خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: مجاهدات کادر درمان در خاطره مردم خواهد ماند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، مشهد- خبرنگاران- اسناندار خراسان رضوی گفت: کادر درمانی و پرسنل سختکوش حوزه درمان در دوران شیوع کرونا مجاهدت هایی از خود نشان دادند که هیچگاه از ذهن و خاطره مردم زدوده نخواهد شد.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: مجاهدات کادر درمان در خاطره مردم خواهد ماند

محمدصادق معتمدیان شامگاه دوشنبه در آیین قدردانی از 23 تن از برگزیدگان مدافع سلامت استان، که همزمان با هفته سلامت برگزار گردید، گفت: کادر درمانی که تا قبل از پیدایش کرونا هم خدمات کم نظیری داشت با همه گیری ویروس کرونا، تابلوهایی ماندگار از مجاهدت، ایثار و ازخودگذشتگی خلق کرد که یاد رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را در اذهان زنده کرد و یقینا با همت این عزیزان شمار بسیاری از بیماران سلامت خود را بازیافتند که قابل قدردانی است.

وی اضافه نمود: در این دوران کشور ما علاوه بر مقابله با بیماری کووید 19، درگیر جبهه مبارزه با تحریم های ظالمانه دشمن هم بود و به همین دلیل فشارهای مالی بسیاری بر اقشار مختلف مردم ما وارد آمد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ارتقای خدمات درمانی در جای جای کشور پس از انقلاب اسلامی، گفت: علیرغم همه مسائل در حوزه های مختلف بهداشتی این استان پیشرفتی کم سابقه داشته است و در شرایطی که روزگاری تنها 4 بیمارستان داشت اکنون این تعداد به 69 بیمارستان افزایش یافته است.

معتمدیان گفت: شمار تخت های بیمارستانی استان نیز که زمانی حدود هزار تخت بود اکنون 13 برابر شده و 13 هزار تخت در بیمارستان های استان وجود دارد و تعداد مراکز بهداشتی استان نیز از 9 مورد اکنون به 228 مرکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاهای استان رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کلانشهر مشهد و 14 شهرستان دیگر استان خراسان رضوی 50 بیمارستان دارد و 80 درصد جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات این دانشگاه هستند.

مابقی جمعیت خراسان رضوی در قالب 19 شهرستان از مجموع 33 شهرستان این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی نیشابور و تربت جام خدمات رسانی می شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: مجاهدات کادر درمان در خاطره مردم خواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: مجاهدات کادر درمان در خاطره مردم خواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید