دلایل شکست آمریکا در سوریه

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، جفری فلتمن، دیپلمات حرفه ای آمریکایی که طی سال های 2009 تا 2012 میلادی به عنوان معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور خاور نزدیک فعالیت می کرد و پس از آن نیز به مدت شش سال معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و تثبیت صلح بود، در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط که در شماره روز یک شنبه این روزنامه چاپ لندن منتشر شد، سیاست دولت های باراک اوباما و دونالد ترامپ، رؤسای جمهوری پیشین کشورش در رابطه با سوریه را شکست خورده توصیف کرد.

دلایل شکست آمریکا در سوریه

رأی الیوم در مطلبی با اشاره به اظهارات فلتمن آورده است: اظهارات فلتمن موضوع غافلگیرکننده نبود زیرا حقایق میدانی، این شکست را مورد تاکید قرار می دهد و این شکست آمریکا در سوریه کاملاً آشکار است.

این رسانه می نویسد: نظام سوریه با وجود صدها میلیارد دلاری که دو دولت آمریکا برای براندازی آن هزینه کردند همچنان پابرجاست و مهمتر از آن اینکه با وجود ده سال جنگ منسجم و پایدار است.

رأی الیوم بیان نمود: طبیعی است که فلتمن به واقعیت های میدانی بی توجه باشد که در ورای شکست آمریکا در سوریه است و بارزترین آن ایستادن متحدان روس، ایرانی و حزب الله در کنار دولت سوریه طی سالهای جنگ است.

این رسانه نوشت: بُعد خطرناک در حرفهای فلتمن درباره سوریه و کل خاورمیانه جایگزینی است که آمریکا برای شکست نظامی خود تدارک دیده است و آن تشدید تحریم مالی نه فقط بر سوریه و ملت آن بلکه بر تهران و روسیه به عنوان متحدان آن است و قانون سزار آمریکا علیه دمشق و تشدید تحریم علیه سوریه و حزب الله و تحریم های شدید علیه ایران در این راستاست.

رأی الیوم آورده است: سیاست تحریم مالی برای تغییر نظام کره شمالی و ایران نه تنها شکست خورده است بلکه نتایج معکوسی به دنبال داشته است و تقویت پایداری و خودکفایی در توسعه جایگزین های نظامی و مالی را به همراه داشته است. سیاست فشار مالی علیه سوریه با وجود مصائب ناشی از آن نمی تواند به اهداف خود در به زانو درآوردن سوریه دست پیدا کند زیرا سوری ها قصد تسلیم شدن ندارند.

این رسانه می نویسد: پروژه محاصره تحمیلی علیه ملت سوریه شروع شده است و سیطره بر ذخایر نفت و گاز و اراضی کشاورزی حاصلخیز در شرق فرات که نظامیان اشغالگر آمریکایی و نیروهای قسد وابسته به آنها حضور دارند در این راستا است.

این رسانه در خاتمه با اشاره به این سیاست کثیف واشنگتن تاکید نمود: این یعنی محروم کردن سوریه از منابع انرژی و غذایی با هم اوج سیاست فاشیستی آمریکاست.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دلایل شکست آمریکا در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل شکست آمریکا در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید