سنگِ لیگ در راستا المپیکی ملی پوشان بسکتبال سه نفره بانوان

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، بسکتبال سه نفره بانوان از جمله رشته هایی است که شانس حضور در المپیک 2020 را دارد اگر تیم ملی این رشته بتواند از حضور در دو مرحله رقابت های انتخابی، سهمیه لازم برای اعزام به بازی های توکیو را به دست بیاورد.

سنگِ لیگ در راستا المپیکی ملی پوشان بسکتبال سه نفره بانوان

قرار بود برای آماده سازی حضور در این دو رویداد گزینشی، اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان خیلی وقت پیش آغاز شود اما این مهم تا به امروز به تاخیر افتاده است.

طبق آنچه توسط سارا بیک لیک لی سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان و در قالب برنامه آماده سازی این تیم به فدراسیون ارائه شده بود، اواخر آبان ماه یا اوایل آذرماه زمان پیشنهادی برای آغاز اردوها بود اما نه تنها هنوز اردویی شکل نگرفته بلکه زمان قطعی آن هم تعیین نیست.

این مربی، مسابقات باشگاهی و برگزاری آن در شرایط خاص را دلیل اجرایی نشدن برنامه های پیشنهادی برای اردوی ملی عنوان می کند اما در عین حال تاکید دارد که طی یکی دو هفته آینده استارت کار برای آغاز به کار اردوی آماده سازی تیم بسکتبال سه نفره بانوان زده شود.

نیکا بیک لیک لی در گفتگو با وبلاگ تیم مسلم و در پاسخ به این پرسش که چه عاملی مانع از تشکیل اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در زمان های پیشنهادی اولیه -اواخر آبان ماه یا آذرماه- شد؟، گفت: چگونگی برگزاری مسابقات باشگاهی و اینکه دیدارها در دو گروه الف و ب به صورت یک هفته در میان پیگیری می شود، کار را برای اجرای برنامه های پیشنهادی سخت کرده است.

وی با یادآوری اینکه مسابقات لیگ بانوان از نیمه آبان ماه آغاز شد، گفت: تشکیل اردو در هر هفته باعث متضرر شدن برخی تیم ها می شود. به هر حال شرایط تیم ها در طول هفته یکسان نیست. یکسری تیم ها در طول هفته بازی دارند و همزمان برخی دیگر از تیم ها هم در حال آماده سازی برای دیدارهای هفته آینده خود هستند. در این شرایط نمی توانیم بازیکنان را دور از تیم باشگاهی و در اردوی ملی نگه داریم به خصوص که اسپانسرها هم می خواهند بازیکنان ملی در دیدارهای تیم شان حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در مورد اینکه با آغاز اردوی تیم ملی، بازیکنان چه تعداد تیم هایی درگیر تمرینات ملی خواهند شد؟، گفت: 14 تیم در مسابقات لیگ شرکت دارند و بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی حداقل از 6 تیم خواهند بود. گروه بهمن، مهرام، نفت آبادان، شورای شهر و شهرداری قزوین، نارسینا و نامی نو تیم هایی هستند که انتخاب اردونشینان از ترکیب آنها قطعی است.

وی ادامه داد: برای آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره به حضور 10 تا 12 بازیکن نیاز داریم. باید مسائلی مانند احتمال آسیب دیدگی نفرات یا بیماری آنها به خصوص در این شرایط کرونایی را لحاظ کرد. نمی توانیم تعداد کمتری اردونشین داشته باشیم. به همین دلیل تعداد تیم هایی که به نوعی درگیر اردوی تیم ملی می شوند، کم نیستند بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی شود و در زمانی تمرینات را آغاز کنیم که این تیم ها کمترین آسیب را متحمل شوند.

بیک لیک لی تاکید کرد: هنوز در مورد زمان آغاز اردوی تیم ملی به جمع بندی نرسیده ایم اما تلاش مان این است طی یکی دو هفته آینده بتوانیم موضوع را به پایان برسانیم و تمرینات ملی را آغاز کنیم و تا پایان سال هم بتوانیم فرایند منظمی را در مورد آنها ادامه دهیم.

وی در عین حال بر این تاکید کرد که تیمش به لحاظ فرایند آماده سازی از تیم های دیگر کشورها عقب نیست. وی در این زمینه گفت: بحران کرونا تمام کشورها را تقریباً به یک اندازه درگیر کرده و باعث اختلال در کارهای آنها شده است. با افرادی مانند سرمربی تیم ملی استرالیا در ارتباط هستم. اینگونه نیست که آنها خیلی زودتر از ما کارشان را آغاز کرده باشند. از این حیث تقریباً همزمان و همسو با دیگر کشورها هستیم اما به هر حال باید اردوها را آغاز کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان گفت: شرایط اردوی آماده سازی در تیم سه نفره متفاوت از تیم پنج نفره است. برای اردوی پنج نفره تعداد اردونشینان خیلی بیشتر است و میزان ریزش آنها در هر مرحله هم بیشتر، این شرایط برای تیم سه نفره محدودتر است. همین مسئله در زمان مورد نیاز برای آماده سازی تاثیرگذار است. با توجه به زمان برگزاری مسابقات انتخابی، فرصت لازم را برای آماده سازی داریم.

نیکا بیک لیک لی شرح داد: در جریان برگزاری مسابقات لیگ و از طریق فیلم های دریافتی از بازی تیم ها، شرایط بازیکنان مورد نظر برای دعوت به اردو را زیر نظر داریم. بازیکنانی هم هستند که عملکرد خوبی از خود نشان داده اند و شرایط دعوت به اردو را دارند. خوشبختانه برگزاری لیگ به آماده سازی بازیکنان کمک می کند اما نباید بیشتر از این آغاز اردو را به تعویق بیندازیم.

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، رویدادهای انتخابی المپیک در بسکتبال سه نفره بانوان سال آینده میلادی به میزبانی اتریش و مجارستان برگزار می شوند. طبق اعلام فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا)، اتریش در تاریخ 26 تا 30 ماه می سال 2021 و در شهر گراتس میزبان مسابقات کسب سهمیه در بخش سه نفره است. تیم ایران می تواند با قرارگرفتن در رده های اول تا سوم این رقابت ها همچون چین و مغلوستان به عنوان کننده قاره آسیا در المپیک شرکت کند.

شرط المپیکی شدن در مسابقات مجارستان اما فقط تصاحب جایگاه نخست رقابت هاست. این مسابقات اول ژوئن در بوداپست آغاز می شود و تیم هایی در آن شرکت می کنند که فاقد تجربه المپیکی هستند.

طبق آنچه فیبا تصویب کرده، 16 تیم متشکل از 8 تیم دختران و 8 تیم پسران در رشته سه نفره در المپیک 2020 به رقابت می پردازند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سنگِ لیگ در راستا المپیکی ملی پوشان بسکتبال سه نفره بانوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگِ لیگ در راستا المپیکی ملی پوشان بسکتبال سه نفره بانوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید