قرارداد 150 میلیون دلاری آژانس فضایی پنتاگون با اسپیس ایکس

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، شرکت فضایی اسپیس ایکس برنده قرارداد پرتاب چندین ماهواره برای آژانس فضایی پنتاگون شده است که ارزش این قرارداد 150 میلیون دلار گزارش شده است.

قرارداد 150 میلیون دلاری آژانس فضایی پنتاگون با اسپیس ایکس

شرکت فضایی اسپیس ایکس(SpaceX) از سال 2022 چندین ماهواره را برای آژانس فضایی پنتاگون موسوم به آژانس توسعه فضایی به فضا پرتاب می نماید.

ارزش تقریبی این قرارداد 150.4 میلیون دلار تخمین زده شده است.

ماهواره هایی که به واسطه این قرارداد به فضا پرتاب می شوند انواع و موارد استفاده مختلف و اندازه های متفاوتی خواهند داشت.

گفتنی است که 20 ماهواره رله یا ایستگاه تقویتی ارتباطات هستند که برای ارتباطات نظامی و دفاعی استفاده می شوند. هشت مورد دیگر نیز به عنوان ماهواره های تشخیص و هشدار دهنده پرتاب موشک استفاده می شوند.

قرار است این پرتاب ها از پایگاه هوایی واندنبرگ واقع در کالیفرنیا انجام شوند.

این مزایده در پی درخواست آژانس توسعه فضایی برای ارسال پیشنهادات در 6 اکتبر سال 2020 شروع شد و اکنون شرکت اسپیس ایکس برنده این مزایده اعلام شده است.

با توجه به اسناد پیشنهادات و مانند بیشتر انتخاب ها برای قراردادهای دولتی، برنده بر اساس بهترین قیمت پیشنهادی انتخاب شد. البته این همواره به این معنی نیست که قرارداد به ارزان ترین پیشنهاد دهنده می رسد، بلکه معیارهایی مانند زمان بندی، نرخ موفقیت در مأموریت ها و سایر فاکتورهای عملکردی در نظر گرفته می شوند.

شرکت اسپیس ایکس در حال حاضر تقریباً 20 پرتاب را برای سال 2021 برنامه ریزی نموده است و این قرارداد جدید نشان می دهد که این شرکت در سال های آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "قرارداد 150 میلیون دلاری آژانس فضایی پنتاگون با اسپیس ایکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد 150 میلیون دلاری آژانس فضایی پنتاگون با اسپیس ایکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید