منحصر به فرد ترین ساختمانهای در کشور چین

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، ساختمان ها در چین یکی از بخش های مهم هویتی ای کشور به تعداد می رود. چین کشوری پهناور در شرق آسیا بوده که از نظر فرهنگی و قومیتی تنوع بسیاری دارد؛ از این رو سبک و سیاق معماری در این کشور هم دارای تفاوت و پیچیدگی زیادی است، از آسمان خراش ها و هتل های عجیب وغریب گرفته تا شهرکی که نمای کوچکی از بریتانیا را به تصویر می کشد. در ادامه نگاهی به 10 مورد از این طراحی های جالب و مجذوب کننده می اندازیم. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

منحصر به فرد ترین ساختمانهای در کشور چین

ساختمان ها در چین ؛ دروازه زندگی

شرکت نقشه کشی و معماری شانگهای (Shangai) طراحی بسیاری از سازه های فوق العاده و باورنکردنی مانند برج مروارید شرق و دروازه زندگی را در کارنامه خود دارد. دروازه زندگی واقع در شهر فوشین (Fushin) بنایی نمادین با پنجاه طبقه و برج دیده بانی بوده که پذیرای بازدیدکنندگان مختلف از سراسر دنیا است. برای چراغانی این ساختمان نزدیک به 10000 عدد لامپ به کار رفته است.

سوهو پیکس

سبک مشهور و معماری نوین و منحصربه فرد زاها حدید (Zaha Hadid) در چین هم به چشم می خورد و سوهو پیکس (Soho Peaks) یکی دیگر از شاهکارهای این معمار عراقی است. سوهو پیکس مجموعه ای چندمنظوره متشکل از سه ساختمان سیال مانند و عظیم بوده که بیشتر جنبه تجاری و تبلیغاتی دارد. این مجتمع در راستا فرودگاه و مرکز شهر پکن قرار گرفته و برای همین اولین و آخرین بنایی است که افراد هنگام ورود به شهر یا خروج از آن مشاهده می کنند. ساختار نورانی، حجیم، پیچیده و بی نظیر سوهو پیکس نمای کلی شهر را دست خوش تغییر و دگرگونی نموده است. سوغات چین

مرکز هنری چانگکینگ گوتائی

طراحی جالب و فوق العاده مرکز هنری چانگکینگ گوتائی (Chongqing Guotai) به گونه ای است که هر کس می تواند بسته به عقیده شخصی خود، تفسیر متفاوتی از آن داشته باشد. طراحی این بنا با تغییرات زیادی روبرو گشت اما پس از هشت سال کوشش مستمر، بالاخره نتیجه مطلوبی به دست آمد. این مرکز اکنون برگزارکننده نمایشگاه ها و برنامه های هنری است و یکی از جاذبه های فرهنگی و گردشگری چانگکینگ به تعداد می آید. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

تل سنگ های آسیا

وینسنت کالبوت (Vincent Callebaut)، معمار بلژیکی، با هدف سازمان بخشیدن به نظام شهری چین و برقراری ارتباط بین نواحی شهری و حومه، به طراحی مجتمع تل سنگ های آسیا پرداخت. این شاهکار مهندسی بی نظیر شامل شش برج به سبک فوتوریسم بوده و طبقات آن مانند سنگ هایی است که به صورت نامتوازن روی یکدیگر قرار گرفته اند. در هر یک از این طبقات، مجموعه ها، باغ ها و مزارع کوچکی قرار دارند و انتظار می رود فراوری مواد غذایی در این زیست بوم ها با انتشار کربن همراه نباشد.

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد چین به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "منحصر به فرد ترین ساختمانهای در کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منحصر به فرد ترین ساختمانهای در کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید