حذف ارز ترجیحی به ضرر تولیدکنندگان نیست

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، رئیس اتاق اردبیل گفت: حذف ارز ترجیحی و اصلاحات مالی به ضرر واحدهای تولیدی و فعالان مالی فکر نیست و قطعاً تأثیر مثبت این اتفاق در اقتصاد کلان باعث حل بسیاری از مسائل آنها خواهد شد.

حذف ارز ترجیحی به ضرر تولیدکنندگان نیست

حسین پیرموذن در صد و یکمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل، اضافه نمود: واحدهای فراوریی استان اردبیل و بسیاری از استان های کم برخوردار از ارز 4200 تومانی اصلاً بهره مند نمی شدند و شاید فقط یک یا دو واحد می توانستند از این ارز استفاده نمایند، درنتیجه سود ارز ترجیحی تنها به جیب رانت خواران بزرگ وارد می شد.

وی تأکید کرد: امروز اولین روز جراحی اقتصاد ایران است، رسانه های خارجی در این مورد تبلیغات منفی می نمایند اما این طور نیست که از امروز یارانه قطع شود، بلکه از امروز یارانه به صورت هدفمند و مستقیم به جیب مردم می رود و رانت خواری های ارز 4200 تومانی حذف می شود.

پیرموذن با اشاره به درخواست های بخش خصوصی در خصوص حذف یارانه ترجیحی، اعلام کرد: در بخش خصوصی درخواست داریم که در اجرای طرح یکپارچه کردن یارانه ها نظارت دقیقی اتفاق بیفتد و بر قیمت ها و نحوه توزیع مواد غذایی موردنیاز مردم نظارت شود و در دادن یارانه به قشر آسیب پذیر جامعه عدالت رعایت شود و با یک مکانیسم دقیق همه مشمولان شناسایی شود و اگر احیاناً کسانی که تا به امروز نتوانسته اند ثبت نام نمایند شرایط ثبت نام برای آنها نیز فراهم شود و تأمین مواد اولیه واحدهای فراوریی درخواست مهم دیگر ما است.

رئیس اتاق اردبیل بعلاوه در خصوص دستور دیگر این جلسه گفت: چند جلسه گذشته شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل در خصوصآنالیز قوانین مخل کسب وکار و برطرف آنها برگزار گردید که اقدامات خوبی در این زمینه اجرا شده و بخش نامه هایی در رابطه با سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی صادر شده و ادامه هم دارد که این اقدامات در تسهیل محیط کسب وکار تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: دولت در جلسات کشوری شورای گفت وگو، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی را بیشتر مورد نقد قرار داده است و برای تسهیل محیط کسب وکار بیشتر روی این سازمان ها تأکید دارد و به نظر می رسد سیاست های تشویقی برای توسعه واحدهای صنعتی و فراوری، به این سازمان ها ابلاغ خواهد شد.

عملکرد مدیران دستگاه های استانی مرتبط با فراوری، از سوی فراورینمایندگان ارزیابی می شود

استاندار اردبیل نیز در ادامه این نشست گفت: یکی از تصمیمات مهمی که امروز مصوب می شود ارزیابی عملکرد مدیران و دستگاه های اجرایی مرتبط با فراوری است که از سوی فراورینمایندگان انجام خواهد شد که باید اتاق بازرگانی فرمتی را برای اجرای این کار تعریف کند.

سیدحامد عاملی اضافه نمود: بر این اساس مدیرانی که حامی فراوری هستند تشویق می شوند و کسانی که مانع رشد و توسعه سرمایه گذاری در استان هستند تذکر بگیرند.

وی تأکید کرد: در حوزه امور مالیاتی در جلسات قبل، در خصوص بخشودگی جرائم و تقسیط مالیات بحث کردیم و دستورالعملی که سال جاری صادر شده بود مورد نقد بود که با پیگیری های اجرا شده امروز دستورالعمل جدیدی صادر شد و انتظار می رود که شرایط برای واحدهای فراوریی در حوزه مالیاتی بهتر شود.

عاملی در خصوص قوانین مخل کسب وکار نیز گفت: تعدادی قوانین مخل و فرآیندهای اضافه در محیط کسب وکار وجود دارند که شرایط را برای صاحبان مشاغل سخت می نمایند و طی جلسات گذشته سعی کردیم این مورد را آنالیز کنیم و فرآیندهای اضافه را حذف کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: حذف ارز ترجیحی از دغدغه های این روزهای بخش خصوصی است که در این جلسه جوانب آن را آنالیز کردیم و مقرر شد مجموعه جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در زمینه تأمین سرمایه در گردش به فراورینمایندگان یاری نمایند.

وی اعلام نمود: نکته ای که در خصوص حذف ارز ترجیحی باید به آن توجه کرد این است که بحث رقابت پذیری فراوری و ارائه فراوریات با قیمت واقعی و بعلاوه افزایش صادرات محصولات فراوریی با این اقدام اتفاق خواهند افتاد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "حذف ارز ترجیحی به ضرر تولیدکنندگان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ارز ترجیحی به ضرر تولیدکنندگان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید