مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: پرداخت 30 درصد دستمزد نیروی کار به کارفرمایان ایلامی در قبال جذب نیروی کار جدید

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: طرح یارانه دستمزد ظرفیتی برای کمک به واحدهای تولیدی بوده و نقش مهمی در حمایت اقتصادی از واحدها و تثبیت اشتغال دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: پرداخت 30 درصد دستمزد نیروی کار به کارفرمایان ایلامی در قبال جذب نیروی کار جدید

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعیاستان ایلام، شیرخانی در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام، گفت: دولت تدبیرو امید، مشوق های ویژه ای برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی ایلام ایجاد کرده کهطرح یارانه دستمزد یکی از جمله آن ها برای سیاست های بازار کار است.

وی شرح داد: استان ایلام در طرح یارانه دستمزد جزء شانزدهاستان پایلوت کشور قرار گرفته است و تاکنون324 نفر کارگر از یارانه دستمزد استفاده میکنند و توانسته اند در محل کار خود ادامه فعالیت دهند.

شیرخانی اظهار کرد: در طرح یارانه دستمزد، دولت با تقبل حدود30 درصد از دستمزد کارگران سعی دارد تا به کارفرماها و واحدهای تولیدی کمک کند.

وی اوامه داد: این طرح دارای دستورالعمل و موارد قانونی خاصیاست و به هر طرحی تعلق نمی گیرد بلکه دارای شرایط خاصی برای پرداخت است.

وی شرح داد: این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغالدانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه های بکارگیرینیروی جدید برای کارفرما و ارتقای سطح سرمایه کارگاه های فعال بخش خصوصی اجرا میشود.

وی شرایط مورد نیاز برای برخورداری کارفرمایان از یارانه دستمزد را سن نیروی کار زیر 20 سال یا بالای37 سال نباشد(برای ذکور مدت خدمت نظام وظیفه اضافه می شود)، زنان سرپرست خانوار تاسن 45 سالگی واجد شرایط هستند، نیروی کار زیر دیپلم نباشد (دیپلم و بالاتر باشد)، محل کار بایستی فعالبوده و کد کارگاه تامین اجتماعی داشته باشد و حداقل 1 نفر بیمه شده داشته باشدعنوان کرد.

شیرخانی در انتها اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش قابلیتجذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینههای بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقاء سطح سرمایه کارگاه های فعال بخشخصوصی اجرا می شود.

طرح یارانه دستمزد در 16 استان مرزی و محروم کشور در حالاجراست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: پرداخت 30 درصد دستمزد نیروی کار به کارفرمایان ایلامی در قبال جذب نیروی کار جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: پرداخت 30 درصد دستمزد نیروی کار به کارفرمایان ایلامی در قبال جذب نیروی کار جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید