ایجاد 65 هزار شغل از سوی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری توانستند 65 هزار شغل ایجاد نمایند.

ایجاد 65 هزار شغل از سوی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری

به گزارش گروه استان های وبلاگ تیم مسلم، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که به صورت مجازی در آئین قدردانی از اساتید دانشگاه سمنان حضور داشت با اعلام این خبر گفت: هم اکنون در سطح کشور 49 پارک علم و فناوری، سه پردیس فناوری و نوآوری، 224 مرکز رشد، 10 هزار و 700 واحد فناور، و شش هزار و 700 شرکت دانش بنیان فعال هستند که یک هزار و 700 شرکت در پارک های علم و فناوری مستقر هستند.

خیرالدین اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری توانستند 65 هزار شغل و در مجموع شرکت های دانش بنیان پیروز به ایجاد اشتغال برای 320 هزار نفر شده اند.

وی گفت: در کشور 11 پارک دانشگاهی فعال است که دانشگاه سمنان هم جزء نخستن دانشگاه هایی است که دارای پارک علم و فناوری است و خوشبختنانه در استان سمنان دو پارک علم و فناوری داریم که از نظر فناوری این استان قطب محسوب می گردد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعلاوه از ایجاد نخستین دهکده فناوری و نوآوری در خراسان رضوی اطلاع داد و گفت: سهم کشاورزی از عایدی ناخالص ملی 18 درصد است در حالیکه سهم بخش کشاورزی در شرکت های دانش بنیان حدود چهار درصد است که این رقم نشان می دهد در این بخش جای کار بسیاری است و امیدواریم اساتیدی که در این زمینه فعال هستند در این بخش ورود نمایند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ترویج کار آفرینی گفت: در این طرح، هدف، فرهنگ سازی و گفتمان فن آوری و نوآوری است و تمامی دستگاه ها، اساتید و دانشجویان می توانند با حضور در پارک های علم و فناوری با دستاورد های آن ها آشنا شوند

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: در طرح گرنت و دستیار فناوری هر دانشکده بسته به تخصص خود می تواند فعالیت نماید، به طور مثال دانشکده علوم انسانی می تواند در حوزه فناوری نرم، دانشکده هنر و معماری در حوزه شرکت های خلاق و ... وارد شوند و این طرح، ارتباط بین دانشجویان و اساتید با مباحث فناوری است و پتانسیل بالایی است که می توان از آن استفاده کرد.

خیرالدین بعلاوه به طرح جوانه اشاره نمود و گفت: در این طرح به دانشجویان تحصیلات تکمیلی که دارای سرانجام نامه و رساله در حوزه فناوری و نوآوری هستند بین 20 تا 80 میلیون تومان یاری می گردد و تا کنون حدود 700 عضو هیات علمی در این خصوص اعلام آمادگی نموده اند.

وی با اشاره به طرح دستیار فناوری گفت: در این طرح دانشگاه می تواند به دانشجویانی که علاقه مند هستند در حوزه فناوری فعالیت نمایند، تاشش ماه مبلغ یک میلیون تومان برای دانشجویان کارشناسی، دو میلیون تومان برای دانشجویان کارشناسی ارشد و سه میلیون تومان برای دانشجویان دکتری به صورت ماهیانه پرداخت نماید.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اضافه نمود: در سامانه نظام ایده ها و احتیاج ها (نان) که رونمایی شده سرانجام نامه های ارشد و دکتری احتیاج محور و نقشه جامع احتیاج و ایده کشور ترسیم می گردد.

خیرالدین خاطر نشان کرد: آئین نامه ای برای تحقق شعار سال 1401 نیز تدوین شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایجاد 65 هزار شغل از سوی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 65 هزار شغل از سوی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید