ایرانی ها در ردیف پرشمارترین گردشگران خارجی ترکیه

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، در ایام تعطیلات نوروز 97، 387 هزار توریست ایرانی به ترکیه سفر کردند که 47 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده و سرانه هر توریست ایرانی ورودی به ترکیه نیز حدود یک هزار دلار بوده است.

ایرانی ها در ردیف پرشمارترین گردشگران خارجی ترکیه

وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه در پی حضور چشمگیر جهانگردان ایرانی در ترکیه اظهار داشت:

ایرانیان پرشمارترین جهانگردان خارجی ترکیه در امسال میلادی هستند، به طوری که در سه ماهه اول امسال میلادی 738هزار نفر ایرانی به ترکیه سفر نموده اند.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، 178 هزار نفر از این جهانگردان ایرانی از مرزهای زمینی و مابقی نیز از مرزهای هوایی به ترکیه سفر نموده اند.

بر اساس آمار وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه، بعد از جهانگردان ایرانی، اتباع گرجستان، آلمان و بلغارستان بیشترین شمار جهانگردان خارجی این کشور در سه ماه نخست امسال میلادی بوده اند.

بنا به این گزارش، مقدار سفر جهانگردان ایرانی به ترکیه در سه ماهه نخست امسال میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه بعلاوه اظهار داشت:

در ماه مارس امسال میلادی نیز که مصادف با ایام تعطیلات نوروز 97 بود، 387 هزار نفر جهانگرد ایرانی به ترکیه سفر کردند که 47 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

به گزارش این مرجع، در ماه مارس 2018 و در ایام تعطیلات نوروز، 96 هزار و 335 جهانگرد ایرانی از مرز بازرگان به ترکیه سفر نموده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار این وزارتخانه، در تعطیلات نوروز بعلاوه از مرز رازی خوی نیز 58 هزار جهانگرد ایرانی به ترکیه سفر کره اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

بنا به اعلام وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه مقدار ورود جهانگردان ایرانی در ایام عید نوروز به این کشور از مرز سرو ارومیه نیز 24 هزار نفر بوده که در مقایسه با سال قبل 100 درصد افزایش یافته است.

در سال 2017 میلادی 2.5 میلیون نفر ایرانی به ترکیه سفر کردند و ایرانیان بعد از اتباع کشورهای روسیه و آلمان پرشمارترین جهانگردان خارجی ترکیه بودند.

بر اساس گزارش مالی مرکز آمار ترکیه، عایدی جهانگردی این کشور در سال گذشته میلادی نسبت به سال قبل 18.9 درصد افزایش داشته و 26 میلیارد و 283 میلیون دلار و تعداد جهانگردان خارجی این کشور نیز 32.4 میلیون نفر بوده است.

ترکیه برنامه ریزی نموده است که در سال میلادی 2018، با جذب 40 میلیون جهانگرد خارجی 32 میلیارد دلار عایدی ارزی کسب کند.

سال گذشته سرانه هزینه ها برای هر فرد جهانگرد خارجی به طور میانه 681 دلار و سرانه هر جهانگرد ایرانی ورودی به ترکیه نیز حدود یک هزار دلار بوده است.

نعمان کورتولموش وزیر فرهنگ و جهانگردی ترکیه نیز اوایل امسال وعده داد که تا سال 2023 تعداد جهانگردان ورودی ترکیه به 50 میلیون نفر و مقدار عایدی جهانگردی کشورش نیز به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: کجارو / ایرنا

به "ایرانی ها در ردیف پرشمارترین گردشگران خارجی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها در ردیف پرشمارترین گردشگران خارجی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید