راکتور هسته ای سوار بر کامیون!

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، تصورش را بکنید که یک کامیون در جاده جلوی شما حرکت می نماید و به جای موتور دیزلی و استفاده از گازوئیل به عنوان سوخت، یک رآکتور هسته ای و مقداری هم اورانیوم دارد. به عبارت ساده تر، جلوی شما یک رآکتور هسته ای در حال حرکت است!

راکتور هسته ای سوار بر کامیون!

به گزارش وبلاگ تیم مسلم ، ایده ای که شاید یک روز عملی گردد؛ درست مانند کشتی ها و زیردریایی های هسته ای که با این انرژی پاک کیلومترها را در اقیانوس می پیمایند.

به نقل از همشهری آنلاین، یک استارت آپ هسته ای به نام نانو انرژی طرحی ارائه نموده تا بتوان به مصاف آلودگی هوا رفت. متخصصان این شرکت می گویند اگر از ریزرآکتورها در کامیون ها استفاده کنیم، می توانیم اندازه کربن هوا را کاهش دهیم. هرچند که میکرورآکتورها دارای مزایای زیادی هستند، اما احتیاج به فناوری پیشرفته و اقدامات ایمنی و امنیتی خاص دارند تا از مخاطرات مربوط به استفاده از انرژی هسته ای جلوگیری گردد.

رآکتورهای کوچک مدولار (SMR) و ریزرآکتورها نسخه های کوچک شده رآکتور شکافت هسته ای هستند. این رآکتورها معمولاً از فناوری های پیشرفته تر و مدرن تری برخوردار هستند و به طور معمول برای اهداف خاصی مانند تامین انرژی برق برای منطقه ها دورافتاده، تامین انرژی برای سفینه های فضایی یا حتی تامین گرما و برق برای مصارف صنعتی کاربرد دارند. البته آنها در یک حوزه دیگر نیز حاضر هستند. رآکتورهای مدولار کوچک و ریزرآکتورها با ظرفیت فراوری برق کمتر از 20 مگاوات می توانند به تامین انرژی برای رفتن به مکان های دوردست با انرژی پاک یاری نمایند. این فناوری مشابه رآکتورهای هسته ای است که در کشتی ها و زیردریایی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "راکتور هسته ای سوار بر کامیون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راکتور هسته ای سوار بر کامیون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید