هشدار وقوع سیل در تهران

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای تهران گفت: طی امروز و فردا بارش 35 میلی متر باران پیش بینی شده است.

هشدار وقوع سیل در تهران

به گزارش باشگاه وبلاگ تیم مسلم، احمدعلی قربانیان معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای تهران اظهار کرد: از ابتدای سال آبی تا روز گذشته 30 آبان 32/01 میلی متر بارش باران گزارش شده است.

او ادامه داد: متاسفانه به رغم بارش ها، بارندگی نسبت به سال گذشته 66 درصد و نسبت به بلند مدت 17 درصد کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای تهران افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی امروز و فردا، 35 میلی متر باران می بارد.

قربانیان با بیان اینکه هشدار های لازم را به سازمان ها و ارگان ها به وسیله نصب بنر در سطح رودخانه ها انجام داده ایم، اعلام کرد: خواهش ما این است که به هیچ عنوان مردم در حاشیه رودخانه ها تردد و اتراق ننمایند، هر لحظه امکان بارش های محتمل سیلابی وجود دارد، هرچند که ظرفیت ذخیره داریم، ولی ممکن است سیلاب آسیب و خسارت ناگوار برای مردم داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه سد ها در حال کنترل هستند، ولی احتمال طغیان رودخانه ها وجود دارد، توضیح داد: سد ها به لحاظ پایداری هیچ مسئله ای ندارند و همه سد ها از لحاظ رفتارسنجی و رفتارنگاری کنترل می شوند و هیچ مسئله ای به لحاظ مدیریت سیلاب و پایداری سد ها وجود ندارد و از این بابت جای نگرانی نیست.

قربانیان گفت: حتی ما به منازل مسکونی که در اطراف رودخانه ها ساکن هستند هم توصیه می کنیم که از اتراق و یا رفت و آمد بی مورد در کنار و حاشیه رودخانه ها پرهیز نمایند، چرا که ممکن است پس از قطع باران رودخانه ها در بالا دست طغیان نمایند.

او گفت: قطعا بند آمدن باران به معنی اینکه دیگر سیل نمی آید نیست، متاسفانه این باور غلط است و ممکن است پس از بند آمدن باران، سیل در کمین باشد به طوری که احتمال وقوع سیل در شمال تهران وجود دارد.

قربانیان در سرانجام توضیح داد: ایمنی نقاط حادثه خیز داخل شهر تهران به خصوص رود دره ها از نظر به عهده شهرداری است.

منبع: فرارو

به "هشدار وقوع سیل در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وقوع سیل در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید