رویدادهای فرهنگی در گرامیداشت امام رضا در ترکمنستان برگزار می شوند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات منتشر شده، رویدادهای فرهنگی در گرامیداشت امام رضا در ترکمنستان برگزار می شوند.

رویدادهای فرهنگی در گرامیداشت امام رضا در ترکمنستان برگزار می شوند

الیاس قایپ اف، سرکنسول ترکمنستان در مشهد در ملاقات استاندار خراسان شمالی با استاندار آخال در کشور ترکمنستان که در بجنورد برگزار گشت، اظهار کرد: رویدادهای فرهنگی مشترک فرصتی برای توسعه روابط و همکاری ها بین ایران و ترکمنستان هستند.

وی رویدادهای فرهنگی مشترک میان دو کشور را بهانه و فرصتی برای توسعه روابط و همکاری ها در سایر حوزه ها دانست.

الیاس قایپ اف در مذاکرات دو استاندار و هیات های مذاکره کننده در پاسخ به پیشنهاد حسن ناهیدی، معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی برای مشارکت در برنامه های فرهنگی سیصدمین سالگرد ولادت مختومقلی فراغی شاعر و فیلسوف ترکمن اعلام آمادگی نموده بود، ادامه داد: سال 2024 در ترکمنستان به نام مختومقلی فراغی نامگذاری شده و رویداد ملی و بین المللی بزرگداشت سیصدمین سال تولد مختومقلی برگزار خواهد شد.

وی بعلاوه از اهدای نشان افتخار ترکمنستان به نوه مختومقلی فراغی در ایران اطلاع داد و گفت: رویدادهای فرهنگی در گرامیداشت امام رضا (ع) در ترکمنستان برگزار می گردد و همه این رویدادهای فرهنگی مشترک باعث توسعه همکاری هاست.

وی ادامه داد: پیشنهادات خوب و قابل قبولی در این نشست مطرح شد که به وسیله دیپلماتیک پیگیری خواهیم کرد.

الیاس قایپ اف در پاسخ به درخواست استاندار خراسان شمالی در مورد مرز نیز مرز ایران و ترکمنستان را مرز دوستی دانست و گفت: پس از سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران انگیزه مضاعفی برای توسعه مراودات داریم.

وی ادامه داد: در هفته آینده در مورد مرز در کمیسیون مشترک کنسولی و مرزی موضوع را مطرح خواهیم کرد.

وی از سفر هیات ترکمنستان به خراسان شمالی ابراز خرسندی کرد و گفت: این سفر فرصتی برای شناخت بیشتر دو استان از همدیگر در زمینه های مختلف است و تفاهمات اجرا شده را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

منبع: همگردی

به "رویدادهای فرهنگی در گرامیداشت امام رضا در ترکمنستان برگزار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویدادهای فرهنگی در گرامیداشت امام رضا در ترکمنستان برگزار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید