عراق وارد خطرناکترین مرحله همه گیری کرونا شد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، وزارت بهداشت و محیط زیست عراق گفت: این کشور وارد خطرناکترین مرحله همه گیری ویروس کووید -19 و بیماری کرونا شد.

عراق وارد خطرناکترین مرحله همه گیری کرونا شد

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، عبدالامیر الحلفی مدیرکل وزارت بهداشت عمومی عراق روز جمعه در سخنانی گفت: عراق وارد خطرناکترین مرحله همه گیری شده است. وزارت بهداشت بارها تاکید کرده بود که شرایط عراق متفاوت از سایر کشورهایی که شاهد گسترش همه گیری هستند، نیست.

وی افزود: عدم پایبندی شهروندان به پروتکل ها، شمار مبتلایان و مرگ و میرها را افزایش خواهد داد لذا کوتاهترین و موثرترین راه، پایبندی به تدابیر پیشگیرانه و ماسک زدن است.

الحلفی گفت: گونه جدید ویروس با گونه قدیمی بسیار متفاوت است اما نیازی به جداکردن مبتلایان گونه جدید از مبتلایان به گونه قدیمی نیست.

وی شرح داد: پروتکل ها و اقدامات بهداشتی یکسانی در مورد مبتلایان به هر دو گونه ویروس اعمال می شود و آزمایشگاه ها هم یکسان است.

وزارت بهداشت عراق شمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور در طول 24 ساعت گذشته را چهار هزار و 24 نفر اعلام کرده است که با احتساب این تعداد، شمار کل مبتلایان به کرونا در عراق به 661 هزار و 477 نفر رسید.

وزارت بهداشت عراق همچنین اعلام کرد که در طول 24 ساعت گذشته 12 مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شده که با احتساب آنها، شمار کل قربانیان کرونا در این کشور به 13 هزار و 232 نفر رسید.

یکهزار و 802 فرد مبتلا نیز در طول 24 ساعت اخیر در عراق بهبود یافتند و به این ترتیب شمار کل بهبود یافتگان در این کشور به 614 هزار و 529 نفر رسید.

عراق از روز گذشته مجموعه تدابیر پیشگیرانه جدیدی از جمله وضع مقررات منع تردد از ساعت هشت شب تا پنج صبح به مدت دو هفته برای مقابله با همه گیری در نظر گرفته است.

منبع: عصر ایران

به "عراق وارد خطرناکترین مرحله همه گیری کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق وارد خطرناکترین مرحله همه گیری کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید