مراجعه 1660000 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی طی یک سال گذشته

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، شهر: سال گذشته یک میلیون و 660 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه نموده است که از این تعداد، 36 درصد از خودروها به علت نقص فنی پیروز به اخذ معاینه فنی در مراجعه نخست نشده اند. همچنین گفتنی است که از ابتدای سال جاری هزینه مراجعه نخست معاینه فنی تاکسی های شهر تهران در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند، چمران و نیایش رایگان است.

مراجعه 1660000 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی طی یک سال گذشته

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت وگو با شهر، ضمن اعلام مراجعه یک میلیون و 660 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال گذشته، اضافه نمود: این میزان مراجعه در مقایسه با سال 1398 تغییری نداشته است.

او در ادامه شرح داد: از آمار اعلامی یک میلیون و 194 هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعه نخست بوده که 17 درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 11 درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، 4 درصد در آزمون یاری فنر، 13 درصد در آزمون تست ترمز و 16درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده اند. در مجموع 36 درصد از خودروها به علت نقص فنی پیروز به اخذ معاینه فنی در مراجعه نخست نشده اند.

مقدم با بیان اینکه در سال گذشته، حدود یک میلیون و 133 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده است، اضافه نمود: از این تعداد، 283 هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع حدود 24 درصد از خودروهای مراجعه نماینده به مراکز معاینه فنی شهر تهران پیروز به اخذ معاینه فنی برتر شده و از تخفیف 30 درصدی عوارض تردد در محدوده طرح کاهش و طرح ترافیک استفاده نموده اند.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران؛ از ابتدای سال جاری به دلیل مشمولیت خودروهای فراوری داخل در سال 1395 میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی کمی افزایش یافته و در حال حاضر روزانه در حدود 6 هزار و 500 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می نمایند.

او در ادامه افزود: با توجه به افزایش تعداد خطوط معاینه فنی در سه سال گذشته، افزایش ساعت کاری و فعالیت تعدادی مرکز در ایام تعطیلات و ایجاد امکان مراجعه به وسیله سامانه نوبت دهی اینترنتی هم اکنون شرایط مراجعات عادی بوده و حتی در مراکز پر ازدحام تر نظیر بیهقی و نیایش شهروندان می توانند در کمتر از یک ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند. ضمناً مراکز واقع شده در بخش جنوبی تهران مانند چمران، شقایق، الغدیر خلوت تر بوده و شهروندان می توانند با سهولت و معطلی کمتری نسبت به انجام معاینه فنی خودرو اقدام نمایند.

مقدم به شهروندان تهرانی توصیه کرد که با استفاده از سامانه مدت انتظار که در سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در دسترس است با اطلاع از مدت انتظار و طول صف در مراکز برای انجام معاینه فنی خودروی خود خلوت ترین مرکز را انتخاب نمایند.

او با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری هزینه مراجعه نخست معاینه فنی تاکسی های شهر تهران در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند، چمران و نیایش رایگان است، اضافه نمود: خودروهای تاکسی در صورت داشتن پروانه تاکسیرانی معتبر که به وسیله سامانه سیما سازمان تاکسیرانی قابل استعلام و کنترل است، می توانند سالانه در هر نوبت مراجعه به مراکز معاینه فنی اعلام شده از این طرح رایگان هزینه مراجعه نخست استفاده نمایند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه ذکر کرد: هزینه مراجعه نخست معاینه فنی خودروهای سبک مبلغ 47 هزار تومان بوده و خودروهای تاکسی با عمر 10 سال و کمتر طبق قانون و مصوبات دولت باید هر 6 ماه یک بار و خودروهای تاکسی با عمر بالای 10 سال هر سه ماه یک بار نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام ننمایند.

مقدم در سرانجام تأکید کرد که پذیرش خودروهای تاکسی در سایر مراکز معاینه فنی شهر تهران انجام می گردد و رانندگان تاکسی در صورت تمایل به استفاده از طرح رایگان تنها باید به یکی از پنج مرکز اعلامی مراجعه نمایند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

اخبار مرتبط:

2 درصد از خودروهای تهرانی در آزمون صوت رد شدند

منبع: خبرگزاری آریا

به "مراجعه 1660000 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی طی یک سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعه 1660000 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی طی یک سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید