
  • باعث تشدید سردرد در افرادی گردد که قبلا میگرن یا سردرد مزمن داشته اند.
  • برخی افراد ممکن است به چسب ها حساسیت داشته باشند و دچار مسائل پوستی شوند.
  • در ابتدا ممکن است به دلیل عادت نداشتن، احساس ناراحتی کنید.
  • خوابیدن با آن ها، در ابتدا سخت است.
  • اکستنشن احتیاج به مراقبت ویژه دارد.

مراقبت از موی اکستنشن شده

2. زمان خوابیدن می بایست مو های خود را در بالای سرتان جمع کنید. چرا که قرار دادن این مو ها در زیر سر باعث نامرتب شدن و در نتیجه گره خوردن مو ها به همدیگر خواهد شد که باعث نازیبایی مو ها می گردد.

3. اگر دوست داشتید که رنگ مو های خود را تغییر دهید پس از انجام اکستنشن موها، مو های اضافه را نباید خودتان در خانه رنگ کنید و به متخصص مراجعه کنید.

4. برای اینکه مو ها در هم نپیچند، همواره دستتان را به داخل حاشیه مو های اضافه شده ببرید و به سمت پایین بکشید تا گره های احتاقتصادی از هم باز شوند.

5. اگر برای جشن و میهمانی می خواهید مو های تان حالت داشته باشند هرگز از تافت و سایر حالت دهنده های حاوی سیلیکون برای مو های اضافه شده استفاده نکنید. چرا که این کار باعث می گردد که مو ها از محل اتصال خود جدا شوند.

منبع: برترین ها

به "اکستنشن مو و نکاتی که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکستنشن مو و نکاتی که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید