راز محبوبیت بی نظیر امام (ره) چیست؟

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب اینستاگرامی خود خاطره ای درباره روز ارتحال امام خمینی (ره) نوشت.

راز محبوبیت بی نظیر امام (ره) چیست؟

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نوشت:

صبح 14 خرداد 68 بود.

ساعت 5/5 صبح مادرم بیدارم کرد. گفت غذای بابات رو بردار و برو در خونه همسایه که داره میره به سمت شهر قیر، غذا رو به بابات برسون.

وقتی رسیدیم پیش بابام، حدود یک ربع به هفت صبح بود و رادیوی سیاهی که همیشه مونس پدرم بود، روشن.

ساعت 7 دنیا رو سر بابام خراب شد. اشکهایی میدیدم که حتی در شهادت جگرگوشه ش هم ندیده بودم؛ مثل ابر بهار گریه می کرد.

برگشتیم جهرم. یادمه وقتی علیرضا شهید شد، مادرم، باردار بود و زینب هنوز به دنیا نیومده بود. علیرضا رو خدا پس از هشت سال زندگی مشترک به پدر و مادرم داده بود. به قول مادرم حاضر بودیم علیرضا روی چشم ما پا بگذاره و راه بره تا یه وقت خاری به پاش نره. علیرضا نه تنها تو خونه ما، بلکه در همه فامیل دردونه بود. پیکر علیرضا رو که آوردن، خوب یادمه که مادرم کنارش دو رکعت نماز شکر خوند و پسرش رو بوسید و گفت: خدایا امانتت رو به خودت سپردم و گریه ای نکرد.

وقتی صبح 14 خرداد برگشتیم به جهرم، مادرم نای صحبت نداشت. اینقدر گریه کرده بود که از حال رفته بود و زنهای همسایه دور و برش بودن. اون صحنه زاری مادرم رو حتی وقتی محمدرضا، پسر دومش هم پرکشید، ندیدم.

اینها عشق به خمینی بود. یه چیزی فراتر از احساس. خمینی با دل مردم چه کرده بود؟ با فشارهای بی رحمانه دشمنان این مردم و با جنگ و تحریم اقتصادی، فقر در جامعه زیاد شده بود و زندگی ها به سختی می گذشت. خیلی ها توی جنگ آواره شده بودن ولی همون پابرهنه ها، همون هایی که جوونشون رو تقدیم کردن، همون هایی که زندگی شون سخت می گذشت، از صمیم قلب عاشق امام بودند؛ مردم، امام رو دوست داشتند و و هیچ چیز نمی تونست این محبت رو کم کنه.

به نظر من راز این محبوبیت بی نظیر این بود که امام از مردم بود و برای مردم؛ امام از صمیم قلب به مردم باور داشت، به اینکه اونها می تونن آینده رو هر جوری که دوست دارن بسازن. امام هم عاشق مردم بود.

روح اون بزرگمرد شاد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "راز محبوبیت بی نظیر امام (ره) چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز محبوبیت بی نظیر امام (ره) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید