ترامپ مدیران نفتی آمریکا را به کاخ سفید فراخواند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، رئیس جمهوری آمریکا گفت که مدیران ارشد نفتی را برای بحث و گفت وگو درباره یاری به صنایع نفتی در شرایط تضعیف شدید تقاضا به دلیل آثار منفی شیوع ویروس کرونا به کاخ سفید دعوت نموده است.

ترامپ مدیران نفتی آمریکا را به کاخ سفید فراخواند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم به نقل از ایلنا، دونالد ترامپ بیان کرد که مدیران نفتی آمریکا را برای چاره اندیشی و یافتن راه های یاری به بحران پیش روی صنایع نفت و گاز ناشی از چالش بازارهای انرژی به دلیل شیوع ویروس کرونا و جنگ قیمتی بین عربستان و روسیه به کاخ سفید دعوت نموده است.

وی اضافه کرد: تازگی با رهبران دو کشور عربستان سعودی و روسیه درباره بازار نفت صحبت نموده است و معتقد است که دو طرف ظرف چند روز آینده به توافقی برای کاهش فراوری و انتها دادن به جنگ قیمتی و بی ثباتی قیمت و بازارهای دنیای نفت خام دست می یابند.

رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری به وسیله ویدیو کنفرانس به وبلاگ تیم مسلم گفت: من روز آدینه (15 فروردین ماه) با مدیران نفتی ملاقات و گفت وگو می کنم، همچنین روز آدینه یا شاید شنبه (16 فروردین ماه) با فراوریکنندگان مستقل نفت آمریکا ملاقات خواهم کرد.

موسسه نفت آمریکا (API) که نماینده صنایع نفت و گاز ایالات متحده آمریکا به شمار می آید، بیان کرد که مایک سومرز، رئیس این نهاد در نشست با ترامپ در کاخ سفید حضور پیدا می نماید، اما ما به دنبال معین سهمیه کاهش فراوری دولتی یا دخالت های خاص صنعتی برای شرایط کنونی بازار نفت نیستیم.

ترامپ توضیح داد: بازارهای نفت خام در سراسر دنیا دچار بحران شده است، این شراط برای روسیه و عربستان هم بد است، منظورم این است که برای هر دو شرایطی دشواری است، من فکر می کنم آنها به توافقی برای کاهش عرضه نفت برسند.

یک مقام ارشد نفتی در حاشیه خلیج فارس که از سیاست های نفتی عربستان اطلاع دارد روز پنجشنبه (14 فروردین ماه) به خبرگزاری رویترز گفت: عربستان از همکاری مسکو و ریاض برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت حمایت می نماید اما امتناع روسیه از مشارکت در توافق کاهش تعمیق فراوری در اوایل ماه مارس سبب وقوع این بحران در بازار نفت شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "ترامپ مدیران نفتی آمریکا را به کاخ سفید فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مدیران نفتی آمریکا را به کاخ سفید فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید