خبرنگاران مکرون: بازی ترکیه در لیبی خطرناک و غیرقابل تحمل است

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گفت که ترکیه بازی خطرناکی را در لیبی شروع نموده که غیر قابل تحمل است.

خبرنگاران مکرون: بازی ترکیه در لیبی خطرناک و غیرقابل تحمل است

به گزارش فرانس 24، امانوئل مکرون پس از ملاقات با قیس بن سعید رییس جمهوری تونس در پاریس گفت: من امروز بر این باورم که ترکیه بازی خطرناکی را در لیبی انجام می دهد و تمام تعاملات و تعهدات در کنفرانس برلین برای یافتن صلح لیبی را نقض می نماید.

مکرون اضافه کرد: نقش آنکارا منافع لیبی، همسایگان آن، کل منطقه و همچنین اروپا را تهدید می نماید.

رییس جمهوری فرانسه تاکید نمود: ما امروز نقشی را که ترکیه در لیبی بازی می نماید تحمل نمی کنیم.

مکرون توضیح داد: من نمی خواهم در شش ماه یا یک یا دو سال آینده ببینم که لیبی در شرایطی است که سوریه امروز در آن واقع شده است.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و سرنگونی معمر قذافی، با تنش های سیاسی و درگیری های نظامی بسیار گسترده ای روبه رو بوده است.

این کشور در نهایت به 2 بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و بعضی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیا است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مکرون: بازی ترکیه در لیبی خطرناک و غیرقابل تحمل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مکرون: بازی ترکیه در لیبی خطرناک و غیرقابل تحمل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید